Gott nytt år!!

Sophie Arding 2009-12-31 @ 10:05:42
Vilken härlig nyårsdag jag vakna upp till. Solen lyser, det ser kallt ut och snön ligger fortfarande kvar efter att det tok snöade för någon dag sen. Victor ligger fortfarande och sover, men ska snart gå in och väcka honom för vi har massor att göra idag. Redan igår började förberedelserna inför vårat nyårsfirande. Vi handlade och bakade och idag ska vi fortsätta baka och köra iväg saker till våra vänner där vi ska vara.

På Nyårs menyn står:
- Förätt 1: Snittar med ett glas champagne
- Förätt 2: Oljestekt sparris inlindade i prusciotto och balsamicoreduktion
- Varmrätt: Örtspäckad kalvryggfile med rotfruktspytt och rödvinssås med fucaccia
- Efterätt 1: Creme Brule
- Efterätt 2: Tryfflar med kaffe och whiskey eller med valfri kaffejög

Kommer bli en toppenkväll och vi kommer inte gå därifrån hungriga efter våran 5-rätters. =P

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!!

Härliga jullov

Sophie Arding 2009-12-21 @ 21:03:14
Äntligen är allt (innan julen iaf) färdigt. Har precis kommit hem till Huskvarna efter en lång dag i skolan med en massa redovisningar. Våran grupp var de enda som inte behövde komplettera arbetet, fick knappt några frågor eller dålig feedback. Inte för att vara alltför skrytig, men allt var frid och fröjd och föreläsarna var nöjda med vårat arbete. Kunde inte bli bättre. =) Nu tar jag julledig för en liten tid innan jag måste sätta igång med att plugga till juridiktentan jag har i januari. Ha ett mysigt lov och en God Jul allihopa!!

Ida-Stina

Sophie Arding 2009-12-14 @ 20:25:56


Detta inlägget vill jag dedikera min gammelmormor Ida-Stina nere på Öland. Hon är världens snällaste med riktigt bra humor och skinn på näsan. Det som hon nu måste stå ut med gör mig riktigt riktigt vansinnig. Människor i denna åldern ska inte behöva stå ut med sådant som min gammelmorgor gör just nu. Det gör ont ända in i själen.

Lucia

Sophie Arding 2009-12-14 @ 14:25:18

Igår var det som de flesta vet Lucia. Dagen tillbringade jag med att sitta i soffan och kolla Luciatåget på Svt play,  drack glögg med hemmalagade lussekatter vi gjorde sist jag var hemma i Huskvarna. Tände det tredje ljuset i vår adventljustake och kollade sedan skidor. Kan det bli en bättre 3:e andvent och Lucia? Imorgon ska jag klippa mig. Så skönt att bli av med de fula struttarna som envisas med att vika sig utåt.

Idag vaknade vi minsann till lite (pyttelite) snöfall, men som slutade ganska tvärt.

Skämmes!!

Sophie Arding 2009-12-13 @ 12:48:51


Allvarligt talat, vad händer? Jag tror jag skulle skämmas ihjäl när hon stog där och bara vägrade gå ner från scenen. Jag tillsammans med kvällens sällskap kunde bara inte se på. Finner inga ord.

Julfika

Sophie Arding 2009-12-08 @ 19:12:48
I går kväll fick jag ett jätteryck och började göra knäck. Nöjde mig inte med detta utan fortsatte sedan göra biscotti och därefter pepparkaksmuffins. Efter allt bakande och fixande tog jag och Victor och provsmakade allt, men jag nöjde mig inte med detta heller. Så jag jag bjöd in mina fina vänner på en Julfika här hos oss efter föreläsningen vi hade idag. Tyvärr skulle Anna jobba, men hon ska minsann få smaka mina kakor imorgon i skolan istället. Det blev tillslut Sandra, Emma och Niklas som följde med hem och smakade på alla kakor med lite glögg och julmust. Vilket julmys det blev. =)

MUCK

Sophie Arding 2009-12-05 @ 18:46:45


Igår var en väldigt speciell dag för min käre bror. Han han nu avslutat sin tjänstgöring i armen och känner sig nu oerhört befriad. =P Stort Grattis brorsan, du klarade det här galant! MUCK!

Älskar det här

Sophie Arding 2009-12-01 @ 20:18:47




Mina vänner är de absolut bästa som finns. Vill ha dem här, nära mig så att jag kan träffa dem oftare. I helgen har jag varit hemma i Huskvarna och bara tagit det lugnt. Träffat familje och bakat lussebullar. Såklart träffade jag mina pinglor för en kväll på stan. Alltid lika roligt vi har tillsammans och tiden blir alldeles för kort. Vilken tur att vi snart ses igen på vår traditionella juldagspartaj. =P Skulle inte byta bort er för miljoner!!

RSS 2.0