God kväll torsdag

Sophie Arding 2012-01-19 @ 17:10:01
Har gått i skolan 8-16 varje dag denna veckan. Bortsett från någon eftermiddag som jag skippat. Sätt inte i halsen nu mamma för det är inte roligt att höra från tre olika gästföreläsare (på tre dagar) prata om att krypgrund är en riskkonstruktion och att tilläggsisolera vinden också är riskfyllt om man inte sätter dit en ångspärr. Samt att mögel utvecklas av mögelsporer och sätter sig lätt i syllen om man inte har rätt anslutning. Det är lite repetition från första året, men det är ganska skönt att friska upp minnet lite.
Anyway, det jag ville komma till var att idag har jag varit ledig från lektioner så jag och v tog oss en tripp till Båstad. Besökte Johannesens, åt en lunch och sedan for vi hem igen och storhandlade. En nyhet är att jag och v ska försöka oss på GI-metoden. Är väldigt spänd inför detta eftersom jag vet av erfarenhet att vi inte har kunnat hålla det innan, men nu ska jag köpa fler kokböcker och verkligen gå in för det.

Kommentarer
Postat av: Pa

...om man INTE sätter dit en ångspärr måste det väl ändå vara? Eller?

2012-01-20 @ 17:29:49
Postat av: Sophie

Haha! Ja det ska det ju såklart vara. Ändrat nu. =)

2012-01-20 @ 18:34:42
URL: http://pinkystarfish.webblogg.se/
Postat av: mamma

It's your life!!

2012-01-20 @ 22:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback