Sleeden

Sophie Arding 2011-05-31 @ 22:40:17
Haha! Bilder från Göteborgsvarvet som de tog utefter banan. Sliten eller?! Haha!

AJ aj

Sophie Arding 2011-05-31 @ 22:16:37
Idag hade vi slutseminarie på C-uppsatsen. Det gick riktigt bra för mig och Mimmi. Vi fick beröm av vår examinator som tyckte va hade en bra opponering och vi tyckte även det kändes bra när vi "försvarade" uppsatsen mot våra opponenter. Toppenkul! Vi firade att skolan var över med en grillning jag, Mimmi och Emma. Det var supermys trots att jag skar mig i tummen på kniven när jag skulle torka av den. Ajaj, vad svårt jag har för att kolla på öppna sår. Buhu!

Georg Jensen

Sophie Arding 2011-05-29 @ 13:48:39
Detta är min super, super fina examenring jag fick av bästa päronen från Georg Jensen. Älskar den och kommer bära den varenda dag! =)
Nu: läsa två uppsatser á 47 sidor. Kul söndag!

Inte riktigt ledig än

Sophie Arding 2011-05-29 @ 12:43:29
Det har varit en sliten vår med massa festligheter, födelsedagar och plugg och nu är det nästan över. Endast slutopponeringen på tisdag kvar.
Igår hade vi examenmottagning för släkt och vänner hemma hos oss. Det var 20 personer vin fick inrymma i lägenheten, men det gick jättebra. Bjöd på smörgåstårta, pajer och lite kex och ost. Kunde inte klarat mig utan mammas och pappas hjälp som var ovärdelig. När jag ändå håller mamma på tal så vill jag önska henne en fin mors dag! Var så trött efter all uppvaktning igår, så jag stannade hemma på kvällen medan Victor gick ut och firade med kompisarna. (Det blir inget mer festplanerande innan detta året är slut, det är något som är säkert). =)

Examen!!

Sophie Arding 2011-05-27 @ 18:23:56
Jahopp! Klart´!!

Examenlunch

Sophie Arding 2011-05-27 @ 16:47:36
Idag tar jag examen! Nu har jag pluggat 3 år och det har gått så otroligt snabbt. Innan minglet i skolan och rektorstal hade jag examenlunch hemma hos mig med lite klassisar. Vi drack champagne och hade knytkalas med kallskuret, paj och fruktbord. Det var såå smaskens. Vi undrade varför vi inte gjort detta oftare?!
(fler bilder från minglet i skolan kommer)

Smygtitt

Sophie Arding 2011-05-26 @ 22:55:36
Imorgon gör jag det här... och ni får en liten smygtitt på vad som komma skall.
Ha en god natt sömn!

Detta gör jag nu..

Sophie Arding 2011-05-25 @ 17:42:52
..inte.. men jag borde göra.
Istället går jag och är nervös över hur min helgrillade kyckling ska bli. Första gången jag provar det såhär dagen innan tenta. Bra jobbat Sophie!
Nej, nu ska jag gå och måla tånaglarna..

Liljekonvaljer

Sophie Arding 2011-05-24 @ 18:12:28
Igår tog Emma och jag en två timmar lång promenad för att lufta våra hjärnor lite från allt plugg. Det var så skönt och vädret var perfekt att gå i. Inte för varmt och inte för kallt och solen sken. Vi hittade massa fina liljekonvaljer i skogen som vi bestämde oss för att stanna och plocka. Fick med mig en hel bukett hem och sätta på soffbordet, tillsammans med 10 myggbett på benen och huvudet. Så skönt att vakna upp med att det kliar överrallt på kroppen.

Bilder på examenmiddagen på Salt

Sophie Arding 2011-05-23 @ 21:43:01
Utlovade ju även bilder från vår examenmiddag på salt som vi var på för två helger sen. Eftersom vi har fått vårt nya modem och jag har fått tillgång till Victors dator, ska ni nu få lite bilder från den kvällen också. =)
Fördrink hemma hos en klassis


På salt


Hela skaran framför eldstaden


Emma å Ja

Bildkavalkad

Sophie Arding 2011-05-23 @ 00:39:16
Förbereder chippet och nummerlappen
De lyckliga(ovetande) tre innan loppet.
I startgruppen. Nervös?
Mååål om ca 200 meter
Tröött.. men glad =)
En lycklig mamma och en lite mer knäckt Sophie

Göteborgsvarvet 2:03:41

Sophie Arding 2011-05-22 @ 12:32:45


Superduper nöjd med min sluttid på Göteborgsvarvet 2h 3 min och 41sek. Med tanke på att jag sprang som en ostbåge de första 5 kilometrarna med världens största håll i magen så jag knappt kunde andas och starkt övervägde att sätta mig en stund i gräset och skita mål-tiden jag satt upp som var under 2h. Är därför skitnöjd att jag bara var 3:41 under mål-tiden. Nästa år blir det under 2h =) Då blir det även ett syskonlopp eftersom både syrran och brorsan var lite sugna på att ge sig an nästa lopp. KUL!

Persen efter loppet var nog ändå värst. Inte nog med att jag var genomfrusen, kräk- och svimfärdig för jag tog ut mig så och benen var helt stela och stapplande. Att duscha efter ett sådant lopp ser man ju fram emot mer än allt annat. Den upplevelsen är däremot något jag helst vill glömma. Duscharna var nämligen placerad i en ishall.. på den spolade isen.. Det låg endast en tunn matta över 1/3-del av isen och duscharna var placerade utanför sargen så vi fick stå och köa på inte minst den tunna mattan och sen ett svinkallt betonggolv. Gräääsligt kallt sen efter duschen när kläderna skulle på. Va totalt genomblöt underkläderna som snabbt som attan åkte på.

Fler bilder från varvet kommer när jag bett pappa skicka över de han tog med sin kamera. Wait and see..

Mobilblogg; Bye Halmstad. Nu drar väskan o...

Sophie Arding 2011-05-21 @ 10:38:24

img_5391 (MMS)

Mobilblogg; Bye Halmstad. Nu drar väskan och jag till Göteborg och göteborgsvarvet! Tjoho!


Huur sööt? =)

Sophie Arding 2011-05-20 @ 23:17:14

gömmer mig.... (varför kan jag inte public...

Sophie Arding 2011-05-20 @ 18:26:02

img_6363 (MMS)

gömmer mig.... (varför kan jag inte publicera två bilder när jag bloggar från mobilen? blir gaalen)


Mobilblogg; Sitter hemma och bokstavligen ...

Sophie Arding 2011-05-20 @ 18:21:02

img_2906 (MMS)

Mobilblogg; Sitter hemma och bokstavligen gömmer mig bakom lagboken. Det har varit så strålande fint väder här i Halmstad idag och jag vill gå UT! Istället får jag sitta här.. och läsa om servitut, fastighetsbildning, klyvning, nyttjanderätt, expropriation, avstyckning.. ja ni fattar. Det är väl kul i sig, men inte i detta väder. Går och tar mig en 750ml:are carbs istället. Smaskens!


Mobilblogg; Nu är det god tid för mig att ...

Sophie Arding 2011-05-18 @ 13:27:12

img_8651 (MMS)

Mobilblogg; Nu är det god tid för mig att börja kolhydratladda. 750ml varje dag fram till lördag. Fy för fasen vad äckligt det är! Det smakar verkligen PECK!!


Ooroolig

Sophie Arding 2011-05-17 @ 21:08:47
Sitter i skolan och försöker få lite gjort med plugg och allt vad det innebär. Samtidigt sitter jag och oroar mig över hur det ska gå på lördagens lopp. Var ute och sprang en femma innan lunch och jag har så bedrövligt ont i mina knän när jag springer nu. Hur ska detta gå? Hoppas jag kommer vara så euforisk att jag inte känner av dem! Ska gå på spinning på torsdag så jag inte belastar knäna alltför mycket. Det blir sista träningen inför varvet.

Trött och lite grinig

Sophie Arding 2011-05-17 @ 00:30:44
Ligger i sängen och kan inte sova. Tänkte kolla lite bloggar för att se om jag blir tröttare av det, men icke! Victor ligger jämte och snosar så tungt *avis*. Inte bättre blir det väl att bredbandet knappt har fungerat på två dagar så jag får surfa på 3G nätet och slösa massa. (därav dåligt med bilder också). Och nu börjar jag få kramp i underarmarna. Skit också, jag vill bara sova nu! Kanske borde övervägt att inte ta den där power kung drickan till kvällsmaten. Speciellt med tanke på at jag knappt varit utanför dörren idag, undantagsvis när jag sprang över och handlade på Willys.

God morgon måndag!

Sophie Arding 2011-05-16 @ 09:51:35


Måndag morgon och jag har hunnit slänga i en tvätt i maskinen. Sitter och äter frukost till nyhetsmorgon där dom sitter och gnäller på VM-finalen som vi förlorade igår. Tröttsamt! Idag 17-20 har vi sista föreläsningen i  fastighetsrätt. Fram tills dess ska jag plugga, tvätta, plugga. Härlig dag jag har framför mig.

Final

Sophie Arding 2011-05-15 @ 18:58:35
Sitter hemma hos Kristin och Magnus och är dödstrött. Kom hem halv 4 inatt och har haft fullt upp på jobbet idag. Det känns av när man sätter sig i soffan och slappnar av. Men så roligt vi hade igår!! God mat på salt och en rejäl dansomgång på Mårtensson. Fler bilder kommer inom kort. Nu sitter vi här och inväntar hockeyfinalen. Heja Sverige! Sen blir det blåbärspaj. =)

Mobilblogg; sitter på salt och äter examen...

Sophie Arding 2011-05-14 @ 21:25:38

img_8181 (MMS)

Mobilblogg; sitter på salt och äter examensmiddag. Har precis intagit jordärtskockssoppa med pilgrimsmussla till förrätt, oxfilé till varmrätt och inväntar crème brule. Mumms!


Manikyr

Sophie Arding 2011-05-12 @ 20:55:43


Idag tog jag mig tid och målade lite fransk manikyr (som visst inte syntes viss så bra på bilden). På lördag ska vi nämligen ha examensmiddag ute på Tylösand med klassen och byggingenjörerna så jag tänkte göra naglarna lite snygga. Hoppas det håller tills dess och inte börjar flagna innan dess. =) Ska ha min tärnklänning och det är så roligt att den kommer till användning igen eftersom jag tycker så himla mycket om den.

Orange

Sophie Arding 2011-05-12 @ 18:14:36






Skickade tillbaka bikinin eftersom den inte var som jag tänkte, plus att den inte satt helt ultimat. Istället beställde jag den här orangea klänningen härifrån. Så himla nökd med den och den satt verkligen perfekt.

Det blev verkligen en långrunda i eftermiddag och jag ballade inte ur i sista minuten minsann. 14 km tror jag det blev. Inte riktigt säker på om rundan är exakt 7 km som jag sprang 2 gånger. Känner mig ganska så pigg i benen ändå så 21 km ska jag väl kunna ta mig igenom. Kanske inte på världens bästa tid, med det är jag ganska inställd på.

Sovmorgon

Sophie Arding 2011-05-12 @ 10:08:22
Idag tog jag mig en välförtjänt sovmorgon (även att jag vet att vissa inte tycker det). Har inte sovit ut på kanske 2 veckor nu och jag ligger fortfarande i sängen. Idag ska jag sätta igång och plugga till fastighetsrätten som är sista tentan. Helt sjukt! Sen tar jag examen. Ikväll ska jag försöka göra ett långlöp på 15km. Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg. Nu ska jag börja röra mig ur sängen och förbereda frukost till Malou.

Mobilblogg; Gäääsp.. Trööött!! Mimmi och j...

Sophie Arding 2011-05-11 @ 20:05:38

img_4084 (MMS)

Mobilblogg; Gäääsp.. Trööött!! Mimmi och jag har haft ännu en långkörardag med uppsatsen. Vi är strax klara!! =) Så ikväll ska jag försöka hålla ögonen öppna till sagan om ringen som jag ska stimulera hjärnan lite med. Anledningen till alla dessa mobilbloggar är att Vicke har lämnat in sin dator på lagning. Den råkade ut för en liten olycka, stackarn.


Hund söker hem

Sophie Arding 2011-05-10 @ 21:09:08
Alltså vad har hänt med svt egentligen?? Har de börjat sända en nytappning av bonde söker fru, men istället hund söker hem. Fyra hundar som får träffa en familj för att sedan bli utröstade en efter en. Och så Claudia Galli som har öråd med familjen ifråga hemma i tv-soffan. Så sannslöst oseriöst och värdelöst program har jag nog aldrig sett innan och då har jag ändå sett en del skitsåpor. Trodde seriöst att det var en parodi eller nåt. Haha! Jag döör!! Och nu Eurovision på det. Kan det bli bättre?

Mobilblogg; Lyckliga jag som fått nya numr...

Sophie Arding 2011-05-10 @ 17:39:22

img_5693 (MMS)

Mobilblogg; Lyckliga jag som fått nya numret av sköna hem i brevlådan. Inte nog med det så har jag och Mimmi suttit ute i två dagar i solen och skrivit slutsatsen på vår uppsats och idag blev vi klara. All ren text är skriven och nu är det endast lite korregeringar i texten kvar. Tjihoo!


Födelsedagskort

Sophie Arding 2011-05-10 @ 11:32:58






Min syster har skaffat en hobby och börjat med scrapbooking. Hon går på kurser och gör superfina kort och album. Det här fina kortet fick jag på vår fest som hon har suttit och målat och knåpat ihop. Är väldigt imponerad på hennes stora fantasi och kreativitet. Visst är det fin! =)

Present

Sophie Arding 2011-05-10 @ 07:59:34
Har som sagt haft en del problem på blogg.se och därför kommer detta inlägget igen.
Victor öppnar sin stora present som innehöll 3l vatten med reosrb (vätskeersättande) och en iPod nano med touch screen. Han blev nog världens lyckligaste man för kvällen. =)

25-års fest

Sophie Arding 2011-05-09 @ 20:54:46
Ledsen att jag varit så frånvarande under helgen, men det har dels varit problem med blogg.se och dels har jag umgåtts med hva-vännerna så mycket jag bara kunnat när de var här. I lördags hade jag och Victor vår 25-års fest. Bilden från förra inlägget var från dagen då vi var uppe och förberedde med borden och dukningen. Maten var supergod och alla gäster var glada och hade jätteoligt. Jag hade superkul och är mycket nöjd med festen. =) Såhär såg jag ungefär ut förutom skärpet och med ett par andra skor. Klänningen är ny och kommer från asos.com. Fler bilder kommer.

Mobilblogg; Big preparation!

Sophie Arding 2011-05-07 @ 12:52:44

img_5423 (MMS)

Mobilblogg; Big preparation!


Förväntansfull

Sophie Arding 2011-05-06 @ 18:41:21
Sitter här hemma och väntar på att vännerna (nästan alla) hemifrån ska komma. Ska hinna plocka in tvätten, städa, sy på klänningen och handla snacks till kvällen innan. Det kommer nog bli massa skitsnack och en hel del vin ikväll. Myys!!

10 timmar uppsats

Sophie Arding 2011-05-05 @ 18:50:54
Jag och Mimmi har ägnat 10 timmar av våra liv till uppsatsen idag. TIO timmar!! Går på någon slags överskottsenergi nu känner jag. Så mycket jag har att göra nu här hemma också. Arbetsdagen är inte över än..
Happy times!!

Förbereder

Sophie Arding 2011-05-04 @ 23:24:58
Victor och jag håller på och förbereder inför helgen för fulla muggar. Vi ska nämligen ha vår 25-års fest på lördag. Ikväll har jag dammsugit och victor har fixat med hemlisar. Så spännande, men kan inte avslöja något än. =) Nu ska jag sova! Natti natt!

Redo

Sophie Arding 2011-05-03 @ 17:46:49
Hemma och laddar inför Vårruset som jag ska springa ikväll. Sköööönt att det haglar, blåser och regnar ute. Känner på mig att jag kommer få en vinnartid ikväll.. inte.. är så taggad.. inte.. Haha!

Herrmode

Sophie Arding 2011-05-02 @ 19:43:27
Droppar lite herrkläder här på bloggen för jag ville visa Victors nya snygga tisha som han fick hem idag. Beställd härifrån. En riktigt snygg tisha som han kan glida runt i till stranden eller tillsammans med ett par chinos i sommar.

Lönt?

Sophie Arding 2011-05-02 @ 15:53:20
Har min fina skjorta idag som jag fick av föräldrarna i födelsedagspresent.
Idag har jag hunnit vara en sväng i skolan. Satt och försökte pilla in lite fler referenser i uppsatsen. Efter lunch hade vi seminarie på Fastighetsrätten. Kändes sådär fruktansvärt olönt att vara där eftersom föreläsaren (som vanligt) sitter och rabblar upp svaren till de uppgifter han tidigare skickat ut på mailen. Vad är våran del i detta? Att vi ska ha gjort uppgifterna? Han kommer ändå maila ut svaren under kvällen. Kanske ska ägna tiden åt uppsatsen nästa gång istället?!

Jobb

Sophie Arding 2011-05-01 @ 11:25:18
God morgon! Känner mig som en säck potatis här hemma. Helt svullen i ögonen av all trötthet. Huah! Valborg.. Herregud det är valborg. Den "firade" vi hemma hos Kristin och Magnus i deras nyinköpta lounge. Så mysigt var det. Sen var vi ner en sväng på Bulls där det var knökafullt med folk, så vi gick hem runt halv 2. Snart ska jag dra iväg till jobbet. Undrar om det kommer bli ännu en seg dag med få kunder som igår?!

RSS 2.0