Gräsänkling

Sophie Arding 2007-10-13 @ 15:31:56
Victor är i stockholm och jag är ensam hemma. Hade bestämt att jag skulle följt med Caroline och Elin och kollat på Rögle igår, men pallade inte det. Var hemma och kollade idol istället. Däremot fäljde jag med dem till Torstens efter matchen. Tog ett glas vin och sedan gick hem. Det var lite folk ute och i ålder 88-89 så det var inget för oss. Som sagt är jag gräsänkling i helgen vilket för med sig både fördela och nackdelar.
Fördelar: Jag får se vilket program jag vill på tv (mycket viktigt), jag kan sitta och bajsa med dörren öppen och jag kan även föna håret efter jag duschat iförd endast trosor. Ingen ser mig!
Nackdelar: Jag saknar victor, det är ensamt och jag blir sämre på att sköta mig själv såsom laga mat till mig själv.
Som tur är kommer han hem imon och förhoppningsvis styr upp mitt liv.

Började dagen idag med en power walk på 45 min. DUKTIGT! Har skrivit ett avtal med mig själv att göra det varje morgon istället för att sova. Har sovmorgon varje dag förutom fredagar så det gäller bara att jag tar mig i nacken och går ut istället för att ligga kvar i sängen. Har sedan varit nere på stan en sväng och köpt ett blixtlås. Skulle va till min pennkjol som jag ska sy om. Sy in den i midjan, vilket betyder att jag inte kommer komma i den om blixtlåset inte är längre över höften. Den blev för övrig väldigt lyckad, så nu kan jag ha den ikväll. Jippie! (bild kommer senare) Jag har hunnit laga lite mad. Stekt bacon och svamp med färskpasta till. Underbart gott en lördag som det här. NOT. Ikväll blir det en riktig girls night (out). Ska laga middag med Caroline och Emelie och efter det blir det kanske seriös utgång. Får se hur vi känner för det. Jag börjar känna mig lite taggad faktiskt.

Nu kommer det blir lite att göra i skolan igen. Som tur är är det utspritt och hamnar inte på samma vecka. Nk prov, matte prov, engelskaboken ska läsas ut och snart blir det även religion prov. Nu kommer verkligheten ikapp mig igen efter några veckors stillhet.

På måndag kommer även familjen hem. Ska bli så skönt att äntligen åka hem till huskey nästa helg. Första gången sen mitten av juli, så det är allt på tiden. Kommer även inkassera diverse produkter som min mor har varit så snäll och köpt till mig. Hon e för snäll! Önskar dem en lycklig resa hem från NY!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback