Tömning

Sophie Arding 2010-10-28 @ 17:59:11
Idag var det första tentan för denna perioden. Jag skrev affärsredovisningen för hundrafemtionde gången. Nu måste jag ju bara klara den!! Men det stannar inte där. Nu är det bara att ta tag i nästa tenta. Mikroekonomi har jag imorgon. Då är det allmän tömning av hjärnan som gäller. Baah!! Plugga, plugga, plugga. Mikro, mikro, mikro. Oj så skoj!

Ena minuten

Sophie Arding 2010-10-21 @ 16:49:55
Victor lämnar ofta hemmet för att åka iväg och spela lite klubba-puck och ibland kommer han hem med lite överraskningar när det har gått bra för honom. Igår kom han hem med denna mastodontbuketten. Den är verkligen stor om ni ser till mina proportioner. Duktigt jobbat!
Idag blev jag väldigt förvånad när jag ena minuten tittar ut genom fönstret och solen skiner, medan den andra minuten toksnöar det. Märkligt!

Lilla huset på prärien

Sophie Arding 2010-10-18 @ 17:20:12
Köpte mig en skjorta igår på solo när jag och Victor var på väla. Känner mig lite som Laura Ingalls i lilla huset på prärien. Hade den bara varit vit så. =) Syns inte så bra på denna bilden, men den har lite krås och volanger. Sånt som jag gillar. Victor tyckte den var äkta Sophie, så den fick det bli!

Nerd

Sophie Arding 2010-10-14 @ 18:51:46
Idag fick jag min efterlängtade superduper-vindtäta-mega-vattentäta jacka med lidingöloppets egna logga insydd och slängde på mig den när jag traskade ner till Zumban. Somliga kallar mig nördig, men jag är supernöjd! ;)

Box

Sophie Arding 2010-10-13 @ 21:56:19
Ikväll gick jag och Kristin på vårat första boxpass. Kristin med jordens träningsvärk i armarna och jag som inte tränat upperbody på hur länge som helst. Det var en rejäl genomkörare för armarna måste jag villigt erkänna, men hur kul som helst. Nämnde jag att passet var 75min långt också, vilket jag definitivt inte var inställd på. Killerträningsvärk imorgon då!

Update

Sophie Arding 2010-10-11 @ 16:50:52
Ett helt patrask fick ja med mig till Göteborgsvarvet 21 Maj 2011 och det är jag så glad över. Mamma blev återigen motiverad att anta ännu en utmaning. Johanna och Victor vill komma med och stötta längs med banan. Sist men inte minst fick jag även med mig Benita runt de 21 km. Är superglad för att du också ville vara med! =) Anmälan är tyvärr stängd nu eftersom det är fullt, men såklart om det finns fler som vill följa med och stötta och ha en heldag i Götet så tvivla inte. Följ med!! =)
Hittade denna oerhört vackra bilden när jag satt och letade efter en passande bild för detta inlägget. Denna är inte ett dugg passande, utan bara ful. Haha! Den är från Victor och min första lägenhet i Ängelholm och när vi skulle bli sambo. Kan ni tänka er att det är hela 4 år sen.

Tjolahopp

Sophie Arding 2010-10-10 @ 14:25:44
Solen skiner, rapporten är skriven och lägenheten är städad. Senare ska jag gå på hockey och träffa Antonia som är hemma från Umeå, men nu ska jag ut å kuta! Hej hej!

Glömde

Sophie Arding 2010-10-08 @ 10:09:00
Jag glömde ju berätta historien om när Victor äntligen skulle få sin älskade lilla Mac. Den är inte vacker. Haha! Garanterad leverans på 3 dagar stod det, så Victor satt hemma och väntade onsdagen då den skulle komma. Han hade följt datorn hela vägen genom tyskland och danmark och den dagen var då den skulle levereras hem. Ingen budbil kom onsdagen så Victor ringer och undrar var den tagit vägen. Fel adress och ingen kod till trappuppgången stog det på internet. Kundtjänst sa våran vägadress, som såklart stämde och de bestämde att den skulle budas dagen efter igen. Victor har föreläsning hela dagen och skickar hem Magnus som får sitta och vänta istället. Ingen budbil den dagen heller och Victor blir oxtokig! Han ringer kundtjänst och totalskäller ut dem. Hur svårt kan det vara och gå in genom en olåst dörr?? Dagen efter bestäms att budet ska komma igen, vilket det gör som tur är. Budet berättar att han hade fått sig en rejäl utskällning på morgonen, men att han varit sjuk de två dagarna innan så det var inte ens han som skulle få utskällningen. Victor fick iallafall sitt bevis på att det fungerar att ringa in och klaga!

Long time

Sophie Arding 2010-10-05 @ 14:57:41
no see.. Testar Victors nya dator. Han har gått och köpt sig en MacBook Pro. Många roliga funktioner som jag ska försöka lära mig. Jag ska försöka lära mig MAC!! Haha! Kommer ju gå bra. =)

RSS 2.0