2:a Advent

Sophie Arding 2007-12-09 @ 15:24:10


Helgen har varit lugn och mysig. Tyvärr har det inte kommit en enda snöflinga på hela månaden. I fredags  var det Idol final. Victor skyndade hem från träningen med Niklas och jag hade förberett mat så vi kunde äta till finalen. Linda kom vid nio tiden efter hon slutat jobba. Att Marie vann tycker jag var kul, men jag hade gärna sett Amanda som vinnare. Båda två var oerhört bra och det var väldigt jämt. Kul, kul! Efter spelade vi geni. Jag och Linda vann! Sjukt kul eftersom Victor och Niklas trodde de skulle kissa hem segern. HAHA! Vi gick ner till Tres en sväng och tog ett par glas men gick hem och la oss vid 2-tiden.

Igår var det meningen att vi skulle åkt till Köpenhamn och gått på jul marknaden. Vi var rätt sena på morgonen och kom inte ner till stationen förrän halv 1 och tåget gick vid kvart i 2. Tyckte vi skulle komma ner för sent så bestämde oss att strunta i det och gå hem istället. Jag åker nog ner själv någon dag. Vi gick istället ut och åt middag på M&M.

Idag har jag suttit klistrad framför tv:n. Det har varit massor med skidor hela morgon och förmiddag. Eftersom jag tycker det är kul att titta på skidor, har det inte blivit mycket annat gjort. Resten av kvällen kommer nu bestå av en massa mattetal.

Har fixat om min svarta klänning lite och den är nu ett alternativ till julmiddagen nästa fredag.

Före                  Efter

    

Hittade det här fina scofield-armbandet på HM när jag var där en snabbis i fredags efter skolan.


Kommentarer
Postat av: mamsen

oj, den blev kort och vågad. Jag hoppas du tänker ha något under ifall du behöver böja dig framåt=) Hur var det att sy i silverlöparna?
kramisar

2007-12-09 @ 17:22:25
Postat av: Sophie

Mamma: Självklart kommer jag ha svarta tjocka strumpbyxor under. Orkade bara inte krångla på mig dem idag. Det var svårt att sy i silvertyget. Hade väl inte den bästa pressarfoten heller. Tyget gled väldigt mycket, så det blir lite snebubbligt. Om du förstår hur jag menar. =) Kram kram

2007-12-09 @ 18:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback