Skräckens Fredag

Sophie Arding 2007-08-31 @ 15:56:47
Det må dock inte vara fredagen den 13:e men ändå är det skräckens fredag.
Ledig från jobbet idag, så glad i hågen går jag upp kl 7 för att gå till skolan.
Bör tillägga att jag har jobbat arslet av mig hela veckan samtidigt som jag har försöka plugga till dagens naturkunskap PROV.
Engska lektionen var rolig som vanligt. Allt gå så mycket lättare med ett ämne man tycker om.
Hem mellan lektionerna fick jag cykla i ösregnet för att sedan kunna plugga i två timmar innan provet. Cyklar tillbaka till skolan i ännu mer regn + nervositet för provet. Ingen rolig kombination.
Gör provet som känns ändå rätt ok! Hoppas på ett betyg högre än G.
På vägen hem cyklar jag efter en dam i permobil. Såklart kör hon som en dåre, som alla med permobil gör, kasar av trottoarkanten med bakhjulen och välter.
Där ligger hon på gatan med permobilen över sig.
Sophie som alltid har turen med sig!!
Försten fram för att kolla hur det gick. Som tur är kommer en man i undsättning och hjälper mig.
Vill poängtera att det har samlats tusen människor runt omkring som bara står och stirrar.
Jag känner mig urfånig, vet inte vad jag ska göra. Mannen, som jag betsämt kommer kalla honom, säger åt mig att ringa ambulans. Jag frågar om vi inte ska sätta henne upp?! HALLÅ!!! Stupid!! Hon kanske har skadat sig i nacken eller något.
Jobbar du på Hemvården och tar hand om människor eller?

2 Ambulanser och en brandbil kommer till undsättning och jag fick beröm av förmannen för att jag suttit hos henne och pratat med henne under hela tiden. =D Guldstjärna till mig.
Ville jag skulle va kvar så polisen kunde prata med mig också eftersom jag var först på plats. Tydligen är polisen för upptagen här nere i Ängelholm så jag fick ge mitt telenummer så de kunde ringa mig istället. Så nu sitter jag och väntar på samtal från Polisen. =P

Nu ska jag lugna mina nerver lite, sedan blir det Ica Maxi och storhandling! Så skoj...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Herregud va de händer saker i Ängelholm! Vilken händelserik eftermiddag! Hoppas att du får ett bra betyg på provet så kanske dagen känns lite bättre?!
Vad har du tänkt att göra med dina underbara betyg en då? Vad vill du läsa? Ta hand om dig! Pusspusspuss

2007-09-03 @ 14:33:12
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com
Postat av: Johanna

hello.. haha.. vilken dag! kanske inte kul då, men tänk när vi själva sitter i permobil och diskuterar detta ;) haha! eller ialla fall racer-rullator.
saknar dig! puss puss

2007-09-05 @ 20:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback