Breaking news

Sophie Arding 2011-09-30 @ 22:40:42
JAG HAR BLIVIT MOSTER!

och jag är überstolt över min syster och Björn. Nu vill jag bara hem och träffa den lilla livet, men tyvärr får det dröja en vecka eftersom jag har föreläsningar och ska jobba en del i helgen och veckan som kommer. Men när jag kommer hem, kommer jag inte släppa kotten i första taget. =) =) =) =)

ÄNTLIGEN nya skor

Sophie Arding 2011-09-30 @ 17:27:05
Det blev varken ett par stövlar eller några Clarks som jag så länge gått och suktat efter. Istället har jag hittat de här svensk-tillverkade skorna i naturmaterial. De är tillverkade i Kumla på Kavats skofabrik och dessutom är de ekologiskt framställda.

Dansa

Sophie Arding 2011-09-30 @ 11:31:25
Inga föreläsningar idag. Har istället gjort creme brulê till ikväll, dammsugit och nu ska jag iväg och dansa sh'bam. Ny, jätterolig klass på sats. I eftermiddag ska jag försöka ta mig ut till Cervera och lämna in mina knivar på slipning.

Industrilampa

Sophie Arding 2011-09-27 @ 14:14:00
Älskar att Granit har öppnat upp i Jönköping. Det är en affär som jag gillar strosa omkring i med massa smarta lösningar och så snygga grejer har de med. Bland annat hittade jag denna svarta industrilampa när jag var hemma förra veckan. Den hänger nu i köket och jag är grymt nöjd med den.

Vårat vardagsrum

Sophie Arding 2011-09-26 @ 18:12:07
Har fixat om (shit, tänk så det såg ut när vi flyttade in. Både sovrum och köket ser helt annorlunda ut också) vardagsrummet en del nu den sista tiden. Vi har slängt ut den svarta ryamattan och slängt in en kohud (som är skitsvår att placera ut på ett bra sätt. Är ännu inte riktigt nöjd med hur den ligger). Jag har även köpt ny lampa och sytt nya kuddöverdrag. Tycker så mycket om tyget med kronhjortar och älgar på. Har mina funderingar på att byta ut tavlorna också. Köpte ett fint tyg på ikea med massa gröna fåglar på. Behöver bara fundera över hur det ska arrangeras. Jag är i vilket fall helnöjd med vårat nya vardagsrum.

HV71

Sophie Arding 2011-09-24 @ 14:48:32

img_3536 (MMS)

Idag ska jag gå på hockey! Tjoho, så kul! Det var år och dar sen jag var på en Hv-match sist. Funderar dock på mitt val av mössa, men jag skippar nog Hv-mössan för denna gången. Kommer nog bli för varmt. ;)


Ny kofta in

Sophie Arding 2011-09-23 @ 15:38:28

img_6846 (MMS)

Alltid lika kul när lönen (och lånet) sätts in på kontot. Jag har så dåligt med varma koftor, så nu har jag köpt en super, super varm kofta av längre modell. Riktigt nöjd! Faktiskt så är byxorna också nya och jag har redan börjat älska dom..


Höstskor

Sophie Arding 2011-09-21 @ 12:56:00



Har beställt nya skor till hösten. Det blev inga taupe, utan istället dessa skinnskor från Clarks originals. Beställda härifrån. Jag kan inte vara mer än nöjd. =)


Bästa Kebab- och kebabsåsen finns i jkpg/hva

Sophie Arding 2011-09-20 @ 19:01:08

img_4290 (MMS)

Mmmmmmmmmmmmajstångens pizzeria! Njutning!


Soffhäng

Sophie Arding 2011-09-20 @ 17:09:22

img_5200 (MMS)

Ligger i soffan och degar framför tv:n. Ikväll är jag ensam i huset så snart blir det Adam live, någon form utav kebab och sen idol. Nämnde jag att jag även har bakat kärleksmums och chokladrutor?


Tidig morgon

Sophie Arding 2011-09-19 @ 08:20:33
Idag klev jag upp tidigt.. eller tidigare än jag brukar som ni ser på mina mullvadsögon! Rahmen har sovit här i natt eftersom hon igår skrev på för lägenhet här i Halmstad. Det ska bli såå roligt att hon flyttar ner hit och jag är superlycklig. =)
Följer även med henne hem i bilen och blir hemma i Hva en vecka eftersom jag inte har några föreläsningar. Första lediga helgen på tre veckor med som ska jag njuta av ordentligt.

Färdigpiffat

Sophie Arding 2011-09-17 @ 16:45:14
JAG.. ÄR.. NÖJD..
Tack för mig. HEJ!

Moosehorn

Sophie Arding 2011-09-14 @ 22:00:30
För er som känner mig lite mer vet att jag kan bli en aning besatt av vissa föremål som jag sedan snöar in helt på. I ett år eller sådär har jag febrilt sökt efter ett älghorn. Har ett sen innan som jag fått av svåger och syster, dock är det endast en krona. Nu däremot har jag kommit över ett par stycken som jag ska åka och hämta imorgon. Gissa om jag är kanske världens lyckligaste just nu. Sökandet är över! =) Är det så att någon hade varit intresserad av ett till superpris, lägg in en vink innan 17 imorgon. ;) Kanske alla inte är lika fascinerad som jag av hornen. *blink blink*

Idéekläckare!

Sophie Arding 2011-09-13 @ 13:42:26

img_0222 (MMS)

Alltid dyker det upp massa nya idéer när jag är hemma. Nu har jag börjat visa prov på mina egna kunskaper och inte pappas denna gången. Resultatet av detta får ni förhoppningsvis se inom kort (om det blir bra förutsatt).


Som jag längtar!

Sophie Arding 2011-09-12 @ 22:48:02

img_8431 (MMS)

Se så fin söta syster har blivit. Jag älskart! =) Världens stoltaste (snart blivande) moster! Mini kom ut nu!


Efterlyser

Sophie Arding 2011-09-09 @ 14:03:00
Jag önskar mig ett par höstkängor i denna färg som kallas Taupe, vad det nu är för färg översatt?! Kanske inte helt ultimat färg för hösten, men med en del inpregnering och sko?vax? så ska de nog kunna hålla allt. Om jag blundr riktigt hårt (och ganska länge) kanske de snart står framför mig?!

Radio halland

Sophie Arding 2011-09-08 @ 22:03:00
Det är liksom inte sådär jätteroligt eller med glädje jag delar med mig att radio Halland kom på hembesök på grund av den tragiska olyckan i Ryssland. Killen som intervjuade victor kom också från Jönköping och kunde liksom vi känna stor sorg till det inträffade. Ljudklipp kan ni lyssna på HÄR!

Ny kavaj

Sophie Arding 2011-09-08 @ 18:14:00
Igår shoppade jag även denna marinblå kavajen på H&M. Den är så gosig eftersom den är gjord i sweatshirt-tyg och har bruna lappar på armbågarna (inte för att det skulle vara mysigt, bara snyggt =)). Kjolen köpte jag också och den kostade bara 50kr på rean. Kap!

Nya knoppar

Sophie Arding 2011-09-08 @ 13:08:00
Nya knoppar till min byrå införskaffade. Svarta, blytunga i gammeldags stil. Köpta på Indiska.

Keeper?

Sophie Arding 2011-09-07 @ 19:55:00
Hittade en söt, lite annorlunda, klänning på H&M idag men är lite osäker på om jag ska ha den eller om den får åka tillbaka. Vad säger ni? Behålla eller tillbaka?

Alla mina tankar..

Sophie Arding 2011-09-07 @ 17:03:38
Här sitter jag i soffan och har precis börjat skriva på ett meningslöst litet inlägg när Victor ringer. Mitt hjärta bultar i 120 när han frågar om jag har hört nyheterna.. Helt plötsligt känns mitt inlägg ännu mer meningslöst och jag blir otroligt tom och totalt ointresserad om det "problem" jag hade. Gråten sitter som en stor svart klump i halsen och det får mig att inse hur otroligt sårbar man är. Alla tankar skänker jag Stefan och hans familj.
Jag tänker även extra mycket på min egen familj och mina vänner! Ta hand om er!!

Dödstrött!!

Sophie Arding 2011-09-06 @ 16:37:10
Trött...
..men..
Jag gjorde det.. tog mig runt alltså.. 5km.. Haha!
Thanks to this beatch?! Jag släpade mig upp från soffan som jag har suttit nedslagen i stora delar av dagen och med tunga skor, men med min snabba lidingöloppettröja, ut på en 5km runda. Dessvärre var tröjan blytung idag och det enda som kunde hålla mitt mod uppe och för att inte stanna och börja  (vilket absolut inte var ett alternativ för mig) var såklart att ha Queen skrålande ur högtalarna. Tack Freddie Murcery, I owe you this one.

Älskar Oprah

Sophie Arding 2011-09-06 @ 13:22:20
Hej hej!
Försökte mig på att öppna bostadsrättsboken för att läsa lite, men istället slogs Oprah på. Nu sitter jag alltså här och hänsynslöst kastats in i en liten 6-årig pojkes öde som kedjats fast och blivit inlåst i en pytteliten garderob flera dygn utan mat, vatten eller toalettbesök. Detta av sin egen pappa och styvmamma. Vilka hemska människor det finns i världen! Tur att jag har världens bästa föräldrar. =)
I eftermiddag ska jag ta mig i kragen och dra ut mig själv på en löprunda. Tycker mycket om att springa, men har haft svårt att komma in i rutinerna igen. Skärpning nu!

Odd Molly

Sophie Arding 2011-09-05 @ 17:31:28
Ännu ett plagg från Odd Molly till samlingen! Helt hooked up på dessa fantastiska skapelser. Jag kommer alltid gå klädd i deras kläder när jag skaffat jobb! I´m in Looove!
Som ni även ser har jag ÄNTLIGEN fått upp mitt älghorn på väggen. Nu saknar jag horn med båda kronorna. Någon som har ett i garderoben som ligger och skräpar kanske?

Lördagens

Sophie Arding 2011-09-03 @ 13:12:00
Förra lördagen såg jag ut såhär när jag och Kristin drack vin och snackade massa skit innan vi gick ner på stan. Jag har ett jättegammalt linne på mig och mina nya skor som jag trivdes superbra i.

Krräftis

Sophie Arding 2011-09-02 @ 22:09:35
Bild från vårat kräftkalas i torsdags. Såå gott det var och kantarellpajen jag gjorde blev supergod med. Smaskens! Vill bara ha meeer kräftisar nu.

Tudiloo

Sophie Arding 2011-09-01 @ 18:06:51
Har inget att berätta idag mer än att jag har slått rekord i antal sedda avsnitt de senaste tre dagarna på min nya serie jag börjat kolla på. Over and out!!

RSS 2.0