Skolstart

Sophie Arding 2008-09-04 @ 13:35:19
Så har man börjat skolan igen. Vi har inte direkt haft någon slowstart måste jag säga. Har börjat två kurser nu, husbyggnad 1 och marknadsföring. Redan andra lektionen satte vi igång med projektarbete. Vi ska två och två rita upp ett familjehus från grunden med väggmaterial ända upp till taknocken. Vi ska undersöka marken huset ska stå på och därifrån utreda vad vi behöver för att huset itne ska sjunka ner. Kan direkt erkänna att vi (jag och mimmi) satt som två stoora frågetecken. Hur ska vi kunna veta sådant?? Well well, vi har ändå kommit igång en smula nu. Haha!

Lägenheten har börjat komma iordning nu. Vi har kommit fram till en jättebra lösning med möbleringen och insett att vi inte behöver köpa vare sig ny soffa eller nytt matbord. Hör och häpna, alla våra baotamöbler får plats och det känns ändå rätt rymligt. Vi ska till och med köpa oss en bokhylla. Vi måste få plats med vårat studeiematerial någonstans. Förvaringen är däremot inget vidare. Jag och Victor har gått från 5 klädgarderober (jag 3st och Victor 2st) till två stycken som vi får dela på. Skorna är inte att tala om. De får fint ligga kvar uppe i förrådet i trunken. Så trist, men vad gör man?!

Igår var jag på kåren med mina byggvänner. Mycket trevlig kväll och behövlig. Efter två hektiska veckor är det skönt att umgås med vännerna och släppa loss. Idag är jag ledig och även imorgon. Då ska vi åka ner till Ä-holm och hälsa på lilla bäbisen. Ska även en sväng ner till IKEA. Tro det eller ej, men trots alla saker vi ställt upp i förrådet som inte får plats så behöver vi köpa mer. Haha! Nog babblat nu. Lägger in några till bilder från nollningen så ni får njuta och avundas.



Försenade nollor får leka poppa popcorn

Ölfogden lilleman

Poängjakt. Stor mänsklig pyramid

Hänga i tjurens horn med skor på.... påsen sprack...

Valp gyckel

Kommentarer
Postat av: Matilda

Låter som att ni har de fint hörru! Du får höra av dig när det gäller böcker. Husbyggnaden har jag för mig att richard också har läst. Får komma ned och gå på kåren med er nån gång!

2008-09-04 @ 17:59:08
URL: http://www.matildamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback