En inblick

Sophie Arding 2012-08-21 @ 15:23:07

Vi har kommit iordning bra i Hbg. Möblerna är på plats och till och med tavlorna är upphängda. Trodde inte vi skulle få plats med alla våra saker, men det fick vi och det blev till och med väldigt bra.



Helsingborgare

Sophie Arding 2012-08-19 @ 21:00:21

Imorse tog vi frukosten på vår balkong i morgonsolen. Vilken frihet med balkong!!! Vi har aldrig haft balkong på någon av våra lägenheter. Sedan fortsatte vi dagen med att fortsätta fixa i lägenheten, sola nere på stranden och träffa Emma och Johan som var i stad på inflyttningsfest. Det var så mysigt att träffa dom igen!

Ikväll har vi varit en snabb sväng på väla och lagat lagat tacos. Nu vin på balkongen och sen film!



Sista dagen på jobbet

Sophie Arding 2012-08-17 @ 19:39:10

Idag jobbade jag sista dagen på Mio i Halmstad. Känns tråkigt att lämna alla arbetskollegor som jag trivdes så himla bra med. Ikväll ska jag packa klart lägenheten och imorgon far vi åt Helsingborg. Nya utmaningar och nya äventyr väntar. Det är blandade känslor jag har idag efter jag lämnade jobbet, men ser nu fram emot flytten.


Räknar ner

Sophie Arding 2012-08-14 @ 20:01:15

Tre dagar kvar på jobbet. Nedräkningen har börjat och jag längtar efter att få flytta in resten av grejerna i lägenheten på lördag. Först ska bara allt packad ner här hemma och alla höstnyheter plockas upp på jobbet. SEN blir jag Helsingborgsbo!



Min lilla fågelunge

Sophie Arding 2012-08-13 @ 19:23:32

Saknar min lilla dunboll så himla mycket. Hon och syrran var nere i Halmstad och hälsade på i slutet på förra veckan och jag fick en god dos av lilltjejen. Vilken energi och hon körde helt slut på mig på bara de två dagarna dom var nere. MEN vad mysigt det var att bli väckt under natten av ett fjunigt huvud som kittlade i ansiktet och att bli väckt kl 07 av klappar i ansiktet då hon ville att vi också skulle vakna och leka. <3 <3 <3



Fläderblom och apelsin

Sophie Arding 2012-08-01 @ 20:25:47

Igår när familjen var här ville vi göra en liten utflykt på dan. Det blev en visit på särdals kvarn, som jag fått en del tips om, där vi köpte goda marmelader och saft. Jag fick en flaska fläderblomssaft och en apelsinmarmelad burk av päronen och OJ så goda de är! Känner verkligen att det är gjort på bra råvaror. Mmmumma!!


RSS 2.0