Börja ta mer ansvar!!

Sophie Arding 2008-01-15 @ 17:02:17
Jag är så arg så jag vet knappt var jag ska ta vägen. Har jag någon anledning för detta? Jag undrar hur många det är som håller med mig i denna frågan. 

Min anledning är iaf:
Jag har nu varit ute och gått två dagar i rad när det varit mörkt ute. Två helt oskyldiga promenader.. Det var igår kväll som victor tyckte det luktade lite konstigt i hallen. Började undersöka var källan kom ifrån och upptäckte den rätt så snabbt. Är det konstigt att jag förväntar mig rena skor efter jag varit ute och gått? Ok, det har ju regnat nu några dagar så lite smuts och lera får jag väl stå ut med. Det luktar ju inte BAJS iaf.

Till alla oansvariga hundägare!
Bajsar din hund ute på trottoaren, PLOCKA UPP SKITEN SÅ INGEN ANNAN BEHÖVER TRAMPA I DET!!!!

Begär jag för mycket eller är det meningen att det ska ligga massa äckliga kluttar överallt så jag får trampa i dem?
Jag anser att, har man skaffat en hund, då har man även tagit på sig ett ansvar för den och det som kommer ur den. Det jag säger nu är inte att alla hundägare är dåliga hundägare, men det finns dem som ÄR det. Ska vi djurfria då behöva lida för detta? Jag var tvungen att slänga min dyra 200:- dörrmatta tack vare någon där ute. Är det någon oansvarig som vill köpa en ny till mig?

Skärpning säger jag bara!





Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag är beredd att hålla med dig..... i mitt fall va det tack och lov så att det va klinkergolv och en matta i plast som jag klampade in på... Men absolut, vissa hundägare borde inte få ha hund....

2008-01-16 @ 13:19:59
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback