PM-arbete

Sophie Arding 2011-11-30 @ 10:20:40


Var tvungen att ta ledigt från jobbet idag eftersom vi visst skulle ha inlämning på vårat energiarbete i helgen. Inte roligt för mig och Emma när vi bara har kommit till syftet och bakgrunden. Haha! Sitter och kollar Efter tio nu medan jag väntar på att Emma ska komma.

Resultatet

Sophie Arding 2011-11-29 @ 23:30:49
Som några vet (dom som följer bloggen slaviskt) har jag gjort ett ricinolje-expriment under ca en månads tid och här ser ni nu resultatet. Det är inte klokt att håret har växt såhär mycket på ca en månad. Jag har ju knappt lagt märke till det ens. Det är verkligen en mirakelolja, så jag säger bara skaffa den och håret växer (inte bara 5cm utan 10cm) på endast en månad. Jag är helt tagen!




Nej, skämt och sido. Mitt hår har inte växt en centimeter!! Värdelös olja är att konstatera för mitt hår som är ett hopplöst fall. Detta är maxlängden för mitt hår och längre växer det inte. Inte ens en uns till att bli någon halv centimeter längre.. Nu ska jag boka klipptid!


Lilla familjen

Sophie Arding 2011-11-29 @ 13:11:00
Tiiiitta på den fiina lilla familjen som var med i JP för inte så länge sedan. Jag saknar den lilla skatten jättemycket nu. Tur att det inte är så lång tid kvar tills jag får träffa henne.

Nyfikna?

Sophie Arding 2011-11-28 @ 14:32:13


Kom på att ni kanske skulle vilja se resultatet av min ricinoljekur jag kört i en månad nu. Eller en månad och åtta dagar om jag ska vara exakt. Ska ut och springa i eftermiddag och sen efter duschen ska jag fota så ni får en för- och efterbild på håret. Kika in ikväll lite senare igen om ni är nyfikna.

Första advent och julskyltning

Sophie Arding 2011-11-27 @ 23:19:49


Så var det första advent igen. Känns som det var igår jag bar upp jullådan i lägenheten för att dra upp adventstjärnorna. Dock är det första året jag inte fixat någon adventljusstake.

Jobbade 4 timmar idag och åkte sen ner på julskyltningen på stan med Johanna. Värsta omysiga känslan med storm och ingen julkänsla i affärerna alls. Förutom sia butiken som var enda affären jag var inne i som bjöd på glögg. Vad är skyltningen till för egentligen om det bara är som en vanlig dag på stan? Köpte iaf två julklappar. Vi åkte snabbt och köpte sushi och mös ner oss i soffan. Nu har till och med victor kommit hem från bortamatchen i Nybro, vilket betyder att jag borde legat i sängen för länge sen. Natti natti!

I´m back!

Sophie Arding 2011-11-26 @ 16:40:47
Hejsan Hejsan!!
Hallååå!!
Hemma efter en hård dag på jobbet. Neee då, så hårt jobb har jag inte. Det är ju inte direkt så att jag jobbar på en industri. Höhö! Jag väntar iallafall på att kvällen ska komma, samt att Victor och Johanna ska komma hem. Vi ska ha myskväll här ikväll. Laga lax cheese cake, marinerade räkor, äta saffransbullar med glögg och dricka vin. Såklart kommer vi även kolla på Så mycket bättre. Det är ett så mysigt program en lördagkväll. Ha en mysig kväll ni med!

Jag lever

Sophie Arding 2011-11-25 @ 18:05:54
Hej hej!
Ville bara titta in och säga att jag lever. Det var länge sen jag skrev nu, men det är lite mycket just nu.

VG igen!

Sophie Arding 2011-11-22 @ 17:15:17
Fick nästa tentaresultat idag som visade ett VG. Gud så skoj! =) Det har jag firat med en löprunda, dusch och nu ska jag sätta mig och läsa nya sköna hem som damp ner i lådan idag. Bra dag!

Köpt i London

Sophie Arding 2011-11-21 @ 19:51:49
Almenacksfodral som jag köpte på marnaden av en asiat som hade tiilverkat den själv.
Halsband som jag också köpte på marknaden.
Två tunikor. Den röda köpte jag på Zara och den svarta på Top shop. Detta är lite av det jag köpte i London.

Middagsbjudning

Sophie Arding 2011-11-19 @ 17:59:56

img_3614 (MMS)

Nu är bordet dukat och vi inväntar bara att 6 till ska trilla in. Detta ska bli en riktigt mysig kväll! =)


Beställt soffa

Sophie Arding 2011-11-18 @ 18:19:16


Nu har vi beställt våran fantastiska soffa som vi, framförallt jag, har drömt om ett tag. En variant av den gamla klassikern Howard soffan. Våra soffsäljarplaner måste verkligen skrida till verket nu. Förmodligen kommer den nya soffan innan jul. Kul, kul! =)

Tog en print screen från hemsidan och den vi beställde kommer nästan se ut som denna. Vi tog ett sandfärgat tyg med svartbetsat trä och kromade hjul. Tog även en fotpall till.

Så var det fredag igen

Sophie Arding 2011-11-18 @ 11:05:04


Godda!

Får se vad den här dagen har att erbjuda. Hoppas på en inte så lika grå dag jag hade igår. Fick iallafall se första avsnittet på andra säsongen i Downton Abbey och skype:a med syrran och Tyrafisen. Gullungen vad stor hon är nu! I eftermiddag ska jag på föreläsningn sen förbereda 10 creme brûlee till imorgon och förmodligen tvätta när jag kommer hem. Ska ta mig en löparrunda också. Det känns som jag har börjat få tillbaka min löparglädje igen. Ett längre uppehåll var nog det som behövdes.

Bara grå

Sophie Arding 2011-11-17 @ 16:02:08
Jag känner mig ungefär lika svart-vit och grå som vädret idag. Lite sådär kall, isande (precis som vädret) och oförmögen att orka känna efter sina känslor som bara gått på tomgång. Har varit en sväng i skolan på förmiddagen vilket var väldigt oinspirerande (mycket tack vare föreläsaren som är motsatsen till helt fantastisk) och hade speciell skatterätt. Det är ungefär lika kul som det låter, alltså skittråkigt! Har suttit och gjort färdigt inlämningsuppgiften under eftermiddagen med Emma som har varit den lilla ljusstrimman som tränger sig genom de tjocka molnen på himmeln under dagen. Har även fått massa uursöta bilder på systerdottern av syrran som jag har kunnat ta fram när jag kännt mig som mest grå. Fortsättningen på dagen ser inte sådär jätteljus ut heller, så det är lika bra jag fortsätter med mitt gråa tills Victor kommer hem.

Ledig dag

Sophie Arding 2011-11-16 @ 17:04:49
Idag har jag haft min första hellediga dag på säkert tre veckor. Det var skönt att jag nästan hann färdigt med hela min inlämningsuppgift igår så jag har kunnat sitta och läsa bok på förmiddagen idag, tagit en låång lunch med killarna och sprungit en löparrunda innan solen hann gå ner. Jag hade nog kunnat springa göteborgsvarvet idag sån energi hade jag. Så härligt! Fick även reda på att jag fick vg på den ena tentan jag skrev i skatterätt. Nu väntas duschen, sen ska jag äta sushi med Johanna och planera inför lördagens middagsbjudning. Bra onsdag. =)

Hop on, hop off

Sophie Arding 2011-11-14 @ 21:04:06
Tisdagen i London köpte vi biljetter till big buss tours som tog oss runt alla gamla byggnade och vi kunde hoppa av och på lite som vi ville. Som ni er har vi varit vid Tower bridge, Big ben, St Pauls osv. Det var faktiskt väldigt roligt och tyckte definitivt det var värt det även om det är lite småpensionärigt. ;) Fick höra massa intressant fakta och sett många små ställen som jag inte hade fått höra om vi inte hade åkt med bussen. Det fick mig även att inse att v hade behövt minst 2 veckor till att utforska London.
Kvällen hade Adam fixat en överraskning. Han hade nämligen köpt konsertbiljetter. De Staat spelade på en liten bar i shoreditch och det var en grym bra konsert trots att det inte är riktigt min musiksmak. Scenen var inte större än kanske 10kvm och vi var 20 pers som var där och lyssnade. De tog till och med gruppbild på alla i publiken efter spelningen.

Shoppingmåndag

Sophie Arding 2011-11-13 @ 23:27:15
Fortsätter med Londonspektakel och har kommit fram till måndagen. Hela måndagen ägnade vi oss åt shopping och gick oxford street upp och ner. Var inne på hysteriska Primark där jag köpte massa underkläder för endast £1,70. Rena brakpriset! Efter en lång dag med mycket springi affärerna mötte vi upp Adam, som har förmånen att bara kunna ringa ett samtal på jobbet och be om bokning på en bra resturang i närheten av den teatern vi skulle gå på lite senare på kvällen, och begav oss till en resturang 32 våningar upp. Det var en fantastisk utsikt över hela London och det var en riktigt mysig resturang.
Efter maten gick vi och såg mousetrap, som var sista aktiviteten för kvällen, på en pytteliten teater och jag fick för första gången erfara Victors ständiga problem med för litet benutrymme. Man satt verkligen med stolen framför sig mitt i knät. Jööösses, vilket benutrymme det verkligen inte fanns. Teatern var iallafall bra. Nästa gång blir det musikal.

Fredag kväll

Sophie Arding 2011-11-11 @ 21:42:30

img_7953 (MMS)

Hemma hos Johannis och har blivit bjuden på smarrig kyckling och vin. Snart ska vi gå ner på bulls och fortsätta vårt vinintag. Har på mig min nya klarröda topp jag köpte på Zara i London. Jättenöjd med den. Sen åker även jägarhatten på som jag köpte på Urban outfitters. Bild kommer senare.


Söndag och dag 2 i London

Sophie Arding 2011-11-10 @ 20:16:23
Söndag i London är definitivt en marknadsdag vilket vi självklart tog vara på. Vi var först och åt frukost på ett riktigt typiskt Engelskt ställe där jag åt rostade bröd med supergod marmelad och kaffe till. Vi gick sen upp och ner bricklane och gick i en del second hand butiker. Jag köpte en skinnpärm till almenackan och ett halsband i plexiglas i form av en häst. Jag tyckte det var lite mysigt att försäljarna själva hade tillverkat grejerna. Efter det vandrade vi ner till themsen och kollade in tower bridge. Vi gick en sväng på Tate, träffade Ante under lunchen, gick till st Pauls cathedral, trafalgar square och sist besökte vi Harrods. Bildregn nedan:

I´m a Londoner

Sophie Arding 2011-11-09 @ 19:25:20
Nu tänkte jag att jag skulle försöka redovisa våran Londonresa dag för dag och kommer såklart bara välj ut de väsentligaste delarna. Så, när vi kom till London mötte Adam upp oss vid stationen i shoreditch och vi begav oss hem till honom. Vi installerade oss i rummet och gick ner på en pizzeria. Det var ett hak med riktigt rå industriinredning med köttstycken och industrilampor som hängde i taket, som ni får en liten glimt av på bilderna. Pizzorna var väldigt goda och det märktes att de använde riktigt bra råvror. Kvällen fortsatte sedan från bar till bar i shoreditch kvarter.

London here i come

Sophie Arding 2011-11-05 @ 13:19:18

img_0979 (MMS)

Sitter på Sturup och väntar på att få kliva på flyget mot London! Kommer vara borta några dagar och återkommer senare i veckan! Nu ska vi ha lite semester och njuta!


Arbetsmiddagsklädsel

Sophie Arding 2011-11-03 @ 00:33:26

img_6185 (MMS)

Ikväll har vi haft 1-års jubileum på jobbet. Butiken har varit fristående ägd i ett år nu och det firade vi med västerbottenpaj, räkor och havskräftor hemma hos en kollega med massa gott vin. Jag tog min odd Molly topp för att fira! Till det svarta byxor från Gina tricot och mina nya skor från vagabond. Har haft en helgo kväll med arbetskamraterna!!


Snart så

Sophie Arding 2011-11-01 @ 21:36:22

img_0307 (MMS)

På torsdag ska jag få träffa den här lilla korven igen. Längtar jättemycket nu. Att veta det gör att dagarna på jobbet går allt snabbare. Det värmer mycket i lilla mostershjärtat! =)


RSS 2.0