Lucia

Sophie Arding 2007-12-13 @ 09:40:25
image259


Var uppe 06.45 och tittade på det märkliga lucia tåget på kanal 2. Det var förvånandsvärt få tärnor med och killarna som stor utstolpade mitt i ledet lite här och var vet jag inte vad de skulle föreställa. De hade någon folkdräktsaktig sak på sig. Var är mitt lucia tåg med många tärnor, stjärngossar och tomtar? Ne, det bästa lucia tåget jag varit med om är AD:s, som jag dessutom själv var med i. Inget slår AD:s lucia tåg!!! Never..!!

Blev ändring i schemat igår när Linda ringde och ville äta mat tillsammans. Tog med Kebaben och åkte hem till henne istället. Sjukt trevligt var det. Skönt att slippa sitta ensam hela kvällen.

Nu ska jag sätta mig ner och skriva mitt arbete. Jag måste säga att jag jobbar bäst med kniven mot strupen, kanske för att jag är tvingad at sitta ner och inte hatta runt.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja de lussetåget va bäst! Särskillt som du stod brevid mig om jag inte minns fel (som by the way stod mitt emellan alla olika stämmor.... överstämma till högen understämma till vänster och killarna bakom... kan ju gissa varför jag stod där... i och med att jag sjunger alla stämmor när jag tar i;-)!)

2007-12-13 @ 18:10:52
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com
Postat av: mamma

Jag fick den stora äran att se AD:s luciatåg och det var lika fint som vanligt, med lite inslag dock av dansande tomtar ganska häftigt. Tankar gick tillbaka när ni gick där.
kram

2007-12-15 @ 10:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback