Vad är detta?

Sophie Arding 2007-04-25 @ 10:10:41
Jösses, vad är det som händer?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1054274,00.html

Jag hoppas verkligen det löser sig tills vi ska åka!!
Har vi tur så drabbar det kanske inte oss  eftersom vi ska åka med Luft Hansa?!

Fråga:
Är Zebra en egen ras eller är det bara en vanlig häst med ränder?

Ciao!

Present, film och grillning

Sophie Arding 2007-04-25 @ 09:46:10
Ska berätta lite om mina senaste dagar nere i det sköna Ängelholm.
Middagen i fredags blev hellyckad. Den inbakade Fläskfilén blev god och även så pannacottan. Vinet smakade alldeles utsökt. Dem kan jag rekommendera (Matilda) =)

I Lördags ängnade jag och Victor tiden åt att ströva omkring på Väla. Victor köpte en fin Diesel klocka och jag fick min födelsedagspresent av honom. Eller ska jag säga mina presenter. Lite sent, men bättre än aldrig.
Provade ut 2 par skor på Nilson som jag fick av honom. Bilder nedan.
Senare på kvällen gick vi och tog en pizza med Hanna och Adam. Blev även en film.



Söndags hände inget speciellt. Vi var hemma heela dagen och bara låg i soffan och kollade på filmer. 3 st blev det till slut. Victor var duktig och orkade ta sig till gymmet en timme.

Igår kväll var vi och grillade på beachen med Hanna och Adam. Köpte engångsgrill, korv och Coka och tog med oss brassestolarna och bara satt å mös. Adam fick flippet och skulle göra upp en lägereld. Sprang omkring som en iller och letade pinnar.
Tyvärr var det lite dis som låg i horrisonten så vi fick inte se någon solnedgång. Sista bilden är den tidiga solnedgång vi fick se.
När det blivit lite kyligare åkte vi till Donald och tog en glass.





Ciao!

Pannacotta och smördegsplattor

Sophie Arding 2007-04-20 @ 16:34:14
Nu är middags rätterna bestämda. Som jag nämde i tidigare inlägg, blir det rostmackor med lax till förrätt. Huvudrätten kommer bestå av en Inbakad fläskfilé med pilaffris och gräddstuvade champinjoner. (Får se hur det kommer smaka, hrm hrm.)
Till efterrätt har jag förberett pannacotta med vit choklad och Blåbär/Hallon. (inte lika fin som på bilden)
Har aldrig gjort pannacotta innan, så jag får se om jag plockar fram dom eller om dom får stå kvar i kylskåpet. Hehe. Kan ha blivit helt misslyckade.

Vin som kommer serveras till detta är två röda viner, Penfolds Thomas Hyland och Cline.
Utplockade av min kära Victor.

Oh, nu är det snart Felicity.

Ciao!

Du får mig att leva lyckligt!

Sophie Arding 2007-04-20 @ 09:41:40
Vaknade upp med ett strålande humör idag. Med Arvingarna på radion och frukostmackorna snart på bordet ska jag börja leta recept för kvällens middagsbjudning. Det är Daniel och Kina som ska komma över en sväng. Förmodligen blir det mangokyckling (efter vilda diskutioner igår kväll). Till förrät ska vi ha rostmackor och lax (ovanligt). Efterrätten har jag inte bestämt än, får se lite vad jag hittar för gott.

Såg en till bra film igår igen som heter Gridiron gang.
En verkligehetsbaserad händelse om Amerikanska ungdomsgäng som härjar på gatorna och de killar som hamnar på anstalt. Där deras "fångvaktare" försöker förbättra deras liv genom att ge dem en mening med livet och att dom inte är några losers. Han startar då ett football team av dem och de får åka ut och spela matcher.
En tragisk film som samtidigt är lite humoristisk. Xzibit är för övrigt king i filmen!

Hey sis! Remember this? Haha, vad kul va hade ;)


Regn, men på bra humör

Sophie Arding 2007-04-19 @ 15:47:11
Äntligen har jag fått tjäna lite mer pengar. Efter några dagars ledigt är det kul att komma tillbaka till jobbet igen.
Idag har varit en kul dag. Började med morgon kaffe innan jag skulle sätta igång med städet. Dessvärre är jag inte så förtjust i kaffe, men när jag blir bjuden kan jag inte tacka nej. Brukar vara van vid de söta små kaffekopparna, men icke idag nej. Det blev en full mugg med kaffe som jag skulle försöka få i mig. Tur var så blev jag även bjuden på hembakta tékakor med smör och ost. Då gick det lättare att svälja ner. =)
Tydligen uttryckte jag allt för tydligt att jag blev helt förtjust i tékakorna, så jag fick 2 st med mig hem. Mmm..
Kan det goda humöret jag har idag bero på den enorma koffeinkicken jag fick i morse?

Idag regnar och blåser det här i lilla Ängelholm. Kommer resten av kvällen befinna mig i soffan under min ljusgröna filt och glo på Felicity. Kanske blir det en kopp té med en hembakt tékaka.

För övrigt har jag sjuk träningsvärk i triceps/bröst, efter gymmet igår. =/ Kunde knappt dra ett tag med dammsugaren.

Dagen prestation: Jag har lärt mig mangla!!

The Holiday

Sophie Arding 2007-04-18 @ 15:57:58
Gosh vilken panikångest. Jag hatar när jag får det...

Anyway, igår såg jag och Victor den underbara filmen The Holiday.
Den var alldeles ljuvligt bra. Inte sämre gör ju att Jude Law är med. En Brittisk pudding. ;P
Även Cameron Diaz en av favorit skådespelerskorna. (Btw, sjukt snygg friss på Kate Winslet)
Se den!




Väntar nu bara på att Victor ska komma hem så vi kan ta sällskap till gymmet.

Ännu en solig dag

Sophie Arding 2007-04-16 @ 13:39:28
Sån tur jag har. Ledig dag och solen skiner en dag till.
Det enda jag väntar på innan jag får åka ner till stranden och steka är tvätten. Jag hatar tvätt!
När den väl har torkat färdigt ska jag ta hojen och sticka iväg.
Har iaf hunnit ut på stan med Victor en sväng och tagit en glass. Mums.

Glömde ju lägga in bilden mannen i havet igår.
På våran picknick tur igår till stranden såg vi något som måste ha varit dagens prestation. En man tog mod till sig och gick ner i havet och tog ett dopp. Utan att göra en min gick han upp och satte sig på sin handduk igen.
Imponerande!


Picknick på beachen

Sophie Arding 2007-04-15 @ 16:13:55
Ännu en uunderbar dag med solsken. Vi bestämde oss för att göra iordning en picknick korg med saft och baguetter och bege oss ner till stranden. Vilket var ett oerhört bra initiativ. Vi hade med oss filten och låg och stekte oss i en grop. Efter den långa vandringen hem, är jag nu helt slut i fötterna.

Lite vila nu, sedan blir det jobb. Lite nytta måste man ju också hinna med.


Anekdot

Sophie Arding 2007-04-13 @ 16:55:31
Måste bara inflika med en stor nyhet...
Detta tyckte jag visserligen var sjukt kul.

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,1044897,00.html

(Ta inte illa upp far.. Mohaha)

Fredag den 13:e

Sophie Arding 2007-04-13 @ 14:03:53
Fredag den 13:e sägs ju vara en olycksdag. Såklart den började med en "olycka" för lilla mig.
Vaknar kl 7.00 av att mobilen ringer. Dom ringde frrn jobbet och undrade var jag var. Shit, hade kollat fel på schemat och trodde jag skulle jobba kväll. Så var det inte utan 7-12. Doh!

Annars har allt varit ok. Min kära make lagade mat till mig som jag fick när jag kom hem, eftersom jag inte hunnit äta någon frukost. Så snäll e han! =)

Idag skiner solen och det är minst 17 grader varmt. I helgen skulle det vara ännu varmare till och med. Kul att man jobbar då. Iof jobbar jag kväll, men ändå.

Nej, nu ska jag ner till Torstens och ta en fika med Linda.

Ciao!



Shit, vilken linslus man är.. Bahnhof Bar

Ännu en ledig dag

Sophie Arding 2007-04-12 @ 10:01:33
Låg på helspänn imorse för jag trodde dom skulle ringa från jobbet. Efter 1 vecka och 2 dagars jobbledigt är jag nu tillbaka på jobbet igen. Började lite lätt med att jobba kväll (igår). Under tiden ringde såklart en kollega och sjukanmälde sig. Kul, då får jag ett samtal imorgon 07.10. Bara att gå upp och åka till jobbet igen. Låg och väntade på detta samtal, var ändå vaken eftersom Victor gick upp då, men det kom aldrig. Tack å lov. Ännu en dag ledig. Synd bara att solen inte skiner.

Igår var jag och Hanna ute på långpromenad. Gick bort åt Skälderviken och längs med havet tillbaka. Jag åkte såklart på världens största skavsår. Ajaj. Kan ju inte sätta skor på mig nu. Dessutom har jag åkt på en överansträngning i knävecket eller nåt. Kan detta bero på ett långt uppehåll med träningen? Haha!

Idag vill jag äta på Graffiti. De har Sveriges godaste röror till bakad potatis. Hoppas Victor vill följa med.


Pappa: Du kan vara lugn. De två korniga bilderna är tagna med mobilkamera. Min funkar alldeles utmärkt. Hade den inte det så hade du nog hört från mig tidigare. ;)

Biljetter

Sophie Arding 2007-04-10 @ 14:04:00
Har precis tagit mig några extra dagars ledigt i sommar eftersom jag och victor ska åka och hälsa på mina föräldrar.
Biljetterna kommer att bokas ikväll för en 14-dagars vistelse i Orlando, Florida.
Tråkigt dåligt det ser ut. Mohaha..!!



Dessvärre kommer jag även åka en tur dit redan i mitten av Maj. Livet är bra rättvist ibland. =D

Ciao!

Påskhelgen

Sophie Arding 2007-04-09 @ 16:22:26
Vårat Påskafirande har gått till så att Dan och Krull var här nere och hälsade på.
De kom i torsdags eftermiddag. När de installerat sig, var det dags att korka upp. Själv tog jag det lugnt och drack enbart bubbelvatten. Det blev en kortis sväng ner till haket Tres Amigos. Blev ingen lång kväll utan vi gick hem när vi fått nog, typ vid 1-tiden.

Fredagen var jag och Hanna på Väla och försökte hitta något att klä oss i Påsk. Jag hittade en klänning, Hanna däremot åkte hem tomhänt. Eftersom jag var så panik klipp-nödig så gick vi in på Frisyrmakarna och chansade på en drop in tid. Dessvärre hade dom ingen, men deras salong i Helsingborg hade. Vi åkte dit och jag fick stilla min panik och blev klippt. Blev jättenöjd. Kvällen var vi nere i Helsingborg och skulle lyssna på en känd DJ. Det var typ 20 pers (ungefär som Sveas, fast större lokal) så vi åkte hem igen.



Påskafton:
Grabbarna var och spelade streethockey hela förmiddagen. Jag var hemma och röjde upp lite och började förbereda påskmiddagen som för övrigt blev mycket lyckad. Efter ett par snappsar med visor om spyor som rullar nerför ylleslipsen gav vi oss iväg till Hanna och Adam. Därefter blev det några drinkar på Torstens och sedan Bahnhof. En mycket lyckad Påskafton.



Ciao!

Nya bloggen

Sophie Arding 2007-04-09 @ 13:39:55
Välkommen till min nya blogg och ett nytt försök att upprätthålla en blogg. Förmodligen kommer det bli en massa ointressanta saker skrivna här, men kanske också en del intressanta. Det är något jag inte kan svara på.

Tänkte börja med lite onödig fakta om mig.

Det stora steget i mitt liv är att jag har flyttat till Ängelholm. Det kan ha varit ett av de bästa besluten jag gjort hittills. Trivs som fisken i vattnet + många positiva saker, som tex att jag har blivit sambo med min kära Victor. =) Klart det bär negativa sidor med sig också, som att jag saknar mamma,pappa och mina kära vänner.



En annan stor sak som hänt i mitt liv är att päronen och brorsan flyttat ända till Orlando, Florida. Dock är det bara för ett halvår, men det känns ändå tomt.
Kommer åka över 14:e maj och hälsa på. Tråkigt för mig.

Så måste jag få med syrran på ett hörn också. Vill bara säga att jag saknar att träffa henne. Vi har den bästa tiden ihop. Ingen är så kul som syrran!

Ciao

RSS 2.0