Wekila springs

Sophie Arding 2007-05-17 @ 00:08:44
Idag har vi varit ute på utflykt. Vi åkte upp till Wekila springs state park. Det är en slags park med en sötvattenkälla man kan bada i. Eftersom det var lite halvmulet gick vi en sväng runt på spången som fanns för att se den fina naturen och massa märkliga djur. (Märkliga för oss)
Efter kortis promenaden skingrade sig molnen och vi hade som tur var tagit med oss badkläderna, så vi hoppade i det iskalla vattnet direkt. Det var ganska sö skönt eftersom det är ca 29 grader varmt på land. Var kvar där gottade oss och solade och badade till kl 15-tiden. Efter det begav vi oss hemåt för att slippa stora traffic jam som det brukar bli vid rusningstid.

Kom hem, jag och fagget gick till poolen. Eftersom jag blev lite rödblossig från tidigare solande så var vi inte där så länge för jag ville inte riskera bränna mig ännu mer.

Snart ska vi äta kvällsmat och sen åka ner till Centrum och gå en sväng.

         
Fredrik svårväckt på mornarna..

         

En rolig sak jag inte visste de gjorde här i USA. När skolbussarna kör hem barnen från skolan, stannar de och släpper av dem vid sitt hem. Samtidigt fäller de ut STOP skyltar på sidan och alla bilar måste stanna. I båda riktningarna. (Sista bilden)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Man lär sig nått nytt varje dag du.. Det där med skolbussarna var nog dagens då ;)
Grattis på namnsdagen snygging!

Kul å läsa om era äventyr. Hoppas det fortsätter bra :)

Idag ringde Sara, jag blev en aning förvånad eftersom hon sagt att hon kommer hem den 16 juni. Men kul ändå, lunch imon :)

Ha en fortsatt trevlig tripp. Puss puss

2007-05-17 @ 21:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback