Vår nya stad

Sophie Arding 2012-07-31 @ 00:22:50

Igår körde vi ett stort flyttlass ner till lägenheten i Helsingborg och från och med idag är det nu Victors hem. Känns så spännande med en ny stad äntligen och Helsingborg som vi båda drömt om. Mamma, pappa och fred kom ner till Halmstad och hälsade på idag så vi tog en sväng ner och köpte nödvändiga grejer och kollade lgh:n. Ser fram emot att sätta tänderna i den när det är ommålat och alla grejer flyttas ner om tre veckor. Måste bara hålla ut lite till.


Middag och after beach med NHL inslag

Sophie Arding 2012-07-28 @ 20:41:33

Jaha så var det lördag.. igen. Åkte ut en sväng på after beachen efter en stenhård dag på jobbet då jag bl.a. kastade in en biosoffa på egen hand i släpet med två karlar ståendes och tittade på med cigaretten i ena handen. Grrr...

 

Berättade jag förresten att jag och Vic var ute på punch och åt middag med två vänner till Victor OCH en nhl-spelare? Sa jag att vi ska ut med dom ikväll också?!

 

Från kvällsdoppet nere på Östra stranden som vi tog oss igår.


TGIF

Sophie Arding 2012-07-27 @ 19:45:37
 
God kväll!
 
En hård arbetsvecka snart över. Tar ett glas rosé ikväll till tacopajen innan vi ger oss av till östra stranden för ett kvällsdopp. Eftersom det verkar bli sämre väder på ingång så får vi ta vara på dagens finväder! På söndag är det flyttning som står på schemat. Vi ska köra ner en del av grejerna och Victor till nya lyan i Helsingborg. Excited!! =D =D
 

Såhär svett är jag nu..

Sophie Arding 2012-07-25 @ 18:23:07

VILKEN dag jag har haft!! Varit ledig idag så imorse körde jag ner till Hbg och hämtade ut nycklarna till nya lägisen. Woho! Åkte och kollade den och grusade mina förväntningar. Det var värre än jag trott, men ska nog gå bra ändå. Åkte hem igen och mötte upp ett helt kompisgäng på Tylösand. Låg där till kl 5 och sen hem och ut och springa (på årets varmaste dag och jag som knappt tagit ett löpsteg sen Gbg varvet). Var på så glatt humör att jag trodde jag skulle flyga fram. Det gjorde jag inte... Men nu är det gjort och jag svettas som en gris! Nu öppnar jag roseflaskan istället. =)=)

 

 


Tylösand!!!

Sophie Arding 2012-07-23 @ 21:28:17

Ledsen för frånvaron på bloggen. Det har varit mycket jobb och besök av goda vänner. Denna veckan har det nämligen varit lajbans på Tylösand, så två vänner till Victor och Benny har varit här nere och slarvat. Vi hade den stora lyckan att få strålande solsken under lördagen, så jag och Benny köpte kinamat och satte oss på Tylösand och åt och bara kände stämningen. Sedan kom även Johanna och anslöt. Väldigt lyckad helg!

 

 


Nytt soffbord

Sophie Arding 2012-07-19 @ 21:11:00
 
 
Hittade ett fint retro-soffbord på blocket hemma i Jönköping som bara måste ha! Ringde desperat först min mor, men hon skulle inte ge sig in till stan inom det närmsta, sen så ringde jag syrran. Hon var så snäll och åkte och hämtade det åt mig och nu bara väntar jag på att få ner det till Halmstad så jag kan slipa och måla det. =) =) =) Ser ungefär ut som det på bilden, men är något kortare. Älskart! Har dessutom hela lägenheten inredd i mitt huvud och kan knappt vänta till jag får utlopp för mina visioner nu när vi flyttar... =D

Ny klubb, ny bil

Sophie Arding 2012-07-19 @ 08:21:41

Vi har bytt in vår guld tia (seat) för ett tag sen och varit utan bil någon månad. Eftersom Victor har bytt hockey klubb nu då så fick han tag i en ny bil genom nya klubben. En ÄNNU värre symaskin (en Nissan micra för att vara helt uppriktig) än vår förra, men med MYCKET mindre reklam. Skönt var väl det ;)


Äppelmums!

Sophie Arding 2012-07-16 @ 21:23:53

Har köpt stora, röda, fina jordgubbar som jag lagade en äppelpaj till. Jummie!


TGIS (thank god its saturday)

Sophie Arding 2012-07-14 @ 21:04:20

Sista jobbpasset på en mardrömsvecka är övervich nu väntar tre dagars ledigt. Jag är sjukt bra på att vara ledig! Började med en after beach på Tylösand och nu är jag kittad för party. Först blir det en visit hos Niklas. Ha en trevlig helg!!


Båstad

Sophie Arding 2012-07-14 @ 01:06:44

Kom precis hem efter en grillkväll i Båstad. Trevligt och träffa lite nygamla vänner. Båstad var ju inte direkt folktomt som det brukar vara när jag är där och besöker (nu låter det som jag är där väldigt ofta, vilket är helt osant utan det är mer någon gång under vinter/vår halvåret) men ikväll körde jag så det var lugnt för min del. Jobb imorgon och då är det viktigt att vara på topp. Victor fick snällt följa med hem och blev sen avsläppt i stan. Titta vad stora tjejen kan nu! Hon är så duktig och blir mer och mer en underbar liten individ för varje dag, och gång som jag träffar henne, som går.


Trottobar

Sophie Arding 2012-07-12 @ 20:19:06

Igår var jag och Victor på Trottobar och åt middag med Emma och Stefan. Vi kom fram till att jag och Emma inte har träffats på två åår, vilket det verkligen inte känns som. Vi åt god mat, drack vin och en dessert calvados. Nu kommer det inte dröja lika länge tills vi träffas igen för det blir redan nästa helg. Då blir det festligheter!


Snart dags för flytt

Sophie Arding 2012-07-10 @ 21:55:56

Det är så köriga dagar på jobbet nu att jag är helt slut om kvällarna att jag inte orkar göra någonting. Men jag har fått sån otrolig inspiration gällande hemmet att jag vill bara sätta igång på direkten och fixa. Men det kan inte bli förrän nästa vecka när jag har några lediga dagar. Har jag förresten berättat att vi inom kort kommer att byta stad? Jag och Victor ska nämligen flytta till Helsingborg och idag var Victor och kollade lägenhet. En ganska liten, sliten lägenhet. Men den får duga så länge tills vi hittar något bättre. Inspiration, inspiration, inspiration!!!


We did it!! =)

Sophie Arding 2012-07-07 @ 19:47:06

Vi kom, vi simmade, vi SEGRADE.. (nästan) bara 7 minuter senare än ban bästa tiden. Hehe! Såå bra gick det för oss. Jag simmade på 0:25:50 och Benny på 0:22:53. Nöjd, nöjd!!


Kör racet nu!!!

Sophie Arding 2012-07-06 @ 22:41:45

Har precis kommit hem med tåg till hva och ligger just nu i sängen och laddar. Imorgon/natt är det uppstigning 03:30 som gäller. Vi ska äntligen ge oss upp till Vansbro och simma jag och Benita. Tjohoho! =) Ska bli så jäkla kul och kicka igång tjejklassikern! Först ut blir simningen. Mer om det kommer under morgondagen (nu har blogg.se fixat appen till mobilbloggen så nu ska jag förhoppningsvis uppdatera mera).


Mornin'

Sophie Arding 2012-07-05 @ 08:55:25
 
 
Hur trött är inte jag idag då?! Dock piggare än vanligt och det säger ju kanske en hel del om hur morgontrött jag är. Usch vad jag hatar mornar. Ser även ut som att mina fingrar svullnat upp nåt fruktansvärt. Korvfingrar. Haha! Det har vankats frukost här hemma och snart bär det av till jobbet. Får se vad det har har bjudas på idag. Kommer jag komma hem glad eller arg som ett bi ikväll? Kunder kan verkligen fresta på tålamodet!!
 
 

Testkört

Sophie Arding 2012-07-04 @ 20:50:13
Dålig uppdatering här på bloggen nu under sommaren med mycket jobb och lite fritid eller ork. MEN idag har jag varit nere på stranden och provsimmat med våtdräckt inför lördag. Lördag ska nämligen jag och Benita simma tjej-vansbrosimningen och jag är supertaggad!! =) =)

The Wedding

Sophie Arding 2012-07-01 @ 22:17:01
 
Fantastiskt fint brudpar, underbara vänner, bra väder, smaskig mat, fina ljuslycktor och en massa dans. Detta sammanfattar ett otroligt fint bröllop. Bilderna talar mer än tusen ord!! Lot of LOVE! =) =)
 

RSS 2.0