MINNETONKAS

Sophie Arding 2008-01-31 @ 16:23:07
Åhh, dessa söta skapelser. De finns ÄNTLIGEN i butik nära. Tjihoo.. Sen kommer dom kosta mig 500:- med. Damn, jag som inte har råd med några fler skor, men kolla bara in dem som Elin Kling har på sig. Lovely!

image316
Bild från Style by Kling

REA-shopping

Sophie Arding 2008-01-20 @ 18:56:35
Har varit och fyndat i helgen. Tjihoo! Jag och Victor var ner till Helsingborg och gick i helgen. Hittade båda två ett och annat. Jag hittade bland annat det här:





Sjal från Lindex, Dubbelknäppt tröja också från Lindex, A-linjeformad Jacka från Wera Åhléns och även en liten överraskning till min kära bror. Hoppas han blir glad. =D
Snart blir även dessa mina. Ska bara prova en storlek mindre. Kan knappt vänta.



Mottwoch

Sophie Arding 2008-01-16 @ 15:59:29
Har haft min enda sega lektion i företagsekonomi idag. Läraren pratar om allt och ingenting. Tror jag snart kommer veta om alla hans apparater han äger, hur mycket hans son, som bor i sthlm, hjälper honom och hur ofta han går med skjortan utanför byxlinningen. Gaaah, vad tradig han är!!

För en gångs skull är Victor spelledig ikväll. Jasmin ska komma hit och klippa honom, sen ska vi kolla på film. Måste se National treasure innan helgen eftersom vi ska gå på 2:an med Linda och Niklas. Har blivit ditbjudna på middag innan. Detta har blivit lite av en tradition på helgerna. Mycket mysigt tycker jag. =)

Idag hade jag dessa plagg på mig:


T-shirt: Lång svart från HM
Kjol: HM
Till detta:
Converseskor
Skinnjacka
Döskalleskarf

Ska även visa lite bilder från storfesten i lördags.

1   2   3

4   5   6

7   8
1 Linda hemma hos oss.2 Victor och Niklas.3 Sofia och Ante.4 Anders,Glader och Mia.5 Jernberg, Mia, Niklas, Anders och Bergner.6 Sofia och jag.7 Linda, Erica och Sofia.8 Niklas, Linda, Glader och Erica.


Börja ta mer ansvar!!

Sophie Arding 2008-01-15 @ 17:02:17
Jag är så arg så jag vet knappt var jag ska ta vägen. Har jag någon anledning för detta? Jag undrar hur många det är som håller med mig i denna frågan. 

Min anledning är iaf:
Jag har nu varit ute och gått två dagar i rad när det varit mörkt ute. Två helt oskyldiga promenader.. Det var igår kväll som victor tyckte det luktade lite konstigt i hallen. Började undersöka var källan kom ifrån och upptäckte den rätt så snabbt. Är det konstigt att jag förväntar mig rena skor efter jag varit ute och gått? Ok, det har ju regnat nu några dagar så lite smuts och lera får jag väl stå ut med. Det luktar ju inte BAJS iaf.

Till alla oansvariga hundägare!
Bajsar din hund ute på trottoaren, PLOCKA UPP SKITEN SÅ INGEN ANNAN BEHÖVER TRAMPA I DET!!!!

Begär jag för mycket eller är det meningen att det ska ligga massa äckliga kluttar överallt så jag får trampa i dem?
Jag anser att, har man skaffat en hund, då har man även tagit på sig ett ansvar för den och det som kommer ur den. Det jag säger nu är inte att alla hundägare är dåliga hundägare, men det finns dem som ÄR det. Ska vi djurfria då behöva lida för detta? Jag var tvungen att slänga min dyra 200:- dörrmatta tack vare någon där ute. Är det någon oansvarig som vill köpa en ny till mig?

Skärpning säger jag bara!





Myskväll

Sophie Arding 2008-01-11 @ 19:08:08
Bakpotatisarna är i ugnen och snart kommer Linda. Ikväll blir det Let´s dance, vin och massa chips medans pojkarna spelar hockey. (som jag skrev i förra inlägget) Hehe..
Tänkte bara jag skulle lägga upp en bild på min outfit idag. Var ju länge sedan sist nu. Detta var iaf vad jag hade på mig idag.



T-shirt: HM
Skärp: KappAhl
Jeans: Nudie från Solo
Herrskor: Trampolin

Spa och god middag

Sophie Arding 2008-01-11 @ 14:37:19
I helgen händer det grejjer. Victor spelar match hemma ikväll, så Linda och jag ska laga middag här hemma och dricka lite vin. Vi har ju lite svårt att ta oss ut till hallen nu när vi inte har någon bil längre. Men god middag och vin duger lika bra. =D

image300

Imorgon har min kära sambo bokat tid på Erikslunds hälsa och spa där vi ska bubbla bubbelpool, kurbada och få ansiktsbehandling. Mmm, vad gott det ska bli. Hem sedan och fixa iordning inför kvällen. Då kommer nämligen några från Victors lagkamrater hit med flickvänner. Det ska bli riktigt skoj att få träffa dem igen. Hade så sjukt trevligt med dem i julas på Tyringes julfest. Sedan blir det stan och kanske, förmodligen, Bahnhof.

Tja så länge...

Hemma i Ä-holm igen

Sophie Arding 2008-01-09 @ 14:36:14
Först och främst en bildsummering av juldagen. Tack vänner.. Ni är helt underbara!!

                   

Nu är jag tillbaka hemma i Ängelholm. Har varit underbart skönt att varit hemma i Huskvarna ett tag nu eftersom var var så sjuukt trött på skåne när jag åkte hem. Efter julveckan åkte jag med familjen upp till Sälen och firade nyår där med farbror m. familj. Första dagen var det sol och klart väder men resten av veckan snöade det konstant och det blåste riktigt rejält. Har fått frostskador på kinderna nu. Har väl inte så mycket mer att säga om det utan visar bilder istället.. Kan sammanfatta med några små ord: snö, after ski, fiskmåsen och en jädrans massa skidåkning!!

              

         

              

RSS 2.0