På´t igen

Sophie Arding 2010-05-28 @ 13:53:03

En tenta avklarad och en återstår. Affärsredovisningen som jag skriver för hundrade gången. Damn it! Får trösta mig med att världens bästa föräldrar kommer hit och hälsar på i helgen, men först ikväll ska vi ner till Ängelholm och hälsa på. Sitter och pluggar för fullt nu eftersom helgen komer bli fullspäckad då jag även ska jobba lite. Ha en trevlig helg allihopa!

Nostalgi

Sophie Arding 2010-05-23 @ 16:35:42



Härliga lördag! 26 grader varmt, klarblå himmel och gymnastik. Det hade kunnat vara bättre om jag inte hade skolan som flåsade i nacken, annars hade det definitivt varit en perfekt dag! Det var jättelänge sedan jag var och titta på gymnastik och det var verkligen en skön upplevelse att sitta på läktaren igen och insupa doften av gamla redskap, svett och huvudvärk. Haha, inte riktigt så var det väl, men bra nära. Huvudvärken var där iaf för den torra och varma luften. Ska kanske klargöra att det var Gymnastik SM i Halmstad denna helgen och jag var bara tvungen att gå och kika lite, men var även där för att träffa mina vänner från Huskvarna som hade tagit sig ända ner hit. Det var som vanligt väldigt imponerade, men samtidigt förvirrande eftersom de hade gjort om poängsystemet och jag inte fattade någonting av det. Kvällen slutade med ett, två glas vin på Bulls.

Pepp

Sophie Arding 2010-05-20 @ 12:33:44

Ni är för himla snälla med era kommentarer. Jag känner stödet från er oerhört mycket och humöret börjar redan vända. Nu de senaste dagarna har till och med solen börjat titta fram och temperaturen har skjutit i höjden. Även det är en boost för mitt humör. Nu börjar jag äntligen bli sjukt laddad på sommaren. Det kommer bli en händelserik sommar. Så mycket att göra och förbereda. Otroligt mycket att se fram emot. =) Inte sämre blir det att Victor studsar iväg om mornarna uppklädd till tänderna i kostym och fina skor. Detta tror jag att jag skulle kunna leva med ett tag. Bara de där jädra tentorna blir överstökade. PEPP!!

Rubrik?

Sophie Arding 2010-05-19 @ 10:15:58


Mitt liv känns helt upp och ner just nu. Det har det i och för sig gjort hela våren. Så mycket tid jag ahr lagt på skolan har jag nog inte gjort under hela tiden på grundskolan. Kan det vara så att jag har förvandlats till en pluggnörd? Allt pluggande börjar iallafall nu att ta ut sin rätt. Jag kommer knappt upp på mornarna och har megafrukostar, kommer på ursäkter för att inte behöva sätta mig ner med böckerna. Längtar till jag ska börja jobba och är allmänt omotiverad. Vet att det är helt fel tidpunkt för det just nu, men sitter istället med böckerna till sent sent på kvällarna. Är det ett nytt pluggsyndrom som har drabbat mig tro?! Anyway, den rätta medicinen är nog att ta tag i kragen igen och sätta sig ner för att komma över den där gränsen till att bli ett fullbordat pluggmonster. Lampan ovan är ett bra exempel på vad jag istället sitter och tänker på istället för kassaflöden och obligationer.

Möhippa

Sophie Arding 2010-05-17 @ 10:15:42




Det är vi och Victoria som har möhippa i helgen, har vi fått höra ett antal gånger i lördags. =) Möhippa alltså. Det var Victors brors fästmö som vi kidnappade och hittade på massa roliga saker med. Regnet kom inte alls överrens med oss när vi efter diverse uteaktiviteter kom hem med genomsura byxor och skor (mina) som inte längre var rosa utan bruna av all gegga. Det var skönt att vi bestämt ett besök på spa efter detta. Hade en otroligt rolig dag i Mölle och Helsningborg!!

Premiär

Sophie Arding 2010-05-12 @ 19:44:17

Snart är det dags att premiäranvända min nya bikini som jag shoppade på H&M i februari. Det är bra att vara ute i god tid, annars försvinner alla finingar snabbt. Iallafall storleksmässigt. Bilden gör den inte, som vanligt, rättvis. Den är marinblå med ringar och stort spänne i ryggen av guld.

Homemaid

Sophie Arding 2010-05-10 @ 19:10:52




I helgen fick jag ett ryck och ville byta ut tavlan över våran säng. Eftersom jag älskar den fina blandningen av amerika, svart och valnöt fick det lov att bli lite mer inspiration från detta. Köpte två tyger och sydde ihop en variant av USA:s flagga och målade sedan på e poststämpel som stämplats på ett amerikanskt brev från 1945. Såhär blev resultatet, tyvärr syns det lite dåligt på bilderna.

Nu händer grejer

Sophie Arding 2010-05-08 @ 13:19:21

Det har varit en händelserik vecka i Halmstad denna veckan. Just nu sitter jag ensam hemma och pustar ut. My beloved one befinner sig i Helsingborg och Danmark idag på svensexa och jag hoppas att de har uppehållsväder för här spöregnar det. Anyway, jag har fått svar på två av mina resttentor som jag skrivit och fick båda två godkända. En trejde tenta som jag kuggade med endast 1 poäng begärde jag omrätting på och fick då även den godkänd. Vem har inte haft turen på sin sida denna veckan? Eftersom jag är änkling idag så ska jag avnjuta denna dagen med lite egentid, städning och ikväll vin, räkor och Avatar. Jag är världens lyckligaste just nu!

Hårmodell

Sophie Arding 2010-05-03 @ 21:47:24


Kom på att jag inte har publicerat resten av mina bilder när jag stod hårmodell för min frisör i Ängelholm. Detta är två ytterligare bilder som han tog. Halsbandet jag har på högra bilden var nog i särklass det dyraste jag någonsin har burit.. Lite nervöst var det att ha ett så pass dyrt halsband på mig. Bilden nedanför har jag ju i min header, men här är den i färg. Lite småcool eftersom det knappt ser ut som jag.


Valborg

Sophie Arding 2010-05-01 @ 16:42:06



En härligt regnig valborgshelg är det här nere i Halmstad. Var är det fina vädret? Igår, fredag, var vi på vår sista föreläsning innan helgen efter en hård vecka i skolan. Resten av dagen blev tillslut fullspäckad. Åkte ganska direkt efter föreläsningen till jobbet, där det var ganska ödsligt med kunder eftersom det var valborgsmässoafton. Efter vi stängt åkte jag snabbt hem för att byta om och fara upp till Falkenberg till en klasskompis. Hon bjöd på massa minipajer, frukt och annat gott. Var smarrigt värre.

Idag har jag mest tagit lugnt. Victors gamla lagkamrat från Jonstorp är nere, med bror, på besök så ikväll blir det ännu mer god mat, vin och efterrätt till det. Har hunnit med en sväng på galgberget idag, så jag kan dricka vin ikväll utan dåligt samvete. Hoppas ni alla har haft en lika härlig Valborg.

RSS 2.0