Vilken dag

Sophie Arding 2008-08-20 @ 14:52:26
Idag har vi börjat städa våran kära lägenhet. Allting är nedpackad förutom en smörkniv och två glas till frukosten imorgon. Jag har precis städat färdigt köket. Torkat skåpen ovanpå och innuti, spisen och fläkten. Det enda som återstår nu är kyl och frys, men det får vi ta när vi flyttar sakerna. Har hållit på halva dagen nu så nu tar jag en os paus och sen ska jag gå på badrummet.
Men vilken dag vi hade igår. Inget gick som vi ville. Pärmar gäckade oss, bilen skulle besiktas. Slutade med att vi fick från bilprovningen eftersom vi fick körförbud. Victor lyckades sabba sin dator s han var tvungen att ominstallera allt. Senast han gjorde det var förra fredagen. Lagom glad han var. Åter till bilen.. Bromsrören hade rostat undertill och det var hål i det ena. Vi gick ner till fixar Åke och han skulle hämta bilen och laga den åt oss innan helgen. Snabbt och bra tyckte vi. Idag ringde han Victor och sa att han hade hämtat bilen imorse, lagat den och till och med besiktat om den åt oss. Vilken man!! Tack Åke!!

Idag har vi även börjat tagga inför insparken som börjar imorgon. Fasen vad det ska bli kul. Min vän Johanna, som ska börja sitt andra år, är så snäll och lånar ut sin lägenhet till oss och Niklas under dessa 10 dagar. Skönt, så att vi få vara på plats där det händer och slipper pendla. Hoppas bara hon inte har en tredje nyckel så vi får natt besök. Har hört att det kanförekomma. =S
Kommer förmodligen inte vara så aktiv här under de kommande 10 dagarna, men jag ska försöka lägga in en rapport och lite bilder så snart jag hinner.

NU ÄR DET TAGG!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

oj, vilken snäll johanna :) måste va något med namnet tror jag..



lycka till med insparken. lek lite åt mig för det skulle jag behöva :)



2008-08-20 @ 16:06:15
Postat av: Matilda

Haha jag ska personligen se till att ni får nattbesök! Haha har kontakter i BFE.... hehe! Pusspuss

2008-08-20 @ 21:18:34
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com
Postat av: mamma

Vilken stjärna till mekaniker, ni får väl ta med honom till Halmstad :=) skojar bara. Ha det nu så roligt på insparken så hörs vi framöver.

Puss

2008-08-21 @ 17:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback