Jag önskar mig en sån här i julklapp

Sophie Arding 2008-11-28 @ 11:35:38

Jag och Victor är så sugna på att köpa ny soffa nu. Våran är så svår att tvätta eftersom jag sytt på det vita tyget och den är så sjukt hård och nedsutten. Efter lite tips från vänner har vi hittat en så snygg, mjuk och alldeles lagom stor en. Hur snygg är den inte? Nu blir det bara att önska sig massa pengar i julklapp så vi kan få råd att köpa den med. Hoppas på lite mellandagsrea med. =P Färgen stämmer inte, utan den kommer vara mörk-grå (som den nedan). Kanske slå till på ett snyggt soffbord med?
    

Smygstart

Sophie Arding 2008-11-27 @ 08:58:37

Nu har jag satt upp mina adventljus i fönstrena. Har startat lite i förväg dels för att det är så synd att de får sitta uppe så kort tid innan det ska plockas ner igen och dels för att jag inte kommer hinna det i helgen. Mina kära vänner kommer nämligen och hälsar på då. Vill ju även göra fint tills de kommer. Hade tänkt jag skulle ta en före och efter bild, men såklart var jag för hetsig och hann sätta upp allt innan jag kom ihåg att jag skulle göra det. Ni får nöja er med en efter istället.

En annan sak som jag inte vet om jag har nämt?! På vår senaste gasqe fick jag, helt utan förväntan, hutlöst mycket cred för mitt fina dekorerade fönster. Som jag även måste säga är mycket nöjd med. Sedan vi flyttade hit för typ två månader sedan har det dessvärre dykt upp diverse olika sorters silverljusstakar i både det ena och det andra fönstret här i huset. Detta får ju mig att överväga att plocka ner mina egna vilket jag tycker är jättetråkigt. Hur kul är det att ha ett fönster som ser precis ut som tre-fyra andra i samma hus? Igår gjorde jag en ny upptäckt. Mina fönsterlampor står i ett annat fönster! (på andra sidan huset) Vad gör dom där?

En spontan dag

Sophie Arding 2008-11-22 @ 23:07:06
En riktigt härligt kall dag i Halmstad idag. Det låg ingen snö på marken, men det var ändå 0 grader och frostigt. Victor och jag bestämde oss för att gå upp tidigt och åka ner till Ängelholm. Det var ca tre veckor sen vi var där och hälsade på, plus att Hans var nere och hälsade på. Lill tjejen har blivit så stor, så stor nu. Hon har till och med börjat jollra och skratta. Så kul att se hennes framsteg. Vi åkte hem runt 15-tiden för att ta en titt på Halmstad Hockeys juniorlag. Var ingen hitmatch och den slutade oavgjord. Ikväll har vi lagat kycklingfilé invirad i bacon med klyftpotatis, morötter och beasås. Blev lyckat.

Imorgon spelar Victor borta, så det blir en pluggdag för mig. Ska läsa igenom ett case vi fått i organisationen och sedan ta mig igenom den svåra boken igen med tillhörande kapitel. Ska även rita lite byggskisser som ska vara färdiga till måndag.
So long!

Så glad

Sophie Arding 2008-11-20 @ 21:00:34

Jag klarade båda tentorna. Tjohoo tjoho! Så igår var jag på kåren och firade det med Niklas, Linda, Johanna, Darling och några av hans hockeyvänner med flickvänner. Jag svävar på rosa moln! =)

Imorgon ska jag, Anna och Mimmi hålla föreläsning på 20 minuter från en bok där jag inte fattar någonting av (och den är ändå på svenska). Så det ska bli mycket spännande och se om jag får några frågor på min del. Kommer ju inte kunna svara på dem direkt. Haha! I´m gonna need all best of luck!

Nu vill jag veta!!

Sophie Arding 2008-11-17 @ 18:43:31
Helgen har gått snabbt. Åkte äntligen hem till Huskvarna igen i fredags. Lördagen gick åt lite syster-syster tid tillsammans. Gjorde stan och sedan fikade vi på Waynes. De har himmelskt goda kakor måste jag säga. På eftermiddagen/kvällen kom hon och Björn hem till huskvarna för att äta god middag och dricka vin. Senare på kvällen mötte jag upp Matilda och gänget och åkte in till staden och gjorde den osäker. Det blev en hellyckad kväll med inga som helst hämningar. I söndags pillade pappa och jag med bilen. Vi bytte däck och fixade både det ena och det andra. Farmor bjöd på lunch som bestod av både förrätt, varmrätt, efterrätt och efter-eftrrätt. Blev så mätta allihop att vi nästan rullade hem framåt 17-tiden. Mycket trevligt var det iaf. =)

Denna veckan ska vi få våra resultat på tentorna. Det har gått till den gränsen från att inte ha velat veta alls, till att panitiskt vilja veta det nu!  Vill inte få svaret face to face (som många andra redan har fått), men det går heller inte logga in på internetsidan där det ska läggas ut. Aaah!

Färgskala

Sophie Arding 2008-11-13 @ 09:24:11



Många olika färger och frisyrer har gått genom mitt hår det senaste året. I februari var jag mörk och hade en riktig bobfrippa. Under sommaren fick det växa lite och jag fick för mig att spara. Kunde till och med få upp det i en liten totte lagom till nollningen. =) Fick panik på det och klippte av det igen. Nu har jag slingat håret och frisyren ser ni på sista bilden. Det är Paulina som står bakom kreationen.Väldigt nöjd!

Urläckert

Sophie Arding 2008-11-07 @ 18:16:13

Jag blev inte besviken denna gången iallafall. Såg äntligen Sex and the city The movie nu i veckan och det var det absolut värt. En mycket bra och kitchig film, men den rörde mig tyvärr inte till tårar som många andra. Kan det bero på att jag bara sett ett fåtal program tidigare och inte skapat någon speciell relation till karaktärerna eller ens förstått vad hela serien egentligen handlat om. Det är ju ändå en ihophängande serie. Kanske ska ta mig i kragen och även kolla avsnitten från början till slut.

Bygg gasque

Sophie Arding 2008-11-06 @ 17:59:05


Så var gasquen över. Det blev en väldigt lyckad kväll med massa fina utstyrslar och skratt. Jag hittade min soulmate, konstigt nog var där inga fler. Trodde det skulle vara överöst med 20-talare. Det var alla tidsperioder man bara kan tänka sig. Från grottmänniskor till tempelriddare, 80-talare till indianer, pirater till kungar och många många fler. Vi började göra oss iordning hemma hos mig. Gick sen till Kåren för middag och underhållning i form av manligt luciatåg, film från nollningen, flower power trubadurer och massor med sång. Sedan var det dags för "mellanfest" här på gladan. Slutade med att jag hade lägenhetsfest för dem som tröttnade på att trängas ute i samlingslokalen. (mycket var det att städa idag) Vi gick till Kåren igen sen och hade hur kul som helst. Victor kom dit med lagkompisar senare efter de kommit hem från bortamatch. De vann med 4-1 mot hans gamla lag Tyringe.

   

Detta har hänt

Sophie Arding 2008-11-03 @ 17:53:58
Nu är tentorna äntligen över. Sista tentan i fredags som såklart var tvunget att firas av på kvällen. Åt kyllinggryta och slappade och sedan var det tentafest hos en i klassen. Gick ut på stan sen och det blev som försväntat en stor besvikelse. Kösystemet här nere i Halmstad är under all kritik!!
Anyway, i lördags Åkte jag och Victor till Eurostop och shoppade babykläder för att sedan åka ner till ängelholm och hälsa på lillflickan. Så stor hon har blivit. Vi hade till och med köpt för små kläder. Haha! Det går alldeles för snabbt.
I söndags följde jag med Victor och Dennis på uppladdningspromenad eftersom de skulle spela match lite senare. Den gick bra och de vann med 6 eller 7-2 mot alvesta. Victor var grym. Han haf haft en down period nu, men igår visade han minsann vad han går för. Han blev matchens lirare och vann en fin orkidé till mig. Passar perfekt här hemma med silverkruka och allt. =) Under höstlovsveckan var han med på halmstad hockeys höstaktiviteter och har avlagt en mycket bra intervju by the way. Den hittar ni HÄR. Detta är han dock lite mindre stolt över. Hehehe..

Idag började vi två nya kurser, organisation och husbyggnad. Kommer bli mycket att göra i organisationen då vi redan på fredag ska leda en föreläsning med något kapitel ur boken. Damn!

På onsdag har vi vår första gasque på kåren. Vi har temat tidsperiod. Svårt att försöka komma på något bra när det är så mycket att välja på. Jag hittade iaf en fransklänning på HM, så det var ganska givet att det skulle bli 20-tal. Kommer nog inte vara ensam om det temat, men jag är nöjd med mitt val ändå. This is how i´m gonna look like (bortsett från skorna):


RSS 2.0