Festligheter

Sophie Arding 2007-09-24 @ 13:12:42
Helgen har vait fullsmockad med festligheter.
I fredags blev jag äntligen klar med mitt Nk arbete. Kändes jätteskönt, får då behövde jag inte tänka mer på det under helgen och bara slappna av.
Vi bjöd över Linda och Niklas på middag. Jag lagade vår vanliga fredagsmiddag bestående av Ryggbiff, klyftpotatis med rotfrukter och bea sås. Äntligen lyckades jag med köttet för första gången. Det var inte sådär torrt och smaklöst utan lite blodig och smakrik. Mycket gott.
Vi kollade på klassfesten som gick på tv, en mycket rolig film, och åt en massa popcorn och cheese balls. Mmm.

I lördags var jag och Linda på väla och panikshoppade klärde till kvällen. Jag köpte mig en blå kort kjol med  hög midja och hängslen. Materialet var tjock, lite tweed aktigt. Bild kommer senare.

På kvällen var vi bjudna hem till Daniel och Carolina för att fira hennes 26-årsdag. Det var massa folk som kom och även två hundar, lika stora och fula som två brunbjörnar. Hemska var dem.
Iaf, vi fick en utsökt middag med ostpaj, kyckling och sallad, tårta och kaffe blev det såklart efteråt.
Jag fick skjuts av en man med hästsvans, som jag inte vet hur han hörde ihop med Daniel och Carolina, ner till stan och Torsten för att möta upp Caroline. Hon stod och väntade med 2 vänner som jag sedan avlöste och de kunde gå hem. Hehe.
Det var ovanligt många äckliga killar som stötte på oss hela kvällen. Det måste ha varit de desperatas afton eller nåt. Vi gick vidare ner till bahnhof där Victor, Daniel och Karmhag sedan joinade oss.
Vi följde Caroline hem efter det stängt och victor jag och kunde sedan gå hem och slänga oss i bingen, trötta efter en lång dag.

Söndag åkte vi ut till DW och Carolina igen för att äta lunch med dem och Ingela och Leif som också var nere på firandet. Kvällen åt vi tacos och kollade på 3:e Bourne filmen. Skitbra filmer by the way!

Idag har skolan börjat igen. De fördelar som medföljer skolan är de härliga studiedagarna som poppar upp lite här och var, så jag längtar till fredag då vi kommer ha våran första studiedag. =P

Eftersom solen skiner och det är ganska varmt ute, fick jag klä mig lite lättare.


Byxor: Lindex
T-shirt polo: HM
Skor: Ett par rosa ballerina med guldspänne, köpta i USA

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback