Watch the throne

Sophie Arding 2012-05-31 @ 09:11:51

Igår hade Victor bokat biljetter till Jay-Z och Kanye West som spelade i Malmö. Det var helt spontant han ringde mig igår morse och sa han ville åka ner och kolla och så bokade biljetter. Tur var väl det för det var en riktigt fet show med en grymt bra spellista. De rev av allt vad heter grymma djur som hajar, lejon, geoparder, örnar, kamphundar till blixtrar, eld och en riktigt cool ljusshow. GRYMT!!


I malmö

Sophie Arding 2012-05-30 @ 18:29:51

Sitter på espresso house i Malmö och väntar på en stoor grej som Victor spontant ville göra. Ni får veta mer snart.


Trött

Sophie Arding 2012-05-28 @ 22:10:25

Har stigit upp hyfsat tidigt varje morgon sen en tid tillbaka. Det har börjat märkas de senaste dagarna och sängen står och skriker efter mig.

Idag har jag i vilket fall varit och jobbat. En seg dag med ganska dålig försäljning. Fick dock träffa företagets VD som var på besök från Stockholm för att spana in nya fina butiken. Kul att fått träffa henne innan jag slutar.


UV-tält

Sophie Arding 2012-05-26 @ 21:20:06

Idag har jag provat den här gullungens uv-tält. Stort som tusan och inte helt enkelt att vika ihop ;)

Nu sitter jag och sippar rose med Benny och kollar eurovision. Heja Loreen!


På väg

Sophie Arding 2012-05-26 @ 10:23:52

Jahopp, då satt man på ett tåg igen. Denna gången på väg uppåt i landet. Hem till kära jönnet, familjen och vännerna. Undrar om det ska bli ett premiärdopp i bunn?!


På gång..

Sophie Arding 2012-05-25 @ 20:12:06

GRILLNING!! =D


Rosé och rööd!

Sophie Arding 2012-05-25 @ 18:39:23


Har grundat vääldigt bra på stranden idag. Sen satte jag mig på en uteservering med Kickan och blev helt RÖD! Aj, aj, aj, kyler ner mig med ett glas rosé. Mums! Snart blir det grillat. =)

Mycket ben

Sophie Arding 2012-05-24 @ 14:22:45

Det har blivit mycket ben här i bloggen, men det beror på att jag köpt en del shorts på sistone och att jag vill försöka ta lite annorlunda bilder mot de photobooth bilderna jag brukar ta. Iaf, dessa sköningar köpte jag på zara på Palma, dom finns dock även här hemma på zara. Svarta, virkade och väldigt sköna. Bjuder även på en rapsbild från tåget på väg hem till Halmstad idag igen.

Men nu, stranden!!


Good moorning

Sophie Arding 2012-05-24 @ 09:00:33


Kom till Ängelholm igår och blev upplockad av min kära. Han hade styrt upp middag och bio i Helsingborg (kanske vår nya hemstad??) så vi fort direkt ner dit. Åt på resturang Inom som ligger på torget, drack ett glas rödvin och sen körde bort till biografen. Såg The Avengers och den var faktiskt väldigt bra. Lite småkomisk emellanåt.

Nu sitter jag och äter frulle och ska snart ge mig ner på beachen är tanken. Det är så skönt att inte ha någon skola kvar, ni anar inte friheten i mitt huvud. Inget att tänka på som ligger i bakhuvudet hela tiden och växer som en svulst. Gaaaahhhh!!! =) =) =)

Flera års prestation är över!

Sophie Arding 2012-05-23 @ 16:06:58

Såhär firar jag att min skolgång är över. Fem års plugg, allt som allt, har jag gått igenom. Har ägnat dagen åt lite shopping på stan och ikväll blir det middag och bio. Välkommen in i arbetslösheten. Hehe! Inte riktigt eftersom jag har ett sommarjobb och luta mig tillbaka emot. ;)


Cerise

Sophie Arding 2012-05-22 @ 19:09:28

När jag var och köpte min nya träningsjacka passade jag även på att gå loss på dessa cerisa shortsen. Kommer bli sköna att springa i om sommaren, dessutom livar dom upp också. Älskar det! =) Nu fattas bara ett par nya färgglada löparskor. Har spanat in mig på ett par snyggingar.


Krasslig

Sophie Arding 2012-05-21 @ 16:29:48

Under min pluggtid har jag allt som oftast varit småkrasslig. Det är halsont, huvudvärk, värk i kroppen och snor. Allt detta men inget som sedan bryter ut ordentligt utan jag är hängig men ändå inte sjuk. Har blivit ganska trött på det eftersom det dyker upp när det minst är efterlängtat. Som idag.. Har tenta imorgon och onsdag och behöver vara fokuserad på det. Baah, orken tryter. Nu när det även är medelhavsklimat ute så orkar jag knappt gå ut. Vågar inte heller klä mig i tunna kläder om jag skulle frysa?!

Tog mina randiga byxor och t-shirt/tunika när jag cyklade till biblioteket och lånade om boken till tentan.


Puh vilken dag

Sophie Arding 2012-05-20 @ 19:19:09

Igår kväll var jag och ett helt gäng med gals ute och gjorde stan. Kom hemkrypandes runt 03-tiden på grund av mina höga klackar som jag allt som oftast inte är van att bära. Sovmorgon en halvtimma innan jag stack till jobbet tio i tolv idag. Svetten lackade hela dagen eftersom vi inte har ett uns av luftkonditionering på jobbet och därför längtade jag efter att få ta en uppfriskande promenad när jag slutat. Och vips var vi där på promenad, jag och v, och luktade på blommorna som slagit ut. Ljuvligt!


Pausa.. Dansa?

Sophie Arding 2012-05-18 @ 19:18:21

V och jag tog oss en välbehövlig paus i tentaplugget och gick en promenad runt Nissan. Det var varmt i solen att vi tog oss en glass under turen. Imorgon är det jobb som gäller. Måste försöka motivera mig till att sätta mig med plugget när jag kommer hem.

Men nu håller vi fredag!

(inte den mest smickrande bilden jag bjuder på, men ni skulle se dom andra.. ännu värre haha!)


Nytändning

Sophie Arding 2012-05-17 @ 16:13:34

Kom precis hem från simhallen faktiskt. Jag och Benny har bestämt att göra tjej klassikern. Först ut är vansbro simningen och jag har klarar av mina första 1000m. Simmade och tittade väldigt mycket på klockan första 10min och tänkte fyy fan vad tråkigt det är att simma, men 40min slank iväg och jag hade tagit några simtag till.

Var och köpte mig nya träningskläder i veckan också. Kände att jag var tvungen att ha en nytändning efter varvet och vad är inte bättre än nyshoppade träningskläder och nya utmaningar?! =) Nästa investering är nya löparskor, ett par färgglada sådana!


Jag börjar se slutet

Sophie Arding 2012-05-16 @ 14:46:48

Nu har det gått ett år till av skolan. Det är inte klokt vad snabbt det går och snart sitter jag och tentar igen. Idag hade vi sista föreläsningen med den hemska läraren. Vilken lycka!! Enda kursen jag såg fram emot och så får vi en sån hemsk gammal gubbe, men nu är det över. Tjoho!

Ikväll kommer V hem och är ledig ända till söndag. Skönt att få sällskap här hemma igen. Jobbar helgen och sen är det tenta nästa tisdag och onsdag. Börjar se slutet på min skolgång och det är med lyckliga känslor jag gör det! är sugen på att gå ut och jobba nu.


Tavlan är på plats!

Sophie Arding 2012-05-15 @ 14:32:19

Min fina tavla, eller affisch, som jag beställde på fotografiska för några veckor sedan har fått sin plats. Det blev en svart ram som jag tyckte passade bättre än en silvrig och hänger ovanför sängen. Det börjar ta sig nu, bara sängkappa och två lampor på sängborden saknas. Eventuellt en taklampa också.. =)


Lila syren

Sophie Arding 2012-05-14 @ 20:50:18

Snart slår syrenen ut så jag plockade med mig några kvistar in som ska få stå och dofta gott ikapp med mitt vaniljljus på soffbordet.

Älskar denna tiden på året när allt grönt börjar slå ut och magnolior blommar tillsammans med äppelträden.. Hur gammal sa jag att jag var nu igen? Runt 50+ skulle jag tro.


Sliiten!!

Sophie Arding 2012-05-14 @ 12:06:11

Fy faen vad jobbigt det var att springa i år! Jag tyckte jag var bättre förberedd än förra året. Löpning ca 3ggr i veckan, nyklippta tånaglar och fullproppad med kolhydrater. Av det jag minns så minns jag inte att de sista kilometrarna var såååhär jobbiga.. Jag trodde mina ben höll på och trilla av på slutet. MEN jag förbättrade min tid med hela 2 minuter, vilket jag är gryymt nöjd med!! Men marathon photo bilderna vill jag inte ens prata om. Det kommer heller inte att läggas upp några sådana här på bloggen utan det spar jag mig själv på. Haha!

Ändå nöjd och glad med kexchoklad, salt och lakritsrem, banan och pepsi som serverades efter målgången.


Förväntansfull

Sophie Arding 2012-05-12 @ 22:16:43

Hej och hå, löpa på! Efter 7km kom känslan till mig att varför gav jag mig in på det här igen? Efter 17km stapplade jag fram på stabbiga ben och ville bara lägga mig ner på marken och vägra röra mig något mer. 20km gick på bara vilja. Gränsen till att tappa benen eller att lufsa fram med benen släääpandes bakom och på bara viljan var hårfin. MEN jag tangerade min tid från förra året + att jag fick ett jädra finväder till starten och under hela varvet.

Jag är nöjd och lycklig att jag genomförde det. Igen! Full av förväntan på bilden innan start och energin pumpar i kroppen.


God morgon Göteborgsvarvet

Sophie Arding 2012-05-12 @ 09:24:22

Victor värmer upp (med sina långa armar ;)) med tester i Frölundaborg medan jag sitter och laddar inför kommande 21 km pina i blåst och regn. Uj uj uj, hur ska detta gå?!


Grötmongo

Sophie Arding 2012-05-11 @ 13:08:14

Jag har alltid hatat havregrynsgröt, klökt av bara lukten av kokad gröt. Att leva med en grötslukare som VARJE dag i 7 års tid äter gröt till frukost så intalade jag mig själv för någon vecka sen att jag skulle lära mig äta gröt jag med. Jag har kämpat, men inte riktigt kommit till den gränsen att jag tycker att Mmm vad gott med gröt, men jag jäklar äter det varje dag nu vare sig det är till frukost, lunch eller middag. Idag har det blivit en grötlunch med banan, lingonsylt och knäckisar.


Ögon för mango

Sophie Arding 2012-05-10 @ 09:09:58

Kom hem med ett par byxor från mango igår efter min tripp till väla. Ett par cremevita, tunna sommarbyxor som är lite baggy. Mango är nog min nya favoritbutik. Har aldrig riktigt gillat den innan eftersom jag tyckt den varit lite tantig, tills vi besökte butikerna i Palma. Så ljust, fina pasteller, härliga modeller och bra priser. I like!


Självpepp!

Sophie Arding 2012-05-09 @ 09:37:02


God morgon!

Har suttit och myst (eller som V brukar säga: sunkar) i V:s joggingdress hela morgonen och fått lite skolarbete gjort. Snart ska jag frescha till mig och ge mig iväg till Väla. Har köpt en ny affisch som behöver ny ram. Har lite beslutsångest över om jag ska ta en svart eller silvrig ram. Hmmm..

Vet ni vad jag glömt berätta?! Härom natten drömde jag att jag fick en bukett med blommor från en okänd person med en medskickad lapp där det stod: Tack för draghjälpen! och så var det hälsningar från en man och hans famij. Vad kunde det vara om undrade jag och så vips så dök den här mannen och hans familj upp. Han hade lagt mitt startnummer på minnet från Göteborgsvarvet förra året och gått in på hemsidan och sökt upp mitt namn för att tacka för att jag var hans draghjälp under varvet. Han skulle inte vara med detta året, men ville önska mig lycka till. Snacka om omedveten självpepp. Haha! Jag laddar flera dagar för varvet, både medvetet och omedvetet. Men vad gör man inte. Haha!


Inte mycket gjort

Sophie Arding 2012-05-08 @ 13:40:12

Tanken var att jag skulle använda Victors dator till plugg nu när jag åkte ner till Ängelholm. Har inte ens öppnat filen utan istället tog jag mig en rejäl sovmorgon, promenerade med hundarna, kollat på webbtv och nu sitter ute i solen och äter gröt. Svårt att motivera sig att sitta inne och plugga nu. Väntar till V kommer hem så kan vi ut och springa istället..



Jag ringer på fredag, så ses vi på lördag

Sophie Arding 2012-05-07 @ 19:31:11

Sitter på ersättningsbuss mellan laholm och Ängelholm på väg ner till Victor. Ska få gosa ännu mer med honom denna veckan. Lycka! Dansbandsmusik skvalar ur högtalarna och det börjar nästan kännas lite komiskt när Lennart (busschauffören) spelar låt efter låt efter låt. Hihi!

Bjuder på en härlig dricka bild på Tyra, syrran och mig sen jag var hemma i valborg i brist på annat. Hon är för ljuvlig!


Check, check, CHECK!

Sophie Arding 2012-05-07 @ 16:27:08

Inlämningsuppgift färdig, jobbhelg är över och snart bär det av till älskling!

Ett stort Grattis till honom också som klarade sin juridik tenta och nu innehar en kandidatexamen! GRATTIS!! =)


Tråksöndag!

Sophie Arding 2012-05-06 @ 11:22:23



Sitter och väntar på att få cykla til jobbet. Inte få umgås med Victor idag heller. Tråk! Längtar till klockan blir fyra så jag får komma hem. Dock väntar en hög av tvätt hemma. Tråk! Imorgon åker Victor till Ängelholm igen. Tråk! Och ännu en tråkig vecka hägrar med plugg och jobb. Blah! Vill att det ska bli sommar nu.

Sushi och rött vin

Sophie Arding 2012-05-05 @ 20:19:02

Laddar om batterierna efter en mils löpning med sushi och ett glas rött. Precis vad jag behövde. Lite lugnande och plåster på såren. Börjar bli lite orolig att jag inte ska kunna genomföra varvet nästa helg. Hälsenorna drar, knäna gör ont och rumpmuskeln har börjat spöka igen efter att ha uppstått under lidingöloppet för snart två år sedan. Hua! Tar det lugnt med löpningen i veckan och lägger alla kort på lördag.

Nu hockey och snart fruktsallad med B&J cookie dough! Namnam!


Snickrat ihop

Sophie Arding 2012-05-03 @ 20:07:01

Bokstavligen har jag snickrat/satt ihop två nya sängbord jag köpte på Ikea när jag var hemma. Vilket slit det var att ta dom på tåget ner med sopsäckar och spännrem runt. Har lite träningsvärk i underarmarna efter promenaden från stationen och hem. MEN fint blev det! Visar bara bordet eftersom sovrummet fortfarande är under konstruktion. Nya sänglampor, sängkappa och tavla ska in. När det är färdigt blir det bättre bilder på hela rummet.

Tack bror för bidraget till borden! Det var en fin present =)


På tåg

Sophie Arding 2012-05-02 @ 21:26:33

På väg tillbaka till Halmstad. Det ÄR inte så roligt som det ser ut (haha!), men lyssnar på Queen och är snart hemma. Skönt!!


Röd om näsan

Sophie Arding 2012-05-02 @ 14:26:15

Befinner mig i skuggan just nu när solen är som hetast. Solade igår ute i bunn och lyckades bränna kinderna och pannan en aning, så nu får jag vila kroppen lite från solen.

Har hunnit med lite kvalitets tid under vistelsen hemma också. Igår tog jag en promenad med Benny och idag en lunch i solen med Johanna och Matilda på spirans brygga. Saknar mina vänner såå mycket! Får ta vara på tiden nu innan sommaren, för sen blir det bara massa jobb.


RSS 2.0