Love today

Sophie Arding 2007-10-09 @ 13:28:32

Wallin/Ardings största problem de senaste 2 månaderna (minst): Mika - Love today.


Sammanfattning: I fredags drabbades vi minst tre gånger av denna låt, för att sedan spelas minst 3 gånger till i lördags. Inte för att jag tycker den är dålig, det blir bara lite tjatigt att höra den typ 10 gånger på en helg.

Problem: Grannen under oss brukar spela musik på hög volym om helgerna. Tyvärr har han bara en skiva som han spelar om och om igen. Börjar med Mika - Love today och sedan andra spåret kommer Red hot chilipeppers. Detta kan medföra viss irritation efter minst 5 helger i rad, fredag och lördag kväll, 3-4 ggr om kvällen. Det började för så länge sedan att jag till och med när jag jobbade. Skulle upp och jobba söndagen kl 7 och vad väcks jag inte av kl 03.30 lördag NATT?!?!?! Mika med Love today. Blir man inte liite irriterad då?

Problemlösning: Vi har funderat på att göra en ny skiva till honom och skicka in genom brevinkastet så vi kan få lite ny musik några helger framöver. Som en fin liten hint om att han spelar samma musik varje helg.

Annars har helgen varit lugn och skön. Vi var i Båstad i lördags och kikade. Har inte varit i båstad mer än den gången vi hämtade Johanna när vi skulle till Halmstad. Nu var vi nere i hamnen och gick och himlen var blå och solen sken. Det var så fint. =) På kvällen hade vi bjudit ner Johanna och Andreas till middag. Åt potatisgratäng med Fläskkarré och skulle varit rödvinssås till men den blev misslyckad, så jag fick göra beasås istället. Åt glass med bär till efterrätt. Spelade geni som jag och victor tog hem 2 av 3. Gott! =P

             

Söndagen gick bara åt att slappa hemma. Victors match var inställd så han gick och kollade Rögle istället. Jag kunde va hemma och få en lugn stund för mig själv.

Har gjort om lite i vår lilla lya igen. Nu när det börjar bli mörkare ute var jag tvungen att byta ut min ljusgröna inredning. Nu är nya färgen: Lila! Här får ni en liten smyg peek..

    


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Johanna

tjaa.. HAHA! det där med grannar.. vbott i två veckor och känner igen mig redan ;) jag hör dock inte vilken låt det är. men han som spelar jobbar skift, för första veckan spelades det fram till halv 1 på nätterna och nu spelas det på morgonen istället..
tur att vi är så bra!
jag gillar förslaget med att göra en ny skiva till honom.. ta några jäkligt bra låtar ;) lycka till

PUSS

ps. jag älskar "love today" :D och tipsa honom om "lollipop" med mika.. hur bra som helst ;p ds.

2007-10-12 @ 17:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback