Pannacotta och smördegsplattor

Sophie Arding 2007-04-20 @ 16:34:14
Nu är middags rätterna bestämda. Som jag nämde i tidigare inlägg, blir det rostmackor med lax till förrätt. Huvudrätten kommer bestå av en Inbakad fläskfilé med pilaffris och gräddstuvade champinjoner. (Får se hur det kommer smaka, hrm hrm.)
Till efterrätt har jag förberett pannacotta med vit choklad och Blåbär/Hallon. (inte lika fin som på bilden)
Har aldrig gjort pannacotta innan, så jag får se om jag plockar fram dom eller om dom får stå kvar i kylskåpet. Hehe. Kan ha blivit helt misslyckade.

Vin som kommer serveras till detta är två röda viner, Penfolds Thomas Hyland och Cline.
Utplockade av min kära Victor.

Oh, nu är det snart Felicity.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: mother

pannacottan såg god ut..om du lyckas får du visa mig hur man gör, annars får det vara=)

2007-04-20 @ 17:02:54
URL: http://iloblog.arding.se/usa
Postat av: Matilda

Jag rekommenderar penfolds "Rawsons retreat". Jätte gott! Men det finns en risk för huvudvärk. Återkom gärna med hur vinerna smaka! Pusspuss

2007-04-21 @ 13:59:11
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback