Äntligen fixat barret

Sophie Arding 2012-02-28 @ 18:49:00






Idag har jag varit och fräschat till håret. Frisören konstaterade att jag inte varit där sen London resan. Uj, uj där var vi i oktober så det var dags att fixa till barret. Denna gången klippte jag upp det mer i nacken á la Beckham, men behöll ändå längderna och så klippte jag snedlugg. Dramatiska ändringar för mig som har sparat så länge nu, men himmlans nöjd blev jag.

Önska, önska forts..

Sophie Arding 2012-02-28 @ 15:37:53
Hörnbord Ilva, Handdukar Lexington, Blazer zara, Ring och öronhängen Kum kum Nelly, Yankee Candle, Kitchen aid Cervera, Sandal med tunna remmar Zara, Påslakan set Lexington, Kontinentalsäng Svane Nirvana Mio, by Malene Mirger My Warderobe

Fortsätter bygga på min önskelista med fina saker som förgyller mina tankar. Någon som vill köpa detta till mig? Jag skulle bli världslycklig! =) Spring ut och köp nu!

Du och jag

Sophie Arding 2012-02-27 @ 20:38:51

Tröjan jag har i inlägget under kommer från du och jag. Den har jag nyss köpt på nordic safari här i Halmstad. Perfekt att ha nu i vår och sommar till ett par slitna jeans (eftersom jag har så många) eller ett par jeans shorts. Kanske över sommarklänningen på kvällarna.


Happy face

Sophie Arding 2012-02-26 @ 17:14:55
Idag är jag happy, happy, happy! Det gick svinfint på jobbet. Trivs så bra med mina arbetskamrater att det kommer bli svårt att i framtiden behöva lämna dom. Rädslan att komma till en arbetsplats med dålig energi sköljer över mig. Vi hade väldigt mycket kunder idag också att jag och Linda fick ta lunch en halvtimma innan stängning, men det gick braa och alla var så glada. Kan det bero på den strålande solen kanske?! =)

Idag ska jag även åka och hämta hem min snubbe som har varit i stockholm i fyra dagar. Nu är det på tiden att han pallrar sig hemåt.. *ensam*.. och jag saknar honom så. Därför är jag så lycklig att han kommer att komma hem inom en timme. Yey!

Sushii!

Sophie Arding 2012-02-25 @ 18:39:27


MMMmmmmmMmmmmmmm!

Sushi och go´kväll just nu. Kommer sakna Hanasaki så mycket när vi flyttar från Halmstad. Var kan det möjligtvis finnas så god sushi som dom gör här?

Tankar

Sophie Arding 2012-02-24 @ 20:00:10
Jag ska väl också dela med mig av mina tankar om den nyfödda prinsessan tänkte jag.
Estelle tycker jag är ett supergulligt namn! Mycket bra val!

Oxfilé och melon

Sophie Arding 2012-02-22 @ 20:39:38

Hahaha! Så kul det blev med bilderna i förra inlägget. Blev kapat på mitten och min underdel är mycket större än överdelen, men de ser ändå ut att passa ihop på något vis.

Lagade som sagt oxfilé ikväll. Går ju inte misslyckas med det. Himmelskt! Och så gjorde jag melon med serranoskinka till förrätt. Mums! Tyckte även det var dags att öppna vinflaskan vi fick av syster och hennes man i 25-års present förra året. Även den himmelsk!


Firar 7 år!

Sophie Arding 2012-02-22 @ 17:32:25
Tudiloo!

Walle calle och jag firar 7 år idag! Hurra, hurra, HURRA för oss! Vi har varit tillsammans i evigheter nu känns det som. MEN jag är ju född i familjen "inte stressa fram någonting" så därför är vi fortfarande "bara" flickvän och pojvän. Inte fästman och fästmö, inte make och maka. Klart att jag har haft mina studer då jag velat ha både barn, giftemål och allt det där, men jag har ju Tyra nu! Vi har även en spännande höst att se fram emot och vi måste ju få leva lite först för sjutton! Ingen press, ingen stress. =) =) =)

This is me today! Dressade upp mig lite extra eftersom det är våran dag idag. Jag och V var och åt lunch på stan och ikväll har jag köpt oxfile, liljor och doftljus. Ska ha en supermysig kväll innan han ger sig iväg till Stockholm 4 dagar.

Löpträning

Sophie Arding 2012-02-21 @ 11:45:00
Intressant att de pratar om löpträning på Malou idag också. Pratar maraton och barfotaskor. Själv var jag ute igår och sprang en runda. Var ute i 50 min och sladdade runt på isgatorna. Nästa gång tar jag broddarna jag fick av pappa, det är något som är säkert!

Hösäck

Sophie Arding 2012-02-21 @ 11:26:55
Sitter här hemma i soffan som en hösäck med Malou på tv och hemtentan i knät. Endast analysen kvar att skriva på nu. Detta gick ju som en dans när jag väl satte mig ner och började skriva. Fingrarna flyger fram över tangentbordet. Hoppas att PM:et kommer gå lika snabbt och jag blir färdig innan jobbdagarna i veckoslutet.

I WAANT

Sophie Arding 2012-02-20 @ 10:52:00


Hur perfekta är inte dom här sandaler som jag gärna sätter på fötterna i sommar?! Från Malene Birger såklart och ni hittar dom här om ni skulle få för er att köpa ett par till mig. ;)

Så kan det gå

Sophie Arding 2012-02-19 @ 16:44:32
Blir lite knas ibland när jag bloggar från mobilen och teckningen är dålig. Dubbletter av bilder och bilder som inte lyckas laddas upp så det blir massa tecken och grejer. Men det är så det kan bli!

Hakuna matata!

Sophie Arding 2012-02-17 @ 20:59:59

Ute i bunn och tar det Hakuna matata. Haft besök av faster, farmor, farmors bror och Marie å Tyra. Sedan var det dopsamtal och massa mys med systerdottern! Måste passa på när jag är hemma =)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/224101/images/2012/pic_189903832.jpg" class="image">


Nytt från Marlene

Sophie Arding 2012-02-16 @ 17:14:58

Provade denna tunika i måndags när jag var i gbg, men köpte den inte. Ångrade mig såklart och skickade bud med Emma i tisdags. Tur att jag bestämde mig för det för jag ångrar mig inte en sekund! Toppen kommer från By Marlene Birger. Älskar hennes kläder!

Med rosett eller utan, den är lika fin på båda sätt!


Bra start på dagen!

Sophie Arding 2012-02-15 @ 08:20:39

Laddar upp för dagen med våfflor och te till frukost. Idag bär det av till Huskvarna.


Mysdag i Göteborg

Sophie Arding 2012-02-14 @ 13:41:22
Igår var jag i Göteborg och hade en mysdag på stan med mamma, syrran och systerdotter. Flög ur sängen på morgonen och rullade snabbt ner till tåget med cykeln vid 9-tiden. Mötte upp la familia på stan ett par timmar senare och fick äntligen gulla med lill-tjejen. Hon blir större och är med mer och mer för varje gång jag träffar henne. Vi fick alla något shoppat. Marie fick bland annat med sig en dödsläcker vinterjacka från peak, mamma en stickad tröja från Filippa K och jag en stickad klänning/tröja från Twist an tango. En precis likadan som Marie köpte också. En toppendag!
Nu sitter jag uppkurad i soffan och snön/regnet faller utanför. Ska börja skriva på min hemtenta och ta en kopp kaffe till det. Funderar på att försöka tillaga suffle ikväll. Det är ju trots allt alla hjärtans dag.

Ny header

Sophie Arding 2012-02-13 @ 19:51:54
Nu hörrni har jag ny header... igen.. Denna gången har den kommit för att stanna. Tack brorsan för att du har orkat hjälpa mig varje gång jag velat ha en ny! Du e grym!! =)

What a day

Sophie Arding 2012-02-12 @ 19:13:44

Vilken fantastisk dag det har varit idag. Det glittrade rejält i snön som kom inatt av solen som sken så fint. Tyvärr fick jag inte ta del av det utomhus utan jag fick beskåda det genom fönstrena på jobbet. Tog mig en promenad i skymningen efter jag slutat istället. Tog mig ner till östra stranden där folk var långt ute på isen och gick. Att dom vågar.

Nu väntas en härlig gi-pizza, efter det en film och fruktsallad. Mums!


Önska, önska, ÖNSKA

Sophie Arding 2012-02-10 @ 10:29:52
Kristallkrona, Sängbord x2 Ikea, Renfäll Mio, Trappstege, Klänning asos, Överdragströja, Sjal Syster P, Primeboots Creative Lounge, Lampa General Mio

Eftersom det inte är så lång tid kvar till min födelsedag så har jag satt ihop ett pytte lite, litet kollage för att uderlätta för mina nära och kära vad de kan köpa till mig. (Eller iallafall ett litet bidrag ;))

Ännu mer inredning

Sophie Arding 2012-02-09 @ 14:04:41

Och här kommer ännu mera inredning. När jag var hemma sist köpte jag två nya svarta ramar på Ikea och skrev ut dessa texter och satte i.

Har även fått hem min kudde från missoni home som jag beställde i slutet av förra månaden. Helt kär i den och de härliga färgerna. Funkar perfekt mot vår jetson.


Fodral

Sophie Arding 2012-02-08 @ 13:19:08
Har glömt visa er min klänning som "svärmor" skickade ner till mig efter jul. Bilden har legat och väntat på skrivbordet ett tag nu och jag har inte haft en tanke på den. Osminkad och konstig hållning, men bjuder på det!

Nya gardiner

Sophie Arding 2012-02-07 @ 20:45:14

Köpte nya gardiner på jobbet idag! Naturfärgade linnegardiner som jag ska köpa öljetter och sätta dit. Detta är endast en provisorisk lösning så länge.


Svårt att kommentera??

Sophie Arding 2012-02-07 @ 20:20:20

Har hört att det tydligen inte går att kommentera mina inlägg jag gjort från telefonen. Detta är ett testinlägg för att se om det funkar nu..


Skämma bort

Sophie Arding 2012-02-06 @ 09:30:00
När man är moster och systerdottern blir 4 månader får man passa på och skämma bort henne lite. Köpte därför en marinblå body från Ralph Lauren på Paparazzi här i Halmstad. Var orolig att den skulle vara för liten när jag hörde att hon hade växt mycket sen jag träffade henne sist. Tur så var den för stor för henne så nu hon får växa i den istället. (Ljuset på bilderna missvisar färgen en del. Den är mycket mörkare i verkligheten)

Härlig söndag!

Sophie Arding 2012-02-05 @ 12:16:41

Vilken härlig söndag vi har här på laholmsvägen. En rejäl sovmorgon, tog med täcket till soffan för fortsatt mys och nu frukost, tända ljus och vinterstudion på tv. Lite senare blir det nog en promenad och sen söndagshockey. Ha en mysig söndag allihop!


Kungsbacka

Sophie Arding 2012-02-04 @ 18:01:23

Jag och V for till Kungsbacka för shopping idag. Jobbar inte helgen (för ovanlighetens skull) så därför passade vi på att göra en road trip. Fick bland annat med mig dessa kassar hem.

Nu ska jag börja göra mig iordning för en kvällsrunda på stan här hemma med tjejerna.


Omtänksam

Sophie Arding 2012-02-04 @ 10:33:35

Vad gullig han är min karl! När det är så fint väder och solen strålar rakt in genom fönstren, flyttar han bort mina orkidéer in i skugga. Han vet hur rädd jag är om mina blommor och hur de ska skötas. =) Omtänksam är han!


Gjord av lycka

Sophie Arding 2012-02-02 @ 08:55:38

Att denna älskade lilla tjej kan göra en så lycklig. Saknar henne varje dag!


RSS 2.0