Sommarsliten

Sophie Arding 2007-08-13 @ 14:07:52
En hemsk helg är äntligen över. Att jobba helg är förmodligen bland det tråkigaste en människa kan utsättas för. Allt arbete borde läggas ner över helgerna. Hur skulle då detta gå?
Söndagens hetaste samtalsämne på jobbet var iaf det STORA åskvädret.
I lördags eftermiddag, när jag slutat jobbet och åkt till väla med Hanna, kommer ett rejält åsk och regnväder rakt ovanför oss. Vägarna svämmade över och vi blev utkastade från Väla eftersom vattnet srömmade in i affärerna. Det stod 5cm ovanför markplan.
Efter regnet dragit förbi, 2 timmar senare, hade vi fått 65mm.

Anyway, denna fuktighet som har drabbat oss gör en väldigt sliten. Glad att jag inte jobbade i torsdags och fredags då den var som värst. Tänk hade man haft ett städ, usch.

Har varit på shoppingrunda. Igen. Köpte mig en snygg vinröd "skolväska" från esprit på Pläders rea. Bild nedan.
Även en topp från Lindex. Även den bild nedan.



Utöver detta gigantiska oväder, har vi haft ett härligt sommarväder. Hoppas det håller i sig denna veckan då det är min sista vecka på vikariatet. Ledig ti-on, då det ändå inte blir någon vila. Bilen ska på besiktning, besöka komvux för eventuella höststudier, tvätta kläder och jag ska även gå och klippa mig.
Jobbar 7-15 på torsdag och på fredag går jag till 13.47, därefter ska vi fira att mitt vik är över.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback