Tips till killar

Sophie Arding 2008-07-28 @ 10:42:47
Dessa skorna (nedan) måste vara de coolaste sommarskorna ever! Såklart köpte jag ett par till Victor eftersom han har kikat på dem innan. Dessutom var de på 50% på Trampolin. Skorna är från Paul Smith och kostar 1295:- nypris och finns i fler olika färger.


För trött för att orka bry mig

Sophie Arding 2008-07-26 @ 23:33:16
Känner bara för att låsa in mig i lägenheten och lägga mig i sängen några dagar. Är så trött på allt nu. Baaah... Varför måste allt och alla vara så märkvärdig(t)a? Orka bry sig längre om alla som försöker så hårt. Varför kan inte jag få åka på semester och må gott? Mina fötter bränner så jag knappt kan stå på dem längre. Längtar till näst, nästa vecka. Då ska jag åka iväg och unna mig massa gott minsann, det kan ni ge er på!! Jag tänker köpenhamn, hotel, god mat och eventuellt lite shopping. Det får jag lov och säga att jag verkligen är värd då jag bara jobbat heela juli. Men snart måste jag även börja förbereda inför våran flytt. Vi ska flytta till Halmstad! Lägenhet? Ännu okänd...




Bilder från pappas 50-års firande i karlsborg

Insnöad

Sophie Arding 2008-07-09 @ 21:56:42
För er som undrar så lever jag fortfarande. Jag har lyckats isolera mig helt från det sociala livet. Familjen var här i helgen. Det var jätteroligt att träffa dem och solen sken så vi hade en härlig tid på stranden. De åkte dock hem tidigt söndag morgon men vi kommer snart träffas igen. Resten av tiden har jag spenderat på jobbet, bussen eller nedsjunken i soffan framför Pride and prejudice. Har lyckats se serien 3 gånger sen i fredags. Serien består av 6 delar varav 50 min vardera, vilket blir sammanlagt 16 h och 1 min. Det är en så sjuukt bra serie att jag var tvngen att beställa hem den från Cdon. Den är så romantisk att det gör ont i hela kroppen. Se den! Ska även till bibblan och låna boken, jag kan verkligen inte få nog av serien, så nu måste jag läsa den och se om den är lika bra. Förmodligen.

Om vi istället blickar framåt så ser det ut som såhär. Ännu ett blogguppehåll eftersom jag jobbar veckan ut, utan fredag då Krull kommer ner och hälsar på. Han och Victor ska till Båstad i helgen och kolla tennis. Själv hade jag tänkt åka dit en sväng efter jobbet och kolla läget. Ska bli kul att åka dit, för första gången. Men som sagt, det blir än mer jobb, jobb och åter jobb. Förmodligen en omgång Pride and prejudice med. =P

Sommarhelg

Sophie Arding 2008-07-03 @ 10:02:15
Bara jobb jobb jobb. Jag tror jag kommer jobba ihjäl mig i sommar. Idag kommer dock vara sista jobbdagen innan helgen. Är lång-ledig nämligen. Hela fredag till söndag ska jag bara glassa och vara ute i solen. Föräldrarna kommer ner på lördag också. Ska bli så trevligt. Har planerat en kort sväng på stan på morgonen, playan och sen middag på torget. Solen ligger på perfekt där runt 18-tiden. Mmm..

Morgonen har börjat på bästa sätt. Vaknade vid 8-tiden när Victor gick till jobbet. Åt frulle och kollade första avsnittet på Pride and Prejudice, den mest romantiska romanen ever!! I Love it!! Surfade lite och fulländades med Gavin de Graw - In love with a girl spelandes på radion. Tjohoo! Detta kommer bli en toppendag känner jag. Nu ska jag gå och baka bullar.


RSS 2.0