Mobilblogg; sitter hemma i Kristin och Mag...

Sophie Arding 2011-04-30 @ 22:01:24

img_3760 (MMS)

Mobilblogg; sitter hemma i Kristin och Magnus lounge och äter jordgubbar och dricker kaffe och vin. Hur fient är inte det?!  =)


Tååta

Sophie Arding 2011-04-29 @ 17:39:37
Igår kväll ville jag överraska Victor på hans födelsedag. I hemlighet hade jag, Kristin och Magnus bestämt en överraskningsfödelsedagsmiddag. Jag ordnade champagne och grillat med potatisgratäng. Kristin och Magnus kom med jordens finast födelsedagstårta och Victor blev superglad över den. Den var ju späckfull med jordgubbar som han älskar!

På´t igen

Sophie Arding 2011-04-29 @ 09:31:00
Nu har jag skrivit ett par tentor igen och tentaplugget är över för denna perioden, så nu blir det uppsatsskrivande som gäller. Kul att läsa lite vetenskapliga artiklar igen...

Träningsväska

Sophie Arding 2011-04-28 @ 17:43:59
Köpte en fräck liten träningsväska från Tiger of Sweden tillsammans med Mamma, Pappa och lill-Fred till Victor i födelsedagspresent. Han önskade sig egentligen en i skinn, men denna är dels i skinn och dels i ett grövre tyg med en del snygga detaljer. Bilden gör den inte rättvis (som man brukar säga) och Victor blev väldigt glad i den.

25 ÅR

Sophie Arding 2011-04-28 @ 08:28:32
Grattis Älsklings-gullebubben på 25 -års dagen!

Mirakel

Sophie Arding 2011-04-27 @ 15:36:15
Min orkidée som precis har vissnat färdig har det börjat växa knoppar på igen. Helt otroligt! Den är inte riktigt färdigblommad än min bäbis, så jag hoppas att knopparna slår ut också.

Jag och Disturbed

Sophie Arding 2011-04-26 @ 16:58:59
Nu ligger jag i hårdträning fram till den 21 maj. Ska försöka ta en löparrunda varannan dag fram tills dess, minst! Den 3:e maj är det vårruset och jag känner mig inte tillräckligt förberedd för det. Ta mig runt kommer jag göra, men kanske inte på personbästa tiden direkt som jag har sen förra sommaren. Det var verkligen skillnad i löpningen då. Mer glädje.. men den ska jag försöka hitta nu igen med disturbed i lurarna. Hårt ska det va! =)

Mobilblogg; God middag! Känner att jag änt...

Sophie Arding 2011-04-26 @ 11:37:50

img_9401 (MMS)

Mobilblogg; God middag! Känner att jag äntligen har börjat få lite färg på kinderna igen. Efter en lång vinter har fräknarna börjat titta fram igen. Härlig känsla! Däremot har jag fått sitta inomhus för att plugga i två dagar, men det är bara att stå ut lite till för snart är det över.


Fåret

Sophie Arding 2011-04-25 @ 17:28:20
Som inbiten stadsbo blir jag lite lyrisk över att komma ut på landet och få hälsa på fåren. De är verkligen störtsköna! Börjar en springa så springer alla efter sen i en stor skock. De är också experter på att stirra ut folk. Fåret på översta bilden hade jag en liten battle med. Den som tittar bort först förlorar. Jag förlorade!

110424

Sophie Arding 2011-04-24 @ 21:23:37
Påsken har varit oerhört skön och stillsam. Kom ut till ingeryd där det nästan var 10 grader varmare än inne i stan. Vi satt ute och åt sill och potatis och sedan gjorde vi iordning grillat. Satt ute ända till solnedgången och det var så mysigt och harmonin infann sig verkligen! Under hela måltiden strök Harry omkring runt bordet. Han var verkligen sillsugen katten!

Mobilblogg; Har bakat en efterrätt och är ...

Sophie Arding 2011-04-23 @ 16:51:20

img_3225 (MMS)

Mobilblogg; Har bakat en efterrätt och är nu redo för lite påskfirande med syster och björn ute i ingeryd. Det börjar väl bli dags att jag beger mig utåt. Ha en Glad Påsk!


Mobilblogg; har intagit solplatsen och har...

Sophie Arding 2011-04-23 @ 14:09:00

img_5585 (MMS)

Mobilblogg; har intagit solplatsen och har redan börjat anta en lite rödare ton. Detta är definitivt favoritplatsen som vi slåss om när solen tittar fram i Huskvarna.


Huset

Sophie Arding 2011-04-23 @ 09:38:00
Här är pappas och mammas hus i ensamt majestät. Denna bilden tog jag nerifrån vägen, så de stora fönstrena blickar ut mot sjön.

Mobilblogg; bilder från vitsippebacken ute...

Sophie Arding 2011-04-22 @ 23:04:06

img_2251 (MMS)

Mobilblogg; bilder från vitsippebacken ute i bunn som jag tog idag. Så vackert! Obs. Kom bara med en bild. Någon som vet hur man kan skicka fler i samma inlägg från mobilen?


Sitter uppe i bunn och njuter av fint väde...

Sophie Arding 2011-04-22 @ 17:23:50

img_2898 (MMS)

Sitter uppe i bunn och njuter av fint väder och fin natur. Det är strålande sol, fullt med vitsippor och fåglarna kvittrar. Kan det bli mycket bättre än såhär? =)


Kicks

Sophie Arding 2011-04-21 @ 15:05:05
Är hemma och försöker roa mig själv tills Victor kommer hem igen. Han dök upp vid två efter jobbet, men stack iväg igen för att träna. Vad passar då bättre med att göra ett inlägg här mellan packningen och innan vi drar till jönnet?! =) Känner mig lite 80-talista idag med storskjorta och skärp i midjan. Måste även passa på och ge en eloge för Kicks i Halmstad som har vågat anställa killar som make up-artister. Fick superproffsig hjälp av en av dem och det kunde lika väl ha slutat med att jag gick därifrån med halva butiken i påsar.

Springa

Sophie Arding 2011-04-21 @ 12:42:18
Halledusingen vad här ska springas. Fick startbevisen för Vårruset och Göteborgsvarvet på en och samma gång idag. Detta ska bli så himla roligt!!

Påskledigt

Sophie Arding 2011-04-20 @ 23:03:13
Kom på att jag har ju påsk"ledigt" nu. Är "ledig" ända fram till onsdag nästa vecka då jag ska skriva omtenta. Därför kommer påsken tillbringas bakom böckerna i Huskvarna. Vilken angenäm påsk..
Just nu sitter jag och Victor och kollar på världens kanske bästa Svenska film, Hundtricket! Vilken rulle alltså. Oslagbar!

Trött

Sophie Arding 2011-04-20 @ 20:26:48
Huva vad trött jag är nu för tiden. Jag kommer baske mig åldras på förhand tror jag. Denna våren har varit fruktansvärt hektisk och denna veckan tror jag har toppat allt. Vilket seminarie. Brr, vilken pärs. Det gick ganska bra för mig och Mimmi, men en grupp fick det hett om öronen. Nu ligger jag i soffan och återhämtar mig efter dagen och en löparrunda med ett glas vin och kollar finalen i Sveriges mästerkock. Håller på Louise och inte irritationsflugan Jennie.

Seminarie

Sophie Arding 2011-04-19 @ 23:58:28
En trött och sliten Sophie ska nu gå och lägga sig. Det är på tok för sent för mig att vara uppe vid den här tiden. Hehe! Har precis läst igenom hela vår uppsats inför seminariet vi har imorgon och upptäkte en del fel. Fasen också! Det är lite fel, stavfel och meningsbyggnadsfel. Måste snabbt ändra.

Ny layout

Sophie Arding 2011-04-19 @ 21:45:47
Nu har brorsan fixat ännu en snygg header till mig. Hur snygg är inte den då?! Jag är supernöjd. Tack för allt ditt slit brorsan! Samtidigt passade jag på att ändra layouten lite också. Vad tycker ni?!
Idag har jag spenderat 12 timmar på jobbet och hjälpt till och inventerat. Tusan så trött man blir till slut efter alla siffror. Tur att vi har datorer som vi knappar in på så vi slipper skriva för hand. =)

Sitter inomhus

Sophie Arding 2011-04-18 @ 14:37:30
Stackars mig och Mimmi som sitter inne en sån fin och solig dag som denna. Vi tog en kort paus vid lunch och satt ute och åt den och det var så skönt! Ska snart ta en kaffepaus igen i allt läsande. Det är ju dags att förbereda nästa seminarie som är på onsdag. Så är det att skriva uppsats. Ska bli skönt att det snart är slut. =) Då ska vi njuta av solen!!

Söndag igen

Sophie Arding 2011-04-17 @ 15:01:26
Så var det som sagt söndag igen. Denna helgen har även den gått fort precis som alla helger brukar göra. Jag har hunnit med en myshelg i Falkenberg som kantades av allergichocker och god mat. Har även hunnit fira en 30-års dag, pratat med poliser och nu sitter jag och försöker plugga lite. Korrelationskoefficienter, Covvarians och standardavvikelser. Kan man spendera en söndag roligare än såhär? Tveksamt!! OBS. Det har inte hänt något farligt med mig eller någon annan. Bilden är tagen för några dagar sen och det är effekter från min kameraapp som gör att den ser ut så. Inget konstigt har hänt min arm.

Shit shit

Sophie Arding 2011-04-14 @ 19:58:17
Kunde inte hålla fingrarna i styr utan beställde hem en ny bikini eftersom min solblekts jättemycket från förra sommaren. Samma fina marinblå färg som min gamla bikini. Känner redan på förhand att jag kommer älska den.

Milen

Sophie Arding 2011-04-14 @ 17:49:40
Åkte upp till galgberget i eftermiddag och tog milen. Nu var det riktigt, riktigt länge sen jag sprang på galgberget och framförallt milen. De första fem kilometrarna är verkligen Pest! Men nu efteråt är det världens skönaste känsla. Nu ska jag verkligen komma igång igen med löpningen så jag orkar att först springa vårruset och sen Göteborgsvarvet.

Djävulsbild

Sophie Arding 2011-04-13 @ 22:10:01
(Svårt att hålla minen när Victor kommer och fjantar sig. Gullgubbe!)
Nog att jag har börjat gilla dricka kaffe på kvällarna, men jag blir inte så galen som jag ser ut på bilden i förra inlägget när jag dricker det. Det ser typ ut som någon liten kaffedjävul slunkit med kaffet ner i strupen för att sedan visa sin närvaro i min fullkomligt galna min. Haha!
Nog om det.. Fick resultatet på min senaste tenta i Fastighetsrätt. Ett G!! Yes, yes, yes!! Bra boost såhär på slutspurten inför examen.

Kaffepaus

Sophie Arding 2011-04-12 @ 20:32:18
På något konstigt sätt har jag börjat drick kaffe på kvällarna. Vet inte varför jag har börjat göra detta, men det är så otroligt gott och dricka en kopp och ta en bit mörk choklad till. Allt började torsdag kväll helgen innan jag och victor skulle åka hem och fira min födelsedag. Sen dess är jag fast med några få undantag. Chokladen måste dock tyvärr bort! Det funkar ju inte att äta choklad varje kväll.

Helgen är över

Sophie Arding 2011-04-11 @ 22:08:17
(bilden är tagen för någon vecka sen)
I helgen har jag som sagt jobbat. Det var första gången på några månader och jag var lite nervös inför helgen. Nu är den över och det gick faktiskt väldigt bra för att inte ha varit där på länge. Tur var väl kanske att det var så fint väder att det inte var så många kunder så jag kunde bli lite varm i kläderna och inte behöva stressa ihjäl mig.
Nu är det full rulle hela veckan som gäller och bli inte förvånade om jag kommer vara lite frånvarande här på bloggen för nu är det råplugg som gäller ända fram till 30:e maj.
Nu, True blood!

Vad tänker folk med?

Sophie Arding 2011-04-10 @ 18:24:00
Det är så härligt att graderna äntligen har börjat stiga uppåt. Jag verkligen älskar våren och att den har kommit. Dock är det något som stör mig ganska mycket. När graderna börjar krypa över 10-strecket blir folk som tokiga och tror att det är sommar eller nåt. Folk klär av sig som dårar och går i linne. Vad är grejen med det liksom? Det är 15 grader ute, inte 25 och det blåser!

Räkfrossa

Sophie Arding 2011-04-09 @ 19:14:11
Slänger in ett snabbt inlägg nu innan jag sticker iväg. Har jobbat idag och ska göra det imorgon igen och har tyvärr inte fått njuta så mycket av det fina vädret. Nu ska jag iallafall hem till Kristin och njuta. Vi ska ha räk- och marängsvissfrossa. Mumma! So long!

Taco

Sophie Arding 2011-04-08 @ 19:22:39
Just nu sitter jag hemma hos Kristin och Magnus och tittar på medan killarna förbereder en tacomiddag. Så gott det ska bli! Kristin kommer dock inte hem förrän senare. De senaste dagarna har varit en berg- och dalbana men nu börjar det äntligen ordna upp sig. Igår var jag och victor och köpte en yogamatta till mig. Så större delen av kvällen övade jag krigaren igår och odag testade jag mitt nya program. Ack ack mina ben! Men nu, FOOD!

Power

Sophie Arding 2011-04-06 @ 20:43:42
Hela dagen har åter bestått av uppsatsjox. Vi har ändå börjat komma en bit på vägen känns det som nu. För att få plugget ur tankarna tog jag mig ner till sats och körde ett power-step-pass eftersom step:en var inställd. Skönt att få köra musten ur sig själv med inervall träning. Det rensade skallen för ett ögonblick.
Kollar på Sveriges mästerkock nu. Jag bara älskar matprogram!! Sitter och roar mig med detta medans Victor är och kollar hockey. Det har ordnats landskamp här i Halmstad.

Yoga för nybörjare

Sophie Arding 2011-04-05 @ 16:15:55
Victor har snällt fixat en yoga video till mig. Yoga för nybörjare. Har fått mersmak av det passet jag börjat gå på som är en blandning mellan yoga, pilates och tai chi. Statisk träning för hela slanten. Nu ska jag bara införskaffa mig en yogamatta sen ska här yogas. Victor är till och med sugen på att testa på det. Spännande!

Fläta

Sophie Arding 2011-04-04 @ 22:15:29
Som ni vet har jag väldigt lätt att snöa in på saker. Denna gången har jag gått och blivit totalt förälskad i utbakade flätor. Uppsatt hår gäller fortfarande främst, men nu med en liten tvist som hettar upp det lite. ;)
(yes, bilden är tagen i badrummet)

Uppehåll

Sophie Arding 2011-04-02 @ 14:30:17
Som ni kanske märkt har jag haft ett uppehåll med bloggen nu ett tag. Det beror på att jag har massa annat att tänka på för tillfället och har inte orkat lägga ner tid till uppdatering. Det är lite trassel på olika håll just nu helt enkelt. Sen har jag lite tappat lusten med bloggen. Det är faktiskt inte så kul och skriva när man inte få något gensvar. Mysigt är det iallafall att mamma är duktig på att kommentera!
Idag har Victor och jag iallafall haft vård av skor dag. Smörj smörj smörj och skorna känns så snygga och fräscha nu. Det är en fröjd att sticka ner fossingarna i dem nu.

RSS 2.0