Ost och kex

Sophie Arding 2011-10-30 @ 20:24:14

img_0293 (MMS)

Rahmen och jag har ost, kex och filmkväll ikväll. Innan det lyxade vi till det med sushi! Vilken mumskväll! =)


Ny soffa, någon?

Sophie Arding 2011-10-29 @ 10:46:00
Tänk, jag fick med Victor och kolla på soffa igår. Vi är båda supersugna på en ny nu. Dilemmat är bara om vi ska ha en i skinn, som vi egentligen inte har råd med men som håller väldigt länge, eller en i tyg. Isåfall blir det nog ett ljust tyg. Lite osäkra på modell också, men vi har typ två olika som vi gillar båda två. Nu till nästa dilemma, var ska vi göra av den andra soffan? Förmodligen kommer vi sälja den så vi kan finansiera den nya med en del. Så.. vår soffa är nog från och med nu till salu..
By the way, här ser, nästan iallafall, ni den nya soffbordsskivan också. Nöjd!

Påtår?

Sophie Arding 2011-10-28 @ 16:30:59
Medan jag väntar på att Victor ska komma hem från träningen, Johanna komma hit på lite mat och vin och Sifver på besök hemifrån tog jag och kokade mig en kopp kaffe. Ikväll blir det middagsmys med vin, kex och ost efter. Påtår någon?
VAaa?! =)

Go kväll

Sophie Arding 2011-10-27 @ 22:16:05
Så skönt att båda tentorna är skrivna nu och jag brukar alltid avsluta en tentaperiod med att storstäda lägenheten. Det har jag gjort även denna gången. Känns som att jag städar bort all ångest då och det är en underbar känsla. Nu är det över för denna gången och nu gällr nya tag. Victor och jag tentarfirar här hemma med ett glas vin. Det känns skönt att kunna ta sig ett glas efter en så, jag kan inte säga hektisk period för så mycket har jag verkligen inte pluggat utan en mer ångestfylld period. Jaja, nu ska jag även börja jobba i veckodagarna och få tjäna lite pengar igen. Var uppe på jobbet och fick massa dagar ända fram till nyår samtidigt fick jag även med mig en ny soffbordsskiva hem. En ny rund i vitlack som blev superfin på kohuden. Funderar på att dra med Victor till jobbet imorgon igen och kolla soffa. Vill.. så.. gärna.. ha.. en.. ny!! ;)

Tjejklassikern

Sophie Arding 2011-10-26 @ 11:39:00
Herre... Jag har ju helt glömt bort att säga att jag och Benita har äntligen anmält oss till vårat första lopp. Vi ska nämligen ta oss an Tjejklassikern. Vi är anmälda till Vansbrosimningen, men funderar på att ta vasaloppet redan nu i februari. Det ska i vilket fall bli vansinnigt kul att göra detta!

Ricinolja

Sophie Arding 2011-10-25 @ 14:16:00
Har köpt en flaska Ricinolja som Sandra tipsade om skulle vara bra för håret. Oljan ska göra håret tjockare och även hjälpa till att kvicka på (till?)växten. Med oljan kan håret växa upp till 5 cm på en månad istället för 1 cm som det vanligtvis gör (för alla utom mig, för mitt hår växer typ bara 3 mm på en månad). Jag ska iallafall testa oljan och se om det ger något. Återkommer med resultat.

Examensbevis

Sophie Arding 2011-10-24 @ 16:03:42
Nu har jag fått det!! =)

Mera mys!

Sophie Arding 2011-10-23 @ 01:02:14

img_1337 (MMS)

Har myst med sötaste, gosigaste godisen idag. Älskade unge! =) Du har förtrollat moster totalt.


Vill inte sova!

Sophie Arding 2011-10-21 @ 21:23:10



Caught on tape! Pappa fick ingen film på mig när jag som ett-åring klättrade över spjälsängen, men det var tydligen exakt såhär jag gjorde för att rymma när jag inte var trött och hellre ville vara uppe med mamma och pappa och kolla Tv. 

Helga mina lärlingar.. Duktiga ni är!!


Detta låg i paketen

Sophie Arding 2011-10-21 @ 10:21:00
Detta låg bland annat i paketen till lill-tjejen där hemma. Ok, bebisen låg inte i paketen utan "ridstället" hon har på sig med beiga byxor som har bruna lappar på knäna, finskjortan och matchande strumpor till. Tyra ska väl också få bära high fashion! Hon fick även en mjuk, rosa-brun bebisfilt, gosenalle och en herrans massa ROSA. Hon är trots allt tjej och det är också tur att mamma gillar rosa ;)

Lite rosa

Sophie Arding 2011-10-20 @ 10:24:40

Trotsade höstrusket med lite rosa idag. Men vilket väder det har varit i Halmstad. Konstant regn, blåst och hagel i fyra dagar. Tur att jag måste hålla sig innomhus och plugga ;)

Snart sticker jag på föreläsning, sen i eftermiddag blir det förmodligen yoga om inte föreläsningen håller på för länge.

The donut

Sophie Arding 2011-10-19 @ 17:46:26
Lät kreativiteten flöda här hemma och det resulterade i denna perfekta donuten. Jag har länge funderat på hur jag skulle få till den och med lite tips på nätet fixade jag faktiskt till den. På ett väldigt bra och fiffigt sätt måste jag ändå medge. Riktigt nöjd! =)

Stort Grattis

Sophie Arding 2011-10-19 @ 09:51:57


God morgon!

It´s the ultimate pluggdag idag. Gick upp senare än jag tänkt så jag ligger lite efter i tid, men det ska jag ta igen och jäklar vad jag ska plugga idag. Det ska bli såå skoj! Ska bara slita mig från datorn.. först..

Idag fyller även min kära bror år. Ett stort Grattis till DIG från sis!


Göteborg!

Sophie Arding 2011-10-18 @ 18:15:34

Igår tog jag mig en tripp till Göteborg för att hälsa på Johanna och Linda. Det var år och dar sen jag träffade dem och nu var det absolut på tiden. Gick en sväng på stan med Johanna och köpte denna klänningen som jag länge har gått och kikat på. Jag vet inte när eller var jag ska använda denna utan tycker bara den är så fantastiskt fin. =)

På kvällen mötte vi upp Linda och Zelli som hade varit i skolan och jobbat hela dagen. Åt på resturant innan jag tog tåget hem igen. En jättetrevlig dag som måste göras om igen.

Lördag kväll

Sophie Arding 2011-10-15 @ 20:39:09
Igår var "svärfar" nere och hälsade på och vi kollade på när Victor spelade hemma. Roligt att de vann matchen. Vi åt oxfilé efter matchen och vi hade tur att det blev en bit över som vi kunde steka på ikväll. Så nu sitter jag och sippar på ett glas vin när Victor står och diskar efter en utsökt måltid med oxfilé och sparris.
Filmen i förrgår var en stoor succé och den levde verkligen upp till mina förväntningar. Helt fantastiskt bra var den. Se den! Nu blir det chips och dipp, vin och en annan film. Skön lördagkväll.

Crazy Stupid Love

Sophie Arding 2011-10-13 @ 20:09:25
Vi, och med vi menar jag mig och lille ville, har hört MÅNGA lovord om denna filmen, Crazy Stupid Love, och vi har även läänge velat se den. Nu rann den kända bägaren över och vi bestämde oss för ca 10 minuter sedan att vi skulle gå och se den. Mysigt med bio en kall torsdag som denna, bara kexet och jag och förväntningarna är skyhöga!

Hej hej!

Sophie Arding 2011-10-13 @ 10:50:38
Hej, hej, hemskt mycket hej!
Ursäkta frånvaron, men jag ska precis börja grotta in mig i lite mysigt råplugg nu. Transportsträcken innan ingrottningen har tagit på motivationen till.. allt.. Tentan är om två veckor, dessutom har jag hoppat in på jobbet pga sjukdom. Jag ska iallafall ta tag i träningen nu. Denna gången har jag gett mig fasen på det. O..r..ka ta tag i resten av mitt liv!
Jag behöver helt klart en stor portion av Tyragos!

Älskade lilla hjärtat

Sophie Arding 2011-10-10 @ 09:51:18

Hur stolt får man bli?

Sophie Arding 2011-10-08 @ 09:13:00



Jag kan inte i ord beskriva känslan av att få ha detta lilla knyte i armarna. Det var så fruktansvärt svårt att slita blicken från henne. Hon sov och snosade och gjorde de sötaste grimaserna när hon skrynklade ihop ansiktet och plutade med munnen. Så liten hon är! Jag som var så rädd att jag hade köpt för små kläder till henne. De kommer istället få vänta några veckor i garderoben tills de passar henne. Lilla, lilla stumpan! Idag ska jag träffa henne igen. Lukta, vyssa och krama om henne så mycket jag kan!


En till tröja

Sophie Arding 2011-10-07 @ 17:52:00
Köpte mig en till tröja från Odd Molly. Hur ska jag kunna hålla mig när denna skapelse hamnar i mina händer? =) Precis lagom med krås, precis som jag gillar det.

Presenter

Sophie Arding 2011-10-07 @ 10:11:00

Idag ska jag få träffa den här lilla goingen för första gången. Tror ni jag längtar ihjäl mig eller?? Ska köra som en galning hem till Huskvarna imorgon.. Nee, skoja bara. Bli inte orolig nu mamma. =) Jag ska ta det lugnt, men kommer sitta på helspänn hela vägen hem. Vill bara hem och hålla, klappa och pussa på lilla kotten.

Med mig hem har jag dessa paket till lillan. Hoppas hon gillar dom.. kanske framförallt päronen i detta fallet.



London

Sophie Arding 2011-10-06 @ 23:30:59
Jag och Victor har precis bokat resa till London i början av november. Har aldrig varit i London innan, så det känns jättespännande att få åka dit och hälsa på Adam. Roligt att Victor kunde vara ledig från hockeyn med så vi får nästan fyra dagar att upptäcka stan på. Det här är något att se fram emot nu när tentan börjar närma sig. Helt plötsligt kommer tentaplugget kännas så mycket lättare. Lycklig!

Ny tröja

Sophie Arding 2011-10-06 @ 21:04:47



ÄNTLIGEN
har Victor skaffat mig en matchtröja som jag kan ha på mig på matcherna!! Att man ska behöva vänta såhär länge innan han kan fixa det till mig.


Nu
vill jag knappt ta av mig den.. så nu ska jag slänga mig i soffan framför en bra film och gosa med tröjan. Kommer aldrig ta av mig den igen.. EVER..

Kanelbullens dag

Sophie Arding 2011-10-04 @ 23:44:18

img_4433 (MMS)

Ikväll bjöd vi hem Magnus och Kickan på bullbak. Vi delade upp bulldegen i fyra lika stora bitar så var och en fick göra sin egendesignade kanelbulle. Mina blev fem medelstora klumpar, men som egentligen skulle vara medelstora proffsiga kringlor. Magnus gjorde en stor bulltårta och kickan tog hem priset för kvällens snyggaste bullar. Victor han gjorde en stor bullsnigel och en bullbajshög. Riktigt fina för att vara första gången! ;)


Vad blir det för mat?

Sophie Arding 2011-10-03 @ 19:03:16
Sitter här hemma i soffan med en kurrande mage. Vet inte vad jag ska laga, därför sitter jag här och glor istället. Väntar på att Victor ska ringa efter träningen så att han kan bestämma. Jag har haft matidétorka länge nu samtidigt som jag avskyr den maten jag lagar och har svårt att äta den. Brukar hamna i sånna här svackor och just nu är jag mitt inne i en. Svårt att komma ur.

Rosti

Sophie Arding 2011-10-01 @ 14:34:00
Ny slev. Ny sked. Ny slickepott. Alla från Rosti i den härliga rosa färgen. ATT jag gillar dom! Och som jag ska baka. Redan använt slickpotten till bullbaket igårkväll.

RSS 2.0