Slutet på det hela

Sophie Arding 2011-08-31 @ 15:39:38
Här ser ni dagens gladaste tjej. NU har jag tagit min examen på riktigt! Fick in betyget på uppsatsen i ladok:en och fick samtidigt in resultatet på tentan som jag blev GODKÄND på. Det var det sista jag behövde för att nu få mitt examensbevis. Än har jag det inte på papper, men nu ska jag beställa det. Och bättre blir det, för ikväll ska snubben och jag äta kräftor med Kickan och Mange. Ska bli såå gott. Mumma!
Lycka! Lycka! LYCKA!

New beginning

Sophie Arding 2011-08-29 @ 20:32:48
Ny, fresch start på livet. Skolan började idag och vi är nu 3 st som går i min klass. Kändes lite märkligt och sitta med föreläsaren och ha privatundervisning som det kändes som. Det var ändå ganska skönt att få sätta igång igen. Har även tagit tag i träningen också, så nu sitter jag här osminkad och nyduschad. Har bokat in pass hela veckan så nu jechlar ska här tränas! Superkul! =)

Också nytt

Sophie Arding 2011-08-28 @ 16:44:12
Passade även på att inhandla mig bäddset från Himla innan jag slutade jobba. Tycker det är så väldigt fräscht med blå-vit randiga lakan i sängen och dessa är det sån bra kvalitet på också som jag fick för ett väldigt bra pris. Detta märke kan jag starkt rekommendera.

These boots..

Sophie Arding 2011-08-27 @ 18:16:13
Gjorde ett försök med att visa upp mina nya kilklackar när jag hade dem på mig. En obehaglig ställning och en något sammanbiten min blev resultatet. Sen kom jag på att jag kunde hålla i dem istället, men tyckter att det inte blir riktigt samma känsla som att ha dem på då. Riktigt snygga på är de iallafall. Nu håller jag på och gör mig iordning och ska snart ge mig ut i åskregnet hem till Kickan och dricka vin. Trevlig lördagkväll på er!

New in

Sophie Arding 2011-08-27 @ 09:57:07
Nu när hon är pimpad till MAX kände jag att det var dags att visa upp henne i bloggen. Victor och jag har nämligen gått och blivit med ny bil. Denna skönhet leasar vi genom hockeyn till ett mycket förmånligt pris, vilket såklart medför att vi har behövt pimpa den med en herrans massa klistermärken. Men hon spinner som en katt!

Hissgardin

Sophie Arding 2011-08-26 @ 14:09:24

img_8288 (MMS)

Fick tips av syster att min favorittygaffär hade snygga hissgardiner och jag var inte långsam att åka dit och kolla in det. Visst hade de riktigt fina hissgardiner och en fick följa med hem till Halmstad eftersom jag var osäker på måttet. Nu önskar jag lite att jag köpte fler. Kanske kan skicka bud! =)


Mulle??

Sophie Arding 2011-08-23 @ 23:21:42

img_3107 (MMS)

Ni kan även kalla mig svampletarmulle... eller bara vilsen citychic på vift!


Livsnjutaren

Sophie Arding 2011-08-23 @ 14:20:10

img_1373 (MMS)

Njuter till fullo av mina lediga dagar här hemma i Huskvarna. Har spenderat tid med familj och vänner, badat i sjön, tränat, spaat och fått massage. Idag har jag spenderat dagen på altan i bikini med en bunt tidningar och lagat pannkaka med glass och bär. Fika med vänner är inplanerat, så även syrran och mini. Ni kan kalla mig livsnjutaren om ni vill!


Rödmosig

Sophie Arding 2011-08-21 @ 21:19:02

img_8890 (MMS)

Tjena!! Bra rödbränd man blev idag.. eller?!?


Fiskare nr 1

Sophie Arding 2011-08-21 @ 14:01:42

img_2188 (MMS)

Uppe i bunn och har metat. Fick två fisk på kroken. Dock bara mörtar. Nu sitter jag och tar vara på solen och försöker bättra på brännan vid huset. Ska det kanske bli ett dopp också?


SE-ME-ST-ER.... 1 vecka

Sophie Arding 2011-08-20 @ 15:30:00
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
(Titta vad photobooth kan göra. Hemskt roliga effekter. Hohoho!)

Vill haaa

Sophie Arding 2011-08-19 @ 11:04:00
Denna halv-grislampan vill jag ha hängandes över mitt nya köksbord med mina nya stolar till. Det tror jag hade varit superfint. Får undersöka saken och definitivt överväga ett beslut!

Chåtts

Sophie Arding 2011-08-18 @ 20:34:17
Har ju glömt visa mina apesköna chåååts.. skjorts.. som jag köpte när det var som varmast att ha och ränna runt i här hemma på kvällarna. Lång-mjukis-braxorna var alldeles för varma så dessa var efterlängtade dessa varma sommarkvällarna i vintersoffan.

Truddilo

Sophie Arding 2011-08-18 @ 18:46:37
Har haft min sista lediga dag idag på min sista arbetsvecka. Snart har jag SE-ME-ST-ER! Woohoo!! Känner ni ironin flöda?! Iallafall, jag har bakat morotskaka som jag ska ha med på fikan imorgon och även varit nere i gullbranna och hämtat mitt kusinbarn som varit där och tältat. Bakade scones och drack té, sedan skjutsade jag henne och kompisen till tåget. Nu är det diskning och matlagning som står näst på tur. That´s my day!

Uppvärmning

Sophie Arding 2011-08-17 @ 21:32:24
Försöker tina upp mig med té och macka efter att ha varit och kollat Victor spela sin första träningsmatch för säsongen. Trots att det inte blivit så kallt ute än, är det ändå hyggligt kallt inne i ishallen. Röd nästipp och tårna på väg att bli isbitar. Roar mig med den nya mio katalogen under upptiningen.

Nya stolar

Sophie Arding 2011-08-16 @ 19:18:14
Äntligen har vi nya stolar på ingång här hemma. Våra sjukt nedsuttna London stolar (liknande dessa från EM) behövs verkligen bytas ut eftersom man sitter så himla obekvämt i dom. Dock sover jag ganska bra på dem med huvudet lutat mot ryggstödet, vilket ett utbyte kanske istället hade gynnat mina studier. Nu har vi iallafall satt tänderna i dessa apsnygga och dessutom sköna svarta skinnstolarna (bild ovan). Nu ska jag bara hem och snickra ihop ett bord, pappaa!! =)

Vilken upptäckt?!

Sophie Arding 2011-08-15 @ 19:10:35
Har ni också lagt märke till att min nya favorit frisyr tydligen är mittbena med tvinnat och tofs?? De senaste typ 7 inläggen har jag exakt samma frippa och när jag tänker närmre är det denna frisyr jag sätter upp VARJE dag just nu. Oklart varför, det bara händer. Märkligt!
Yepp, nu ska jag ut och röra på mig en runda också, därav träningskläder och lurar..... ;)

Nu börjas det

Sophie Arding 2011-08-14 @ 13:28:30
Dags för de ensamma söndgarna att ta sin börja nu. Victor har team-dag med laget idag med träning, lunch och senare i eftermiddag är det "Hammers on ice" där de ska presentera alla spelare för säsongen och sedan spelar de intermatch. Jag passar på och kolla på riddarfilm som Victor ogillar i mina mönstrade braxor och sedan blir det tvätt. Har även tagit mig tid och bytt ut mitt rosa somriga lack till en mer höstig brun som jag gillar skarpt! Får se sen om jag tar mig till hallen för att stötta snubben.

TITTA!!

Sophie Arding 2011-08-13 @ 10:06:00
Titta så fin hon är! Min syster =) Säg åt mini att jag längtar efter att han/hon ska komma nu!!

Go´morrn

Sophie Arding 2011-08-13 @ 08:20:28
Tidigt uppe eftersom det är TENTADAX! Jippie! Denna dagen har jag längtat efter hela sommarn. NOT! ÄÄR dock inte så positiv som bilden visar utan det är ett enda stort kaos inombords. Hoppas han har kopierat den förra tentan igen eftersom det är en jag har övar på. Chansen är ganska liten, men det är den risken jag tar. Borde sitta och repetera lite nu, men jag tror jag går och lullar lite till här hemma istället.

KÄ..RL..EK

Sophie Arding 2011-08-12 @ 18:59:55
Jag Är Kär! Det är inte den sortens kärlek som jag hyser för min älskade Victor utan det är den sortens kärlek som jag har för mer materiella ting. Skål med lock, älghorn och blårandiga påslakan. Sån sorts kärlek väcks när jag packar upp höstnyheterna på jobbet. Den är så vacker ballerinan som är nästan 90x130cm stor. Det rycker till i min kärleksnerv som bara skriker VILL HA!!

Seglivade deckare

Sophie Arding 2011-08-11 @ 22:37:36
Vad gör man inte istället för att plugga. Jo, kolla på dåliga Engelska deckare där morden radas upp i en och en halv timme (update.. fel av mig, i 1 timma och 55 minuter) för att sedan avslutas och bli lösta de sista 5 minutrarna. Seeegt.. Det kollar jag på när Victor inte är hemma..
.. och dricker té!

Komsi komsi lilla räka

Sophie Arding 2011-08-10 @ 18:46:56
Hej hej..
Tjena lilla räkan!
Slaughter!!

Ikväll är det jag som slaktar räkor i soffan, Yummie!! Victor har sin första isträning ikväll, klockan 21.15!! Då passar jag på när katten är borta. =)

Lita INTE på posten!!!!

Sophie Arding 2011-08-09 @ 23:19:10
Jag blir så arg och besviken på postens hantering med brev. Jag hade skickat ett brev med en present i form av ett halssmycke till min syster som en liten gravid-present eftersom hon nu är höggravid. Får ett samtal ikväll av henne och hennes man som säger att det är upp-pillat ett litet hål på baksidan av kuvertet och inte nog med det, den lilla plastfickan smycket LÅG i är det också ett hål i som någon har petat ur smycket ur. Brevet har inga stämplar, så det går inte se från vilken terminal den gått via. Hur kan detta ens vara möjligt?! Det syns att någon SNOTT smycket ut brevet och döljt varifrån det eventuellt har skett. FÖRBANNAT dålig stil tycker jag!! Imorgon är det jag som går raka vägen till posten och berättar vad jag känner för deras hantering!

Fråga: Hur kul ser detta ut då???????? Spe...

Sophie Arding 2011-08-09 @ 21:52:42

img_2526 (MMS)

Fråga: Hur kul ser detta ut då???????? Speciellt sugen är man på att sätta sig med det efter en dag där jag tillsammans med en kollega har ersatt 6 man på jobbet.... NEJ!!


Gotta work work

Sophie Arding 2011-08-08 @ 21:20:26
Hur skoj ser inte detta ut då? Nuvärdekvot, kapitalvärden, annuitetsmetod, portfölj, beta- och deltavärden.. 6 poäng från godkänt på allra sista tentan, så nu får jag sitta och plugga på den också. Skittenta! Den enda kursen som har legat och släpat efter som ett stort grått moln hela sommaren. Inte så värst motiverad att plugga till den. Skriver den på lördag så jag får väl försöka ge den en chans innan skolan sätter igång igen, så jag slipper skriva den i höst. Get to it!!

Precis varit i hamnen och kollat in båtarn...

Sophie Arding 2011-08-07 @ 14:30:00

img_7521 (MMS)

Precis varit i hamnen och kollat in båtarna. Riktigt stora och maffiga =)


Halmstad levererar än en gång!

Sophie Arding 2011-08-06 @ 16:15:58

img_9775 (MMS)

Halmstad levererar än en gång!


Frånvaro

Sophie Arding 2011-08-06 @ 12:15:59
Bra frånvaro för mig på bloggen nu märker jag. Jag är inte ett dugg inspirerad att blogga för tillfället eftersom jag har massor som snurrar i huvudet. Anyway, idag är jag ledig från jobbet. Enda lediga lördagen denna sommaren (förutom när Benny var nere och jag tog mig ledigt). Det kommer inte gå att arbeta under sådana här förhållanden en sommar till, det vill jag lova! Idag ska jag iallafall ut till sista after beachen och se du o jag som jag tror det är som spelar och ikväll blir det utgång i stan. Imorgon blir det tvättdag, kanske en runda på Tall ship som är i Halmstad under helgen och förhoppningsvis ska jag börja på plugget lite smått. Tenta nästa lördag. Huua! Ha en fin dag!

Kvällssol

Sophie Arding 2011-08-02 @ 18:55:14
God kväll!
Är mycket piggare nu. Äntligen! Hostan och snoret i bihålorna är kvar, men huvudvärken verkar äntligen ha försvunnit. Eller beror det på alla alvedon jag knaprar nu. Därför blir det en kvällsprommis i den fina kvällssolen med Emma efter hon slutat jobba. Skönt skönt!

RSS 2.0