Snart hemma

Sophie Arding 2012-06-28 @ 13:00:00
 
 
Saknar denna lilla gosefisan så mycket nu och hoppas jag får träffa henne en liten stund i helgen när vi åker hem för Bröllop!! Här har hon fått tag på mammas garnnystan och vill vara med och virka. SÖT! =)

Såhär firar vi..

Sophie Arding 2012-06-27 @ 19:50:42
 
Med supergott rödvin och champagne eftersom vi för någon vecka sedan fick veta att det kommer bli flytt till Helsingborg i höst. Hur spännande som helst och så skönt att äntligen få veta var det bär av. Victor har fått ett superbra jobberbjudande som det bara inte gick att tacka nej till. Så nu blir vi återigen skåebor. Happy!! =) =)

Midsommarn

Sophie Arding 2012-06-24 @ 19:54:09
 
Midsommar firade vi hemma hos oss med goda vänner. Vi höll oss undan regnet och var inomhus så grillspetten fick göras i ugn. Jordgubbstårtan var mycket uppskattad och så även lekarna (förutom från Victors sida ;))
 
Hoppas ni också hade en fin Midsommar!
 
 
 

Det börjar hända grejer nu...

Sophie Arding 2012-06-20 @ 20:17:15


MÖÖÖHIPPAA!!

Sophie Arding 2012-06-19 @ 22:22:48


Nu har jag äntligen fått tag i bilderna från Matildas möhippa som ni nu ska få avnjuta. Bättre sent än aldrig.. =) =)




THE BRiDE TO BEE



B2b fick köra fyrhjuling



Vi åkte vattenskidor/ring







Det började ösregna och åska mitt i allt



Vi lekte lekar







Och badade badtunna.

Tillbaka

Sophie Arding 2012-06-17 @ 20:29:29

Oj vad trött och ineffektiv jag har varit här på bloggen senaste veckan. Får skylla på att jag har börjat jobba igen och att det tar några dagar för mig att komma in i jobbvardagen igen.

Lördagen förra veckan var det ju jag skulle berätta om när jag fått mina bilder, men har ej lyckats få dom. Jag var nämligen hemma på MÖHIPPA för finaste Matilda! Det var en väldigt trevlig dag med fyrhjuling, vattenskidor och badtunna. OCH bruden var mycket fin. =) Bilder kommer senare.

Bi får en bild på bruden och brudtärnan så länge. Nästa gång blir det i vackra klänningar, fina frisyrer och fin make up.


Mina bästa köp

Sophie Arding 2012-06-12 @ 20:48:21

Såå. Jag lever och har kommit till rätta hemma i Halmstad igen. Tanken var att jag skulle blogga om helgens happening, men har inte fått ordning på mina bilder än, så ni får vänta lite till.

Istället kommer här bilder på mina just nu favoriter i garderoben (om man nu kan kalla det de). Mina svarta pumps köpta på awsome rags, skinnjacka, marinblå halsband köpt i Palma samt plånbok som jag fått av V i present. Lööve it!! =)=)


På en station

Sophie Arding 2012-06-08 @ 12:06:33

För ett par timmar sen stod jag på tågstationen i Ängelholm på väg hem till Halmstad och frös. När jag stog där slog tanken mig att jag skulle hitta ut några av mina bästa köp jag gjort. Köp som jag är sjukt glad över att jag la pengar på. =) Vad tror ni om det?!


Svårt att få vara ifred

Sophie Arding 2012-06-06 @ 21:32:46

Jag och Victor har fått känna på att vara både hus- och hundägare i fyra dagar. Vi är i Ängelholm och vaktar hundar och hus medans ägarna är i Barcelona. Det jag har fått uppleva är att man inte får en ensam stund när man har hund iaf. Mys. =)


Den lilla rackaren

Sophie Arding 2012-06-06 @ 16:58:17

Igår skulle jag köra tillbaka lånebilen vi fick i lördags i Göteborg eftersom vi endast fick ha den tre dygn. Förberedde mig på att åka hem igen utan hammers bilen, men efter lite tjat på verkstaden på morgonen hade de redan kollat bilen under förmiddagen. Så jag kunde åka och hämta bilen och köra den hem. Felet på bilen hade varit en liten sten som fastnat mellan bromsplattan och bromsklossen, så det var den som låg och skrek oh gnisslade. Stenen var lika stor som en nagel. Skönt att det inte var något värre!


One down one to go!

Sophie Arding 2012-06-04 @ 20:53:23

Tentan i Energideklaration som jag var himla skraj för att klara fick jag precis resultatet mailat till mig och hörrni.. Jag klarade den!! OCH fick godkänt på slutrapporten på det. Happy happy!! =) =)

Nu väntar jag svar på sista tentan i byggjuridik bara. Håller tummisarna hårt!


Skräpbil!!

Sophie Arding 2012-06-03 @ 19:52:43

Skulle ha en mysig shoppingdag i Göteborg igår med Victor, men när vi precis kommit upp och till parkeringshuset hör vi att bil skrället gnisslar och har sig. Efter det följer en jäkla historia med bergninsbil, hyrbil och hela faderullan. Jag får iaf gå ensam på stan sur, grinig och frusen medan Victor flänger runt och får fixa med skrället. Dagen blev inte som vi tänkt, iaf inte ända fram till kvällen.

Kvällen tillbringade vi hos Emma och Johan som hade inflyttningsfest. Supermysigt, ett gott gäng, vacker lägenhet, roliga lekar och med det träningsvärk ;) Kvällen vägde definitivt upp dagens tråkigheter!!

Tack Emma och Johan för en rolig kväll!
=)


Curly hair

Sophie Arding 2012-06-01 @ 16:38:17

Tog fram plattången och slängde i några lockar i håret. De har faktiskt hållit ganska bra hela dagen =) Vanligtvis brukar de bara gliiida ut efter någon timme.


RSS 2.0