Jobbehelg

Sophie Arding 2008-06-27 @ 10:36:39
Snart är det helg. Så mycket helg och ledigt kommer det inte bli för min del. Det gör iof inte så mycket eftersom vädret skulle bli dåligt. Tråkigt bara att jag inte kan åka hem och fira min syster på hennes 25-årsdag. Förberedd som jag är har jag redan köpt present och lämnat den hos mamma och pappa när jag var hemma sist, så den får hon idag iaf, och björn också. Som sagt, nu är det fredag. Ska åka till jobbet vid 12 och jobba till 20. Sen kommer Niklas och hämtar oss för att vi ska fira hans lillebror som fyller 18 med att gå ut. Jag kommer såklart inte stanna länge ute, men en stund hade jag tänkt vara med iaf. Victors kompis kommer ner i helgen med så han blir inte ensam när jag jobbar.

Sophie ääälskar stora blommor!! Var och köpte 3 stoora kvistar liljor som nu pryder vårat matsalsbord.


Forever 21

Sophie Arding 2008-06-25 @ 17:11:41
Nu när lönen har kommit har jag såklart klickat hem lite saker till mig. Jädrar internet shopping alltså. Finns så mycket fint som man bara kan klicka på en ikon och sen kommer dem till utlämningen på ica och då är det bara att gå dit och hämta ut dem och hoppas på att de passar. Simple is that! Tyvärr känns inte pengaflödet lika stort som om man hade gått till en affär. Well well. Detta har jag klickat hem idag från forever21 iaf. (Klickbara bilder)



Var e boxen? Här e boxen!

Sophie Arding 2008-06-25 @ 10:08:31
Måste slå ett slag för denna blivande sommarplåga. Helt sjukt rolig låt alltså. Musikvideon är ändå ännu bättre. Två smala karlar som springer omkring med bara överkroppar med bag och box skrivna på magen. Heelt underbart!


Trött

Sophie Arding 2008-06-23 @ 19:12:44
Känner mig jättesliten efter helgen. Tröttheten har ännu inte gått ur mig. Måste vara det dåliga vädret som suger musten ur mig. Igår var det uppehåll under tiden jag var ute. Alltså när jag gick från bil till väla och väla till bil. Haha! När jag kom hem öppnade himlen sig. Det regnade så mycket att man inte kunde se ut genom köks och vardagsrums fönstrena. Hela innergården fylldes med vatten för att brunnarna inte kunde ta så mycket. Åskade gjorde det med. Helt galet. Idag har jag jobbat kort dag, 9-15. Skönt med korta dagar ibland, speciellt när jag nu ska jobba helgen. Rean börjar nästa vecka med och då blir det massor att göra. Piggare av det blir man ju inte heller. Skulle ite vara fel om solen tittade fram lite. Well well.



Hittade denna bilden från 2006. En byxdress som jag har sytt själv, men som jag skickat med uff för någon månad sen. Finns många andra nu som jag kan köpa istället. (om jag vill ha en vill säga) Kan tyckas lite onödigt kanske, men inte eftersom denna skar för högt under armarna.

Summary

Sophie Arding 2008-06-21 @ 18:14:18

Grillning

Mina bordskamrater för kvällen

Jag och söta Benita

Allsången kom igång snabbt

Hela goa tjejgänget

Peekaboo


Tack allihop för en helkul kväll!!!

Attans också

Sophie Arding 2008-06-20 @ 17:35:50
Sicket väder vi har. Regnet har öst ner nu i en halvtimme. Hoppas det blir bättre snart för om en halvtimme ska vi alla träffas hos Matilda och Richard. Köttet ligger i marinaden färdig för att grillas och jag har faktiskt bundit en krans som jag ska ha på mig. Haha! Har även gjort ca 50 klädombyten och ångrar redan senaste valet jag gjort. Får snabbt gå och byta till annat, se om jag blir nöjdare nu. We'll see, we'll see. Bilder kommer i vilket fall imorgon.

Dagen är här

Sophie Arding 2008-06-20 @ 13:14:25



Glad Midsommar på er!!

Det kommer mera

Sophie Arding 2008-06-18 @ 17:53:36
Ännu mer kläder som jag dessutom har fyndat på rean. Pepe jeansen från inlägget nedan var ett reafynd också. Endast 450:-. Bild 1; tunika fårn Mq, bild 2; tunika från Indiska, Bild 3; Chinos Lindex och Pepe Jeans Mq, bild 4; tunika Lindex med jättesött mönster bild 5.
Måste säga att dessa bilder gör kläderna verkligen inte rättvisa och dem är väl heller inte så proffsigt tagna. Haha! Men jag är ingen hejare på att ta bilder och det har jag ju redan bevisat många gånger om. Skyllde på kameran. Haha! De är iaf mycket snyggare i verkligheten och på. Suveräna fynd till pangpris! Mycket nöjd. =)





Nämen se här då.. Det var ju inget nytt direkt.. Tror jag köpte min för minst tre år sedan. Bilderna från september förra året.


Snart så

Sophie Arding 2008-06-18 @ 17:08:23
Nu har jag varit hemma i Ängelholm några dagar och det är strax dags att ge sig tillbaka till Huskvarna för midsommarfirande. Vi är bjudna till Matilda och Richard som de senaste åren. Ska bli spännande att få se deras nyrenoverade lägenhet. Undrar om de kommer hinna färdigt med den till fredag. =) Den var redan superfin förra helgen då den såg ut som en byggarbetsplats så finare kommer den bli. Så snart är det midsommar. Ska bli så kul att träffa alla på samma tid och plats!! Bra initiativ matilda!! =D

Har jobbat min tredje dag nu. Det var lite med folk och inte så mycket att göra. Tyvärr går tiden inte så fort då, men nu är det snart löning så förhoppningsvis blir det mer fart i nästa vecka. Har även fotat några av mina senaste fynd jag gjort. Bild 1, Pepe jeans från Mq, Armband från accesora och bild 3 är en kjol jag sytt själv


Vår student

Sophie Arding 2008-06-14 @ 12:08:52


Grattis bror! Äntligen har du tagit studenten och nu kommer arbetslösheten. Hehe. Bror hade tur och kunde springa ut under uppehållsväder. Efter hälften hade sprungit ut började det ösregna och alla stod med paraply. Stackars de andra klasserna säger jag bara. Många fina presenter fick han också och redan klockan sju begav han sig till förfesten. Vad jag har förstått hade han en helkul kväll och natt. Grattis igen bror!! Bild nedan: Världens sötaste unge när han var liten!!


Första dagen

Sophie Arding 2008-06-12 @ 18:42:34
Nu har jag äntligen börjat jobba. Så himla kul var det och alla är så snälla. Jag är kingen i kassan nu ska ni veta. =P Fötterna däremot tycker inte det är lika roligt. De är inte vana vid att bli stådda på så länge. Även rean har kommit igång och jag har fyndat massa fina sommarkläder. Lägger upp bilder efter helgen för nu bär det av hemåt Huskvarna igen. Imorgon tar bror studenten och det ska vi fira med buller och bång. Ska försöka uppdatera så mycekt jag hinner. Slänger upp en bild till på det söta balparet. Hej och hå!


Veckans

Sophie Arding 2008-06-10 @ 16:19:31

Fortfarande riktigt dålig på att publicera veckans freak show. Denna veckan får gå till mig och matilda iallafall. Juldagen för två år sedan. Vilka snyggingar.. Haha!

Bal -08

Sophie Arding 2008-06-09 @ 20:49:04

Som stolt storasyster stod jag utanför stora hotellet och kolla min kära bror gå på bal idag. Så fina var dem och han var så nöjd där han gick med Linn vid sin sida. Lätt finast bil kom dem med också. Sprang runt över hela området där och fotade från alla vinklar. Haha! Nämnde jag hur stolt jag var också?? =D


Besök

Sophie Arding 2008-06-06 @ 19:52:25
Nu har vi fått sällskap här i skåne. Silfver har nämligen slutit upp här. Idag har vi tillbringat tiden på stranden, med min nya bikini, och vi har lagat god mat ikväll med bakpotatis och fläskfilé. Snart ska jag gå och göra iordning efterrätten som jag förberedde tidigare idag. Imorgon ska vi ner till stranden igen en liten sväng innan jag sätter mig i bilen och åker hem till Huskvarna. Bror ska gå på bal på måndag och det vill jag inte missa!! Ska blir skönt att få komma hem igen.


Victor busar med Elsa vid havet

Wohooo

Sophie Arding 2008-06-05 @ 09:46:31
Nu är skolan snart slut. Sista eng-lektionen vid 12 och sedan sh ikväll. Sen är det hemfärd och kneg som gäller. Göööttt!! Fick mitt svenska betyg precis med. MVG i både Sv A och Sv B!! Tjohoo!! Vill bara poängtera att jag igår satt och skrev terminens kanske viktigaste nationella prov febersjuk, halsont, huvudvärk och snorig. Årets prestation måste jag säga! Som jag har kämpat och det var verkligen värt besväret. Igår var jag och Victor hundvakt. Daniel och Kina var iväg på studentfirande så vi fick passa Elsa och Saga. Värdens två bland de sötaste hundarna! Var nere vid havet och badade och lekte med dem, sen gick vi hem till huset och grillade. Sån mysig kväll. Jag vill ha hund!!! (Bild 1 Elsa la sig vid mina fötter och ville busa lite, Bild 2 Saga passade på att ta victors plats när han lämnade stolen.)


såklart

Sophie Arding 2008-06-02 @ 16:58:44
Nu har provnedräkningen nått till endast 2 prov kvar. Hade mitt svenska nationella imorse då jag satt i tre timmar och skrev om skapelsemyter och jordens uppkomst. Mycket spännande.. Det är så varmt idag med, så när jag komer hem vid ett lagade jag amt och mötte upp Caroline och gänget nere på stranden. Såklart kom den efterlängtade brännan som kommer varje sommar. Hur försiktig man än är så bränner jag mig alltid någon gång under sommaren. Hoppas att den är avklarad och att jag slipper det mer nu. Tydligen skulle vi gå åt kallare tider. Det skulle sjunka ner till bara 20 grader. Hehe. Nu ska jag åka och ha mattelektion. Wish me luck!

Skor jag hemskt gärna skulle kunna tänka mig. =) Ingen som vill ge dem till mig?


Första doppet

Sophie Arding 2008-06-01 @ 16:22:14
Helgen har varit helt fantastisk. Vilket väder! Standen hela lördagen, resulterade i solbrända fläckar där jag hade missad smörja mig med solcremen. Kvällen tog vi grillen i bilen och åkte ner till stranden igen och grillade spett. Det var verkligen jättemysigt. Det kommer vi definitivt göra om. =) åkte hem till oss runt tio tiden och sedan tog vi svängen förbi tres och sedan ner till bahnhof. En riktigt lyckad kväll. Idag har vi legat och slappat på stranden igen. Var lite nogrannare med att smörja mig ordentligt denna gången. Årets första dopp kom idag med. Så jäklar kallt var det. Det var vättern temperatur, alltså ca 14 grader. Nu ska vi snart åka och handla taco grejer som vi ska äta till några program med The office. Nya beroendet.




RSS 2.0