Älskade känslor

Sophie Arding 2008-12-09 @ 17:17:30
Nu har jag bytt ut vår fina lila färg här hemma. Nu är det istället vit-svart-silver och röd. Så himla mysigt det blev. Bestämde mig för att baka lussekatter idag (förlåt anna men hade inget att göra) på impuls. Vilket himla jobb det är med det alltså. Usch, det blir minsann bara en omgång här. Förstår inte hur Monika orkade stå och rulla över 60 stycken. En riktig fighter minsann. Iaf, när jag var som bäst uppe i det fylldes jag med julkänslor. När julmusiken stod på högsta volym och degen jäste så gick jag upp i förrådet och hämtade resten av julsakerna jag har förutom de som står/hängr i fönstret.Det vill säga inte alls mycket, men det är lika bra att vara ute i god tid eftersom vi snart ska åka härifrån och inte komma tillbaka innan jul. Så tråkigt att sätta upp sakerna sent för att sedan ta ner det igen direkt när vi kommer hem.  Nu har jag iaf en röd julduk på bordet, röda ljus, en söt tomte och tomtemor som jag fått av mormor och morfar och en tomte man har värmeljus i. Det hörrni! =P Hur har ni julpyntat?

Kommentarer
Postat av: Matilda

ja eftersom julen är liten av en fetisch för mig började jag veckan innan advent med att sätta upp eljusstakar och stjärnor. Julpyntet åker inte upp förrän helgen innan jul. Är jätte nöjd över att jag skall ha riktig julgran i år med! Har fått en jättefin julgransfot i gjutjärn från norrahammarsbruk som den skall stå i. Sen gillar jag när det är lagom med julpynt... smakfullt men mysigt ska de vara! Du får la komma och bedömma i jul! By the way har rött en given plats här med!

2008-12-09 @ 17:21:20
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com
Postat av: Moni

hihi, hur många blev de? jag kommer ju då ALDRIG att göra dubbelsats igen, de har jag då lärt mig, eller så sätter jag anton i arbete också. men dem var goda har bara 2 små påsar kvar nu ;) hihi ses imon sötnos.. puspsuss

2008-12-09 @ 23:45:54
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: Johanna

ah, jag har också bytt ut min färg i rummet till rött. kuddar å ljusstakar. det är fint som tusan. anar att det kan bli lite till på ullared kanske?! :)

2008-12-10 @ 22:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback