Long time

Sophie Arding 2008-05-29 @ 16:03:40
Jag har blivit fruktansvärt slarvig nuförtiden och är jättedålig på att uppdatera. Det beror, denna veckan, på att jag har haft massor att göra i skolan. 4 prov är nu avklarade och jag har ett till imorgon. Eftersom det ska bli uppåt 30 grader här i helgen ska jag försöka att inte sitta inne för mycket och plugga. Jag ska helt enkelt ta med mig böckerna ut och kanske ner på stranden. Har nämligen de sista 3 proven måndag och tisdag nästa vecka. En svenska och en engelska nationell uppsats och sedan matte nationellt. Därefter kommer jag förmodligen att sova i en vecka. Nej, jag ska ju åka hem på lördagen. Well, jag ska ta det jädrigt chill iaf fram till jag börjar jobba.

Och till sist ett stort lycka till till Matilda och Richard som flyttar hem till vårt kära Huskvarna i helgen. Hoppas flytten går bra!!

Veckans

Sophie Arding 2008-05-26 @ 15:44:07


Jag har varit slarvig med freakshowsen nu tycker jag och är hemskt ledsen för det. Veckans går iaf till detta tokroliga konstverk som var uppsatt på en stolpe i festlokalen när matilda hade sin lilla fest tillsammans med några andra tjejer i halmstad förra våren.

080524

Sophie Arding 2008-05-24 @ 18:42:53
Bjuder på härligaste bilden från hamnen i Helsingborg där Victor och jag stannade till och tog en glass. Solen strålade och det var hur varmt som helst. Lägg märke till jet-skin mitt i hamnen.



Det är ett enda stort hel....

Sophie Arding 2008-05-21 @ 18:21:35
Allt är bara så mycket bajs just nu!! Så jäklar mycket att göra och så lite motivation. Varför ska lärare alltid vara så oorganiserade? (mamma ta inte illa upp nu för det brukar bara vara ett fåtal som är såå dåliga på att planera) Varför måste jag missa tvättiden med två timmar? Varför måste jag vara den som måste städa upp efter gubbarna som borrat och satt in nya ventiler i tvättstugan? Varför är step up ledaren sjuk så världens sämta aerobic ledare ersätter henne? Har man efter allt detta motivation att istället gå ut och gå en power walk när passet är "inställt"? NEJ!! Speciellt inte eftersom jag har mitt första prov av de kommande 9 imorgon som jag måste sitta och plugga till.. BAJS!!

Känner ni??

Sophie Arding 2008-05-19 @ 16:46:22
Vänta lite nu.. Börjar det inte lukta acneklänning??!

Ensam igen

Sophie Arding 2008-05-18 @ 16:24:45

Nu har mina kära vänner åkt hem. Helgen har varit helt fylld med massa kärlek. Jag är så glaad att jag har er! Tyvärr hade våran femte medlem drabbats av matförgiftning, så hon kunde inte komma ner till oss. Sån jäklar jätteotur!! Jag har redan börjat planera in en ny helg så vi alla kan vara med.
I lördags kom de ner på förmiddagen, så vi gick en sväng på stan och åt lunch på Torstens. Vid tre tiden gick vi hem till oss och korkade upp. Middag med oxfilé och chokladpannacotta till efterätt. Hela kvällen var blöt och full med skratt. En helt fulländad kväll helt enkelt. Idag har jag, benny och johanna städat hela lägenheten och sedan gick vi till hemköp och köpte med oss fika som vi åt upp ute i den fina solen. Blev så ledsen när de sedan var tvungna att ge sig av igen.



Tjohotjohotjoho

Sophie Arding 2008-05-16 @ 14:15:35
Ooh, vad jag har städat och donat. Lägenheten skiner och man kan nästan slicka golven för det är så rent. Nä, inte direkt kanske, men städat som f*n har jag gjort iaf. Imorgon kommer nämligen mina Älsklingar hit! Tjohooo!! (bilder nedan) Ska bli så himla trevligt att äntligen få ner dem.
Men nu resten av dagen blir det: klippning (av håret), träna och kanske en skvätt vin. Beror på om jag får följa med victor och hans jobbarkompisar.. Tjao then!


Höjden av klanthet

Sophie Arding 2008-05-14 @ 13:31:00
Blir så arg på mig själv ibland. Hittade den fiina Acne klänningen på tradera igår och det var ca 20 timmar kvar på aktionen. Håller Sophie koll på tiden idag för att gå in och lägga ett bud? NEJ DÅ. Scrollar och scrollar upp och ner på sidorna, men ingen klänning kvar!! Har såklart missat sluttiden. Bajs!

Jag har iaf mina fina klänningar från Monki med lite acne känsla över sig. Det här är den blå som Marie var så snäll och sprang runt hela Göteborg och köpte till mig efter jag kärat ner mig i den beiga... Utan skärpet i midjan ser det mest ut som en säck, men sjukt cool med skärp till.


Schysst lindex

Sophie Arding 2008-05-13 @ 16:03:25
Hittade dessa underbara bilderna på Lindex hemsida. Deras utbud har verkligen blivit mycket bättre nuförtiden. Första klänningen är kanske lite för djurisk för min del, som bara gillar smådetaljer med djurprints, men det är en riktigt schysst outfit. För att inte tala om skorna. De är ju bara såå coola!! Någon som kanske vet varifrån de kommer?


Gröna fingrar var det ja...

Sophie Arding 2008-05-12 @ 15:53:30
Jag som var så nöjd och skröt om min fina orkidé som växer och knakar. Igår när vi kommit hem ser jag att jag har dödat mitt fina gräs, eller vad det nu är, som jag fått i födelsedagspresent. Den har typ blivit bränd i topparna, av solen antagligen, för den är slldeles torr och brun. Förlåt mina vänner att jag inte tar hand om mina presenter... Jag köpte en fin kaktus och satte i min silvriga fina kruka istället. Den dör nog inte lika lätt hoppas jag.



Nu har även molnen kommit till Ängelholm. Dagen började fint med blå himmel, sol och 22 grader. Nu har solen försvunnit och det har börjat blåsa istället. Tråkigt!! Imorse hade jag min klänning från asos och sandaler från Wedins på mig, men nu har jag bytt till byxor istället.


Hela 23 år

Sophie Arding 2008-05-12 @ 12:59:32
Har varit hemma i Huskvarna över denna helgen som varit igen. Så skönt att vara hemma och även vädret har varit tipp topp som nog alla vet. I lördags var jag på konfirmation med Victor och hans familj. Plastbror till honom konfirmerades. Trevligt att gå i kyrkan igen. Var nog där sist när bror min konfirmerades för typ 4 år sen eller nåt. Igår firade mor och far bröllopsdag. De har varit gifta i hela 23 år och stabilt är det fortfarande. Detta firade vi med en tur till Gränna och räkmacka på grännaberget. Så mysigt.



Vackra Huskvarna!



Pappa kirrar biffen

Sophie Arding 2008-05-10 @ 11:46:58


Som vanligt är jag slarvig och glömmer massa saker. Nu är vi hemma i Huskvarna över helgen och jag har glömt min telefonladdare. Pappa, eller fixar Sten som Victor kallar honom, har ordnat ett alldeles utmärkt sätt att ladda min telefon. Han använde sig av ett nätagregat (batteri) som går via två labbkablar som är kopplat till en billaddare (en sådan som man har i bilen) som i sin tur laddar min telefon. Helt perfekt!!

Detta måste vi ändå säga är veckans freakshow...

Gröna fingrar

Sophie Arding 2008-05-09 @ 11:52:35
Helt sjukt gröna fingrar jag har alltså. Det kunde man aldrig tro när jag bodde hemma och hade endast en ärtor på tråd (som knappast kräver något vatten alls) och en lampa från Ikea i mitt fönster. Haha! Men nu äger jag en massa blommor som växer så det knakar här hemma. Ok, jag har mycket gröna växter som inte blommar direkt, men ändå. De blommor som väl blommar har jag fått fram massa knoppar på nu och som håller på att slå ut. Exempelvis min orkidé som jag fick av Linda och Niklas i födelsedagspresent. Titta så fin den har blivit!! Jag känner mig nästan lika stolt som en mor som sitter och tittar på sin 4-åriga dotter/son som går luciatåg för första gången eller lika exhalterad som Elsa (favvo hunden) blir när hon får ett grisöra som hon sedan springer och gömmer direkt för att ingen ska ta det för henne, eller lika lycklig som Victor blir varje gång hockeysäsongen börjar och han får gå på is. Ungefär så glad är jag. =)


Det var på tiden

Sophie Arding 2008-05-09 @ 10:59:24
Igår, finally, kom vaktmästaren upp och skulle sätt in våran nya duschstång. Hur länge sen var det inte vi kastade ut vårat badkar egentligen? Tror det var iallafall 5 veckor sen och ända sen dess har han sagt att jag kommer i nästa vecka, det är mycket nu... Till slut bara skrattade jag åt honom och sa jo jo. Man ska inte lova något man inte kan hålla.. Speciellt inte i fem veckor!! Nu har vi iallafall fått upp den där jäklar stången, men vad händer egentligen?? Jag trodde man kunde förvänta sig något snyggt och komplett av en vaktmästare, inte något jädrar hemmabygge. Ärligt talat?!



Såklart får Sophie som är så händig fixa till det på ett så snyggt sätt som det bara går med den här katastrofen. Voila!!


Costume institute gala

Sophie Arding 2008-05-07 @ 09:44:54
Vilken fantastisk kropp hon har alltså! Min nya idealkropp. Inte för att jag någonsin kommer att bli ens i närheten så smal och smäcker som Gisele, men drömma får man väl. Jesus bananer alltså..



Jag fick mig allt ett gott skratt när jag satt och kollade på bilderna av alla storheter igår. De har allt blivit äldre allesammans... och brunare...


Christian Louboutine, Garavani Valentino, Georgio Armani, Stefano Gabbana

Vad göra?

Sophie Arding 2008-05-06 @ 16:02:15
Vilket väder vi bjuds på alltså. Herrejösses. Har varit i skolan och skrivit prov och fick även veta att svenskan var inställd.. Idag igen. Jag har så mycket fritid att jag inte kan fylla den med något vettigt. När jag iaf kom hem bytte jag snabbt om från de kläder jag har på bilden nedan, till mjukisbrallan och linnet för att gå ut och sätta mig i solen och försöka skriva två bok- resp. en film analys. Resultatet blev att jag precis kom upp i lägenheten igen med ingenting skrivet. Det är verkligen svårt att skriva analyser trots att jag har en lathund. Baah! Ikväll blir det samtal till svenskläraren där hemma! =)



jacka: hm, tischa: hm, bruna byxor: lindex, sandaler: wedins


Ny design

Sophie Arding 2008-05-05 @ 17:22:11
Shiit vad jag har jobbat alltså.. Har försökt många gånger att designa om bloggen, men har fattat nada. Nu har jag äntligen fått dit min mun som jag kämpat med så mycket. HA!! Dessvärre får jag inte bort den rosa borden som går runt om, så den får väl vara kvar där.

Har även fått min bloggportal flyttad, men vet inte om det kommer påverka er på något större sätt. Vi får väl se.. =)


Triss i skor

Sophie Arding 2008-05-05 @ 10:09:16

Har varit en låång helg nu. I onsdags åkte jag hem till Huskvarna eftersom Victor hade en massa raj raj för sig. Lugna hemmakvällar och lager 157 blev det, (som jag tycker har skitdåligt utbud nuförtiden). Hann även hälsa på syrran och Johanna en kort sväng, men framförallt en massa shopping. Börjar med mina tre skofynd jag gjorde. När jag var med familjen på lager 157 köpte jag och mamma tre vagabondskor till priset av två. De vita ballerina 299 och de röda seglarskorna, gratis, fick jag med mig. Mamma ett par guldiga seglaraktiga. När jag åkte tillbaka till Ä-holm i lördags stannade jag till på A6 en snabbis och köpte de svarta sandalerna på sista bilden. Minnetonkas inspirerade i gladiatormodell. Uursköna!

image427  image428  image429

Mina klädköp ligger just nu i tvättkorgen helt skrynkliga, så de kommer rapporteras inom kort.
I lördags kväll var vi bjudna till Linda och Niklas på middag. Fick jättegod fläskfilé med bakpotatis och hemmagjord rom-räk fyllning. Jättegott var det. Måste prova göra egen fyllning med.
Igår var jag och Victor en sväng på väla. Jag bytte en kavaj och Victor köpte ett par skitsnygga tyg skor från Fred Perry. När vi kom hem ställde vi oss och rensade ur våra garderober. Jag fyllde en hel sopsäck och hjälpte även Victor fylla sin till hälften. Usch vad mycket kläder man har samlat på sig. Hälften av allt jag slängde var minst 5 år gamla. Usch usch, men nu är skiten borta!!

Ha en trevlig dag i det fina vädret! Det ska iaf jag.

Varför har jag inte oädligt massa pengar??

Sophie Arding 2008-05-04 @ 17:21:26

Jag är helt kääär..... jag vi ha, jag vill ha, jag vill ha!!

image425 image426
Bilder: acne


Veckans freakshow

Sophie Arding 2008-05-04 @ 17:17:25

image424

Lite försenad, men än är inte veckan slut.. Ledsen bror, men denna veckan går äran till dig. Ska väl även förklara att bilden är tagen efter en väldigt otrevlig cykel olycka.



RSS 2.0