Black Hammock

Sophie Arding 2007-05-19 @ 00:24:54

Dagen började med en storhandling på Publix. Jag har fått lära mig ännu en sak om amerikanarna. När de handlar och lagt upp sina sker på bandet. De blippar av varorna och sedan packar de eller en "hjälpreda" ner alla varorna i massa plastkassar. De kan lägga en brödlev i en kasse, en mjölkdunk i en annan och sedan tex kakor i en tredje. Vi räknade till 15 kassar totalt av vår handling. Helt sinnes.



Pappa tog sig ledigt vid lunch och vi åkte ut till Black hammock som ligger vid Lake Jesup in Oviedo. Där kan man åka ut med airboat och spana efter alligatorer. Om man inte får syn på någon på en ½ timmes båtfärd, har de några stycken instängslade. Vi fick faktiskt syn på några stycken som jag lyckades fånga på bild. =P
Jag fick till och med hålla i en. Som tur är var den pytteliten och hade käftarna igentejpade.

         

         


Ikväll har vi börjat med att tagit oss ett glas vin. Vi ska sedan åka vidare och äta på ett American Steak House.
Ska bli spännande att få äta en riktig American steak..

(detta inlägget blev lite mongo. datorn laggade sönder)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det låter som att du har det alldeles underbart over there! Alligatorer är äckliga as. BLÄ! Fixk ni massa bomull att stoppa i öronen när ni åkte båten? Såg ni några tvättbjörnar? De är ännu äckligare faktiskt. Tillhör Lake Jesup Everglades? TA hand om dig! Puss puss

2007-05-19 @ 15:32:41
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com
Postat av: Johanna

du är ju helt crazy.. hålla i så otäcka djur.. haha. jag kan säga att det hade jag aldrig vågat!!!
du är en redi tuffig ;p
nu är jag hemkommen från 2 årskalass i dk. mysigt land måste jag säga! hehe
ha det så bra! puss puss

2007-05-20 @ 19:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback