På gång

Sophie Arding 2012-10-23 @ 11:56:45
 
God lunch?! Ledig dag idag och jag känner mig inte helt kry heller. Har varit krasslig sen torsdags. Hoppas kunna kurera mig idag och imorgon innan jobbet sätter igång igen. Tystnaden är återkommande här i bloggen, men mycket jobb och lite ambition för bloggen sätter sina spår. I eftermiddag ska jag iväg till Höganäs en sväng och jag hoppas att den vistelsen för med sig något gott. =)

Hemslagen bea

Sophie Arding 2012-10-11 @ 21:10:47

Ikväll lyxade vi till det med rotfrukt i ugn, kycklingfilé, sparris och Victor gjorde en gudomlig hemslagen bearnaisesås. Smarrigt värre! Det blir han som härdanefter får stå för såsen ;) Yum Yum!



Att inte ge upp!

Sophie Arding 2012-10-04 @ 16:28:24

Efter ett hårt och pinat löplopp är det väldigt lätt att jag slappnar av och framförallt tappar lusten att springa igen. Enda boten mot detta är att snabbt dra på mig löpkläderna igen och ge mig ut och springa. Idag gjorde jag det och kände mig inte alls omotiverad eller trött utan istället kände jag stor glädje! Vilken lättnad!

Dessutom hann jag göra det imorse innan regnet kom!


Guld men inte glitter

Sophie Arding 2012-10-03 @ 22:23:11

Ligger här i soffan och myser under min nya guldiga pläd på min guldiga sidenkudde. Victor är i Nybro och spelar match och jag har ätit en halvdassig kebabtallrik från den sunkiga pizzerian som ligger här i huset. Imorgon är jag ledig från jobb (har fått heltid på mio som admin ansvarig/säljare) så sovmorgon it is!


Lidingöloppet, Piningöloppet!

Sophie Arding 2012-10-01 @ 22:16:28

Uj uj uj vad JOBBIG banan är. Jag och B var uppe igår och sprang milen. Det var andra etappen på tjejklassikern. Jöösses vad kuperad och svårsprungen banan är. Höll 5:50 min/km fram till ca 7km och sen tvärsom jag två kilometer. Såg på klockan vid 9km att jag hade möjligheten att må mitt mål att springa under timmen. Spurta in på 58 min och är oerhört glad att jag orkade öka och hålla i sista kilometern. Nu blickar vi framåt och laddar inför tjejvasan!


Innan och efter loppet. =)=)


RSS 2.0